Hoihoi, Ik had zwangerschapsyoga gedaan maar had er tijdens de bevalling helaas niks aan. De weeen waren te heftig en daar kon geen yoga tegenop! Ach het was lekker relaxen iedere week een uurtje! Ik had een nachthemd mee om in te bevallen maar uiteindelijk ging ik naar het ziekenhuis in mn roze pyamabroek met hondjes en een groen tshirt Ik had geen oma onderbroeken gekocht maar netbroekjes, uiteidndelijk heb ik zelf 6 dagen nog in het ziekenhuis gelegen en kreeg ik alles van het ziekenhuis. Vond het kraamverband uit het kraampakket niet fijn, het verfrommeld zo, in het ziekenhuis hadden ze van tena en dat bleef en goed pakken, kon je makkelijk 2 aan elkaar plakken en het bleef wat breder en steviger. Groetjes
Deze keer doe ik lekker helemaal niets! om me voor te bereiden. Ondertussen weet ik wel hoe het allemaal werkt maar toch is elke bevalling weer anders. Ik ben nog nooit in het zhuis bevallen en dat ga ik deze keer wel doen dus das wel anders. Verder geen cursus of inlezen oid, bekijk wel elke week de plaatjes hoe de baby er uitziet.
Ik heb heel veel boeken gelezen en aan zwangerschapsyoga gedaan. Nu met bijna 38 heb ik echt het gevoel dat ik klaar ben. Ik doe alleen elke dag nog wat yoga oefeningen en ik probeer veel te ontspannen en wat dingetjes in huis te doen en te wandelen. Ik weet dus ook nog niet wat me nu het meeste zal gaan helpen.. ik ben zo benieuwd!
Ik ben ook benieuwd ! Houd ons op de hoogte als je dat leuk vind. Het is in principe al fijn dat je het gevoel hebt dat je voorbereid bent..ik denk dat dat al heel wat scheelt.
Zo je bent echt goed voorbereid ! Fijn dat het ziekenhuis zulke middagen organiseerd! Nou ik ben dus in het buitenland en hier zijn niet echt cursussen. Ik had gedacht in de zomer nog even naar Nederland te gaan en wat boeken te kopen maar wellicht blijven we hier. Gelukkig kan ik hier een boek lenen van een Nederlandse kennis mbt zwangerschap en bevalling dus die ga ik morgen ophalen. Verder volgt een vriendin van mij die ook zwanger is een yoga cursus En mailt ze heel lief haar aantekeningen. Verder wou ik nog een online cursus proberen maar tot op Heden nog niks gevonden. Groetjes
Eigenlijk niet veel. Ik heb geen cursus gedaan en heb die ook echt niet nodig gehad. Persoonlijk vindt ik het echt pure onzin, je lichaam doet zelf wel wat zij hoort te doen, dat is de natuur! Het gaat het helemaal vanzelf.. Ik heb eigenlijk alleen de baby dingen echt voorbereid voor gelijk na de bevalling, zorgen dat de camera vol is, kleertjes klaarleggen, etc etc. Ik heb wel veel gelezen op intenet maar daar maakt ik mezelf alleen maar bang mee dus daar ben ik ook snel mee gestopt! De eerste is er al, dus ik ben er nu niet bang meer voor om te lezen en dat doe ik nu dan ook met volle teugen!
Ik denk dat zo'n cursus metname fijn is zodat je psychisch wat meer bent voorbereid. Dus dat je wat geruster bent ipv gestresst de bevalling begint.