Hoe bereik je elkaar weer?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2jees, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Hier zijn therapieën en oefeningen voor.

Ik heb een tijdje ernstige slaapproblemen gehad omdat mijn hoofd altijd vol zat, ik kon het niet leeghalen, kon absoluut niet ontspannen.
    Wat mij heeft geholpen:
    - uitgebreide ademhalingstherapie
    - altijd een bloknote bij me op gedachten op te schrijven en ze zo 'parkeren'
    - ontspanningstechniek gebaseerd op yoga.

Dit heeft echt geholpen, en ik was echt ver heen. Niet alleen emotioneel verwijderd van mijn man en de omgeving, maar kon letterlijk nachtenlang niet slapen.

Ts, ik denk dat je eerst je man moet helpen. Hij moet uit deze toestand komen en ervoor zorgen dat ie meer bij jullie is.
    Daarnaast samen op zoek gaan naar de bron van jullie relatie. Waarom zijn jullie samen en wat vinden jullie geweldig aan elkaar. Plan weer afspraakjes met elkaar en leer nieuwe kanten van elkaar kennen.

Succes!!

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #42 SushiLover123, 23 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2015
    Hahaha! Dankjewel! Wij hebben voor de grap de relatietest gedaan. Erg leuk, we hadden een verschil van 3 punten (van de 85). "Volgens de test hebben jullie een gezonde relatie waarin je je verbonden voelt met je partner. Er zijn niet meer dan normale problemen." Altijd fijn om te weten ;)

Maar als ik dan verder lees, sluit dat precies aan bij wat ik hiervoor ook bedoelde:

"Een goede relatie vergt onderhoud. Je verbonden voelen met je partner vraagt aandacht voor elkaar. Soms is het goed extra te investeren, om een keer te kiezen voor 'groot onderhoud' van je relatie."

Dat bedoelde ik op de vorige pagina ook met een "APK". Grappig zeg :) Natuurlijk is dit een commerciële website en ze bieden dan een 'houd-me-vast' programma aan. Dit spreekt mij persoonlijk minder aan, maar dit kan voor anderen wel werken. Ik zou liever een 'gewone' sessie met een therapeut hebben. Alleen mijn man en ikzelf. Maar dat is voor iedereen verschillend.

Die vrouw uit het filmpje van de 2e link, die komt denk uit Brabant, of nie? :)

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ach hier zijn we sinds de geboorte van onze dochter ook bekaf. Jaren geleden heb ik een burn-out gehad, daardoor is ons intieme leven ook in een neerwaartse spiraal geraakt. Maar na de bevalling is er helemaal niks meer van over. Knuffelen en een kus, meer niet. Daar komt bij dat ik fysiek nog steeds klachten ondervindt en wel te verstaan in het bekken gebied. Tja en daar moet dan ook nog eens de actie gaan plaatsvinden, terwijl het daar vaak pijnlijk is. Lastig, ik heb helaas geen tips voor je, maar begrijp het wel. Vind het ook leuk dat je het plaatst. Je denkt toch altijd dat iedereen het gemiddelde van 2,3 per week wel haalt. ;)

4. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Erg herkenbaar allemaal.
    Niet zo zeer vanwege de kinderen maar vanwege zijn vele werken en andere interesses.
    Ik heb het zo lang geprobeerd maar het kan niet van 1 kant blijven komen.
    Soms zien we elkaar 5 dagen niet omdat hij gaat werken als ik uit mijn werk kom.
    De laatste x dat we echt samen weg zijn geweest is zeker 8 maanden terug en ik weet niet eens meer wat we toen hebben gedaan.

Sterkte en ik hoop dat jullie beiden kunnen vechten voor je huwelijk.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Dank voor de mooie reacties en links allemaal, ga ik eens even op mijn gemak bekijken. Ik vraag me alleen af of mn man hulp accepteert.

En o ja over die planning, in vele vergaderingen heeft mn man (als enige!) aangegeven dat deze planning niet gehaald zou worden. Het werd weg gelachen door de bazen (die geen ervaring hebben nog..) maar omdat hij zo bleef 'zeuren' hebben ze er twee maanden bij gedaan.. Wat dus resulteert in dit.. Kun je nagaan hoe het anders gegaan zou zijn!!

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Haha nou volgens de test hebben we een verbonden, gezonde relatie. Komt waarschijnlijk omdat we nooit ruzie hebben. Het filmpje is deels wel herkenbaar omdat ik me weleens eenzaam en onbegrepen voel maar deels niet herkenbaar omdat de veiligheid en het vertrouwen in elkaar er gewoon wel is. Dus daar kan ik niet zoveel mee.

7. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Tja soms moet een werkgever ook op zn bek gaan even kort gezegd. Ik ga ook niet alles voor hem oplossen, misschien als ie me naar zijn salaris gaat betalen maar dat gaat niet gebeuren. Is heel moeilijk maar soms heel noodzakelijk.

