Ik heb zojuist bij de viskraam op de markt twee hele mooie stukken zalmfilet gekocht. Ik ben alleen vergeten te vragen hoe ik deze het beste kan bereiden Bakken in boter of olie? Niet helemaal gaar, als ik het goed heb? Achteraf zeezout erop? Evt. nog wat citroensap? Wie helpt mij een eindje op weg?
Ik bak zalmfilet altijd op de grillplaat. Die heb ik dan alleen even bestreken met kwastje met olie. Beide kanten een paar minuten (weet niet het preciese, blijft er altijd bij staan) en ik strooi er grof zeezout al overheen tijdens het bakken. Ikzelf vindt limoen lekkerder dan citroen maar dit doe ik pas op mijn bord. Hmmm krijg er zin in! In ieder geval eet smakelijk!
Met een beetje zout en peper, zonder boter of olie kort bakken op de grill. Idd niet helemaal gaar, want dan wordt het zo droog vind ik. Lekker hoor, je brengt me op een idee, ik ga het ook eten vanavond.
Ik heb een grillpan, zou dat hetzelfde werken?? Klein beetje om en om bakken met een klein beetje olie in de pan. Bedankt voor de tip met limoen, heb ik toevallig nog liggen
of ik doe het op de dubbele grillplaat, alleen beetje invetten de plaat met olijfolie, en de zalm met de kruiden die je wilt. Of ik doe het in de koekenpan, dan doe ik een mixje van olijfolie en een klein beetje roomboter,even om en om. Ook kan je het in de oven doen, in een stoomzak, of met mix van maggi geloof ik dat het is, dat is speciaal voor zalm.(Gegratineerde zalm) En je kan hem ook op de bbq bereiden. Dan in een stukje aluminium folie met de kruiden die je wilt, en daar gaatjes in prikken als hij een paar minuten geprutteld heeft is het goed. Ik heb speciale zalm kruiden, en anders gewoon peper en zout, en eventueel andere kruiden die je zelf lekker vindt.
Marineren in salmoriglio How to Make Salmoriglio for Grilled Fish | General Drinks & Food | FireHow.com En dan in de grilpan 3 minuten aan elke kant zodat ie nog wat roze is van binnen, maar verder bijna gaar.
Beide kanten bestrooien met viskruiden en in de koekenpan in olijfolie eerst beide kanten even bakken en daarna op laag vuur laten nagaren. Mijn man houdt niet van rauwe vis en Irem mag nog geen rauwe vis, en zo wordt hij gaar, maar absoluut niet droog.