Hoi iedereen, Maandag t/m woensdag Staat ze om half 8 op. Slaapt overdag ong 3 uur en gaat om 2130 naar bed. De rest van de week word ze om half 8 wakker geef ik haar wat drinken en slaapt ze tot ong 11 uur. en gaat ze dezelfde tijd naar bed. Ik vraag me af of ze niet teweinig slaapt. En hoe doen jullie het met regelmaat. Als ik vrij ben ga ik echt niet zo vroeg op als ik moet werken. Zo heb ik toch geen regelmaat? Graag jullie iedeeen. Groeten Martine
Hoi Martine, Ik denk dat het over je 5 maanden oude baby gaat..... Ik ben altijd heel streng geweest daarin en heb mijn meissie in een ritme "geduwd". Ik heb het even opgezocht en dit was haar schema rond de 5 maanden 07.30 papfles 180cc en 2,5 eetl rijstebloem 09.30 slapen tot 11.30 180 cc met 6 schepjes 13.30 slapen tot 15.30 180cc met 6 schepjes 17.30 slapen tot 19.00 intensief met haar spelen tot 19.45 180 cc met 6 schepjes 20.00 slapen tot de volgende morgen 07.30 uur Het schema was 2 uur slapen, 2 uur wakker Dit redde ze niet altijd (2 uur wakker)maar meestal wel en anders hield ik haar wakker. Dit betekende dus wel dat ik, als ik vrij was ook om 07.30 uur eruit ging. Ze is nu 13 maanden en slaapt nog steeds heel goed, zowel overdag als ''s nachts. Hierbij komt ook dat het ene kindje wel meer slaap nodig heeft dan het andere kindje. Ik heb heel veel gehad aan het boekje van Ria Blom, ritme en regelmaat, ik weet niet wat ik zonder dat boekje had gedaan!!! Ik weet ook dat andere mensen hier kritiek op hebben omdat ik mij echt aan dit schema hield en mijn man ook en ook de oppas. Dus ook als ze nog sliep, dat ik haar wakker maakte. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Liefs Tumbi