blauwe plekken beentje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eefke84, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    is het bij jullie ukkies die kruipen, tijgeren enz ook weleens dat ze een blauwe plek op de beentjes hebben?

    ik vraag dit omdat ons meisje ook kleine bloedinkjes op haar beentjes krijgt na vaccinatie en ik me afvraag of de blauwe plek op haar beentje die ze nu heeft gewoon van het kruipen, wild doen etc is of dat ik dit toch even in de gaten moet houden ( wat ik zowieso wel doe hoor) ( omdat ze dus ook raar reageert bij vaccinaties)

    ze is wel erg wild en beweeglijk overigesn dus waarschijnlijk is het daar wel gewoon van
     
  2. Tese

    Tese Niet meer actief

    Hier ook hoor, mn zoontje heeft op allebei de beentjes continu blauwe plekken
     
  3. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dice heeft ook altijd blauwe plekken van het kruipen want hij laat zich dan best hard op z'n knieen vallen om te gaan kruipen

    maar jij hebt het over inenten zit die blauwe plek dan op de zijkant van der boven been?
     
  4. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    nee hoor hij zit op haar scheenbeentje maar na vaccinaties heeft ze al 2 x gehad dat ze puntbloedinkjes op haar bene krijgt. dat zijn niet wegdrukbare plekjes die je dus ook bij hersenvliesontsteking krijgt. maar die plekjes kunne ook wijzen op itp dat is een tekort aan bloedplaatjes. en dan kun je ook snel blauwe plekken oplopen. en dat ben ik een beetje in de gaten aan het houden. dus ik weet af en toe niet meer wat nu normaal is en wat niet zeg maar.;) zoals met deze blauwe plek op haar scheenbeen. ze is de laatse tijd overigens niet gevaccineerd dus daar kan het nu niet van zijn.
     
  5. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    pfff das voor mij al een geruststelling:)
     
  6. Tese

    Tese Niet meer actief

    Ja, ze doen bijna alles met die beentjes nu. Wat jij zegt na het vaccineren heeft mn ventje ook. Het zal wel een soort reactie zijn
     
  7. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ja het kan idd. het komt heel zelden voor volgens cb maar goed. vind het wel een beetje eng altijd..:)
     
  8. Tese

    Tese Niet meer actief

    Kan het me voorstellen, ik ben ook als de dood voor hersenvliesontsteking. Zeker omdat ik met regelmaat een koortsblaar heb.
     
  9. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ik ben daar ook zo bang voor. zeker de eerste keer dat ze het had. was na de tweede vaccinatie. gelijk naar de huisarts maar omdat ze geen koorst had en verder totaal niet ziek had ik zoiets van : rustig blijven, rustig blijven. de arts zei ook meteen oooh das geen hersenvliesontsteking hoor. de tweede keer dat ze ze had was het een andere arts en die had het dus over itp. niet verklaarbare puntbloedinkjes dus. maar dat ik het wel altijd in de gaten meoten blijven houden en alert moet zijn. dus dat ben ikdan ook. hahaha net een tijgerin:) ik schijt dus ook in mn broek voor de volgende vaccinaties en ook met die van de mex. griep.
    maar misschien ben ik wel een te erge druktemaakster, maak me nl overal en altijd druk maar ja je kindje he?;) heeft jouw mannetje het ook na vaccinaties? en zijn het er dan veel?
     
  10. Tese

    Tese Niet meer actief

    Ja na de vaccinaties, maar het valt wel mee. misschien een stuk of 20 per beentje?

    Ik ben ook net een tijgerin, ik wist niet dat je zo bezorgd kon zijn om je kind. Kleine vent heeft nu waterpokken, heeeel onschuldig maar zelfs dan ben ik 's ochtends weer blij als ik lalala uit de babyfoon hoor komen! ;)
     
  11. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ja hier idd ook zoiets... raar hoor. sterkte met de waterpokken. ook al weten we zeker dat dat niet kwaad kan. vervelend is het wel. beterschap met je kleine man:)
     
  12. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie heeft ook altijd blauwe plekken op zijn benen hoor... en niet alleen op zijn benen :)
     
  13. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje had tijdens het kruipen altijd blauwe plekken om zijn scheenbeentjes. nu hij loopt wordt het minder... maar nu zitten de baluwe plekken weer ergens anders ivm vallen :( dan weer op zijn hoofd, dan weer op de benen en dan weer op de armen... ;)
     
  14. Loesjuh

    Loesjuh Niet meer actief

    Hier ook blauwe plekjes, net boven de knietjes. En soms op dr armpjes.
     
  15. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    bedankt meiden ben weer gerustgesteld.... pffff
     

Deel Deze Pagina