Hoi meiden, Ik las in de cao dat mijn ouderschapsverlof gedeeltelijk betaald is (60%) super regeling natuurlijk. Nu is het bedrijf echter in reorganisatie en weet ik nu al dat ik straks (na mijn zwangerschapsverlof) een andere functie ga krijgen. Hierdoor acht ik de kans groot dat ik straks naar een andere baan op zoek wil. Nu staat echter in de cao: - geldt een terugbetalingsverplichting bij beëindiging van het dienstverband binnen zes maanden na afloop van het ouderschapsverlof. Ik snap op zich de regeling wel, ik vind het ook wel logisch maar in het kader van de reorganisatie vind ik het toch een beetje in een ander licht staan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb er geen ervaring mee wat in zo'n geval de regeling is, maar ik heb wel jaren op een P&O afdeling gewerkt en dat is de afdeling om je vraag neer te leggen. Over het algemeen worden de regels in het geval van een reorganisatie wel een stuk soepeler gehanteerd. Succes in ieder geval.
Het is misschien niet helemaal hetzelfde, maar ik heb een lease-auto en bij mij staat eenzelfde soort bepaling in het contract. als ik uit dienst ga, dien ik een bepaald bedrag terug te betalen. Echter bij ons is het zo, dat bij ontslag (bijv door reorganisatie) ik het bedrag niet terug hoef te betalen (immers ik kies niet vrijwillig voor beëindiging dienstverband). Vermoed dat het bij de door jou gestelde regeling precies zo geldt. Dus als je zelf ontslag neemt omdat de functie je niet bevalt, moet je wel terugbetalen. Krijg je ontslag, dan niet. Zal dit wel even verifiëren bij afdeling P&O.
precies zo dacht ik er ook over, wij hadden zelf zoiets we houden het geld gewoon achter de hand en dan hebben we of een financiele meevaller als ze het niet terug vragen (als ik zelf weg ga) en anders hebben we er gewoon rekening mee gehouden. Ik zie mijn bedrijf er namelijk ook wel voor aan dat ze dat dan vergeten haha dus ik maak gewoon geen slapende honden wakker.