Ik weet sinds afgelopen maandag dat ik endometroise heb. Dit zijn ze vergeten te vertellen De artsen zijn hier achter gekomen tijdens mijn operatie van 2008, dus een beetje slordig. Nu zit ik met vragen, en ik kan eigenlijk niks vinden op het internet. En ik hoop dat ik hier meiden kan vinden die dit ook hebben en zwanger zijn nu. Ik heb namelijk af en aan een scheurende pijn aan de linkerkant van mijn baarmoeder. Het is duidelijk geen kramp want dan zit het door je hele onderbuik heen en is het niet op gecentreerde plaatsen. Herkennen jullie dit? Ook het voelen naar mijn baarmoeder is echt heel pijnlijk. Ik hoop dat jullie mij wat kunnen gerust stellen of meer informatie kunnen geven over hoe dit invloed kan hebben op je zwangerschap. Ook moet ik nu gaan nadenken over anticonseptie, wat ik helemaal niet meer wilde gaan gebruiken omdat ik toch niet spontaan zwanger kan worden. Maar dit heeft het toch wel veranderd. Ik wil heel graag BV gaan geven en ik heb wel al gelezen dat dit heel positief kan werken. Maar ik wil nooit meer de menstruatie pijn terug hebben! Ik heb al sinds mijn 17de vanaf de eisprong tot na mn mensturatie buikpijn en vaak zo hevig dat ik niet meer kan lopen van de pijn. Toen ik aan de pil ging hield dit op, maar toen ik stopte met de pil in 2001 kwam het heel snel weer terug. Ik ben nu 10jaar van de pil af en alle maanden helse pijnen gehad zelfs zo erg dat mijn sex leven hier heel erg onder te lijden heeft gehad! En dat zou ik toch wel weer terug willen na mn zwangerschap Alle info is welkom
Meis, wat vervelend zo'n nieuws en dat ze het zo laat aan je melden! Borstvoeding kan de eerste maanden de menstruatie juist tegenhouden, als je geen borstvoeding geeft ben je meestal veel eerder alweer ongesteld. Er is een pil die je mag gebruiken tijdens de borstvoeding, een hele lichte. Succes en hopelijk heb je een voorspoedige zwangerschap!
Heey meis ook hier eventjes een antwoord van mij Die scheurende pijn heb ik ook, bij mij zit het links en volgens mijn vk is het bandenpijn....Daar ga ik dan maar vanuit. Endometriose en zwanger zijn, zijn meestal goede maatjes van elkaar want die hormonen houden de endo rustig. Zwanger worden (dus geen anticonceptie) en endometriose zijn water en vuur en dan gaat de endo vrolijk verder.... Wij zijn daar erg bang voor geweest tijdens de stimulatie van de IVF want dan kan de endo dus ook sneller uitwoekeren maar is gelukkig rustig gebleven. Zodra ik bevallen ben start ik met de pil die je tijden BV mag gebruiken en na de bv stap ik over op een zwaardere pil of spiraaltje, daar ben ik nog niet aan uit. Ook hier alles om van die enorme pijn af te zijn en blijven.