Ik kreeg 2 weken geleden wat last van mn pols en sinds gister kan ik mn duim niet meer bewegen 😒. Dat doet ontzettend zeer in mn pols. Gister naar de huisarts geweest en die constateerde een peesschede ontsteking. Alleen hij kon er niks tegen doen, zei hij. Ik moest maar ibuprofen en paracetamol slikken. Ibuprofen wil ik niet want geef borstvoeding. En verder rust houden en zo min mogelijk mn linkerhand gebruiken. ( Handig met een baby & peuter 😕 ) Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat ik hier tegen/mee kan doen?
Ik ben heb helaas regelmatig een peesontsteking aan de kant van mn pink. Met paracetamol alleen krijg je de ontsteking niet weg en zolang die er zit houd je klachten. Raar dat je ha niet weet wat de mogelijkheden zijn iig met betrekking tot onstekingsremmers en borstvoeding. probeer zoveel kogelijk rust te houden met je pols en neem iig paracetamol en ga na de pasen terug naar je ha om te fragen wat de opties zijn. sterkte.
Helaas ken ik het. Heb het aan beide polsen gehad. Na een paar weken heeft de h.a. een injectie met corticosteroïden in de onsteking gezet ( overigens heet het syndroom de Quervain of tendovaginitis) dit hielp maar even. Na een paar weken begon ook de linker pols. Ben toen eerst doorverwezen naar een handenteam waar ik een spalkje kreeg aangemeten, toen dat ook niet hielp (ik kon nagenoeg niets meer) ben ik geopereerd. En dat was voor mij de oplossing. Totaal geen last meer gehad. Mijn advies, vraag om een doorverwijzing en ga als eerste voor de combi spalk met injectie. Juist die combinatie zorgt dat het sneller over kan gaan. Ik heb te lang gewacht dus kon echt niet anders meer. Overigens een injectie kan prima met bv.
Ik heb het ook gehad. Door het vele vasthouden van m'n baby en verkeerde houding met m'n arm. Ik heb dry needling gedaan. Was super. En veel rust. Maar deed ontzettend zeer. Pas 9 maanden na de bevalling was het over.
Ik heb ook wel eens een peesschede ontsteking in m'n pols. Daar is inderdaad niets aan te doen. Wat bij mij helpt is spalken. Ik doe dan een eetstokje tussen mijn pols en het verband waardoor ik 'm niet meer kan buigen Een oud collega vertelde mij dat Grapefruit sap helpt. Ik heb 't nooit geprobeerd.
Ik ook gehad aan beide polsen (om beurt). Eerst rust, toen gips 6 weken, toen 2x injectie en daarna geopereerd. Na de operatie geen last meer gehad. Maar volgens mij o tkom je niet aan de hele molen hierboven. Opereren doen ze volgens mij niet graag. Is ook geen pretje met een Bier's block. De eerste keer deden ze het plaatselijk verdoofd maar de 2e keer deden ze dat niet meer.
Mijn collega heeft dat gehad. Kreeg er een spuit in tegen de pijn (wat weet ik niet) is uiteindelijk eraan geopereerd en is meer dan 7mnd uit de running geweest. Zou echt rustig aan doen ermee. Ze gaat nu nog naar fysio en accupunctuur ervoor en word wss nooit meer beter.
Ik heb de quervain gehad aan beide polsen tegelijk. Geen pretje. Na een periode van spalken ben ik rechts geopereerd en dat was een zegen. Links is toen uiteindelijk vanzelf over gegaan toen ik rechts weer kon gebruiken. Ik heb de cortisoneninjecties geweigerd. En volgends de plastisch chirurg was dit ook geen langdurige oplossing. Het zou alleen de pijn wegnemen en niet de oorzaak. Ik ben erg lang van het kastje naar de muur gestuurd, totdat ik bij de Handclinic in Amsterdam terecht kwam. Daar ben ik gelijk goed geholpen. Later heb ik nog een keer een zenuw in de knel gehad in mijn elleboog waardoor ik uitval had in mijn hand. Ook daar ben ik bij de handclinici aan geopereerd en dat is helemaal goed gekomen. Ik zou niet blijven aanmodderen, maar aandringen op een operatie!