hallo meiden ' ik ben nu 34 weken zwanger, en me meissie ligt nog steeds in stuit. eigenlijkal de hele zwangerschap, dus de verwachting is dat ze het zo wel prima vind en niet meer zal draaien. nu twijfel ik nogover een draaipoging (vrijdag weer naar de gyn voor overleg) maar stel ze blijftin stuit, dan wil ik alshet mag van het ziekenhuis een stuitbevalling proberen. kan iemand mij haar ervaring vertellen? zodat ik een kleinbeetje weet wat ik kan verwachten... leiden ze dan eerder in omdat t kindje anders te groot word? of laten ze alles op zn natuurlijke beloop? en wat als het niet lukt, snel een keizersnede natuurlijk, maar gaat dat dan met een ruggeprik of narcose? want ik wil natuurlijk wel graag meemaken dat ze geboren word. hoop vragen, maar wil ook een beetje voorbereid zijn as vrijdag.
bedankt voor je reactie! ik heb wel gunstige omstandigheden voor een draaipoging (veel vruchtwater uk heeft veel ruimte) maar ik twijfel erover en waarom geen idee.... en ja met een kz meestal ruggeprik, maar ik weet niet of ze die tijd ook nemen met een spoedje....
Mijn kindje lag in stuit, ik heb ook een draaipoging gedaan. Het was erg pijnlijk, maar ik heb er geen spijt van. Het heeft alleen niet geholpen. Ik heb ook een stuitbevalling geprobeerd, maar het schoot niet op. Uiteindelijk na 23 uur bevallen via de ks, gewoon onder een ruggeprik. Als je mijn hele verhaal wil lezen, stuur me dan maar een pb, dan kan ik het je emailen als je wilt.
Mijn zoontje lag goed maar is tijdens de bevalling gedraaid dus ben ik ook in stuit bevallen op een natuurlijke wijze zonder verdoving. Uiteindelijk omdat ik niet meer kon en Lennert zijn hartslag daalde wel de vacuumpomp gekregen. Ik zou mijn bevalling zo weer overdoen allez op kerstdag is het zo ver alhoewel ik hoop dat de paniek van het hartslagje er nu niet meer bij is maar voor de rest moet je u echt geen zorgen maken, je kunt het meisje!!!
hey bedankt voor jullie reacties, ik ben gisteren naar de gyn geweest en ze ligt nu toch goed ze kan nog wel draaien omdat ik veel vruchtwater heb maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit. mocht ze wel draaien en weer in stuit komen te liggen dan pb ik ff smartie bedanktvoor je aanbod!
Lenka, waar zetten ze die pomp dan op? Op z'n kontje? Ik wist niet dat de vacuum ook kon met een stuitbevalling! Liefs, Janneke