Ik las in het andere topic "ik ga vreemd" trouwens de tip vaan een relatietherapeut om nieuwe dingen te gaan doen met elkaar. Daardoor koppel je dat fijne gevoel dat je daarvan krijgt aan je man. Vond het zooo logisch klinken dat ik het zelf maar eens ga doen straks na de zwangerschap. Ook hier hebben we wel een mindere periodes qua intimiteit, maar we maken dit dan bespreekbaar en gaan weer even een tijdje plannen (en dan ook wel echt doen natuurlijk) soms moet je jezelf even die drempel schoppen omdat ie anders steeds hoger word.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Marlijn dat klopt ook wel. ML en de anderen doen nu gewoon wat ze kunnen maar halen het waarschijnlijk niet. Is heel complex in de wereld van de grote bedrijven, denk aan NS enzo. Die plannen ver van te voren een treinvrije dag en daar kan niet van af geweken worden, dan moet het gewoon gebeuren.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Denk ik wel een goede tip ja, nieuwe dingen ipv proberen de oude weer op peil te krijgen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;) Ik zou althans niks kunnen bedenken. Oh ja toch we zijn amen weggeweest wat van t voren ondenkbaar was. Het was leuk maar heeft in diepere zin niks opgeleverd volgens mij.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat mag ik wel hopen, want in je eentje houd je een relatie niet gezond. Je mag wat dat betreft ook wel eens iets eisen in een relatie, vind ik. Maar dat is voor ieder persoon anders... Werkt ook niet overal.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

tsja eu boeiend? het is toch jullie leven, jullie relatie en het zijn jullie kinderen en hij heeft er recht op.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Tja wat is recht op. De anderen niet dus? Dat vind ik weer kort door de bocht..

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nieuwe dingen proberen vind ik een goeie tip.

Ergens iets aparts gaan eten bijvoorbeeld ?
    Of naar een concert of evenement waar je normaal gesproken niet naartoe zou gaan?
    Samen sporten, hardlopen of survival-ding doen?
    Een documentaire zien over iets vreemds en daar vervolgens over praten? Bijvoorbeeld; De cosplay cultuur in Japan (mensen die verkleed over straat lopen)
    etc. etc.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Maar WAAR moeten we de tijd vandaan halen. Dat is denk ik nu echt even het belangrijkste.

Btw, die dingen doe je wel samen en kan niet steeds oppas vragen.

15. ShampooL

Tja, de enige manier om meer tijd te creëren voor jullie beide is als hij minder gaat werken. Maar hij kan/wil niet minder werken Dus dan houdt het op voor door de weeks.
    De enige tijd die jullie dan samen hebben is het weekend. Overdag met kinderen, 's avonds zonder.

Die avonden kun je films kijken of docu's. (Documentaires zijn beter aangezien die veel interessanter zijn en dus gesprekstof geven.)
    Of ga samen achter de computer en vermaak je daar. (Mijn vriend en ik doen dit redelijk vaak. Filmpjes kijken op Youtube of op 9gag.com)

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Op zaterdagochtend werkt hij vaak ook en verder gaat hij dan s avonds naar zn ouders. Die zijn oud en hij doet de boekhouding/mantelzorg.
    Op zondag hebben we de computer niet aan en tussen de kerkdiensten gelukkig nog wat tijd voor elkaar. Maar dat is een beetje de clou ja, die tijd is té weinig om ineens weer close te zijn. Hij heeft dan moeite los te komen van alle drukte, begrijpelijk. Bovendien hoeft een scherm na 50uur niet ook nog eens in het weekend voor hem ;) Maar gewoon even zitten is ook al fijn hoor begrijp me goed. Er zal vast wel weer eens een betere tijd komen maar soms zie je er geen gat meer in. Zijn verantwoordelijkheden nemen alleen toe nl. naarmate hij er langer is. Mooi maar zwaar..

17. ShampooL

Dan denk ik dat hij moeten leren keuzes maken. Fijn hoor dat hij zoveel wil en kan doen, maar jij en kinderen horen op nummer 1 te staan.

In je laatste stukje spreek je jezelf een beetje tegen. Je denkt dat er wel een betere tijd gaat komen, maar zijn verantwoordelijkheden nemen alleen maar toe. 1+1 = nog minder tijd voor jullie samen.

Heeft hij ooit nagedacht om van baan te wisselen ?

18. 2jees

2jees Niet meer actief

.Met betere tijden bedoel ik, als dit project eerst maar eens voorbij is (juni) en er verder geen problemen achter wegkomen, dan kan er daarna een project zijn wat iets beter/rustiger verloopt. Maar het hoeft niet.

Hij is hier nog niet lang, bij de vorige was het nog erger, daar liep iedereen weg vanwege het beleid, hier gaan de mensen wel goed met elkaar om.

19. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Leg zijn agenda naast die van jou en plan een moment. Dan maar even heel zakelijk. Het is toch ook al fijn om samen even rustig koffie te drinken? Of zorg dat je kinderen met volle buikjes op bed liggen en ga dan samen rustig een lekker gekookte maaltijd eten.

20. ShampooL

Ja, ik herken het wel hoor. Mijn vriend werkt ook in projecten en soms is een project gewoon heel zwaar. Maar wij hebben dan sowieso altijd het weekend samen en dan (expres) geen verplichtingen.
    Mijn vriend had 2 maanden terug een hele drukke periode, we hebben in die tijd geen familie en nauwelijks vrienden gezien. Maar dat halen we dan na de drukke periode weer in.

Misschien kan je man toch schrappen in het weekend. 1x in de 2 weken naar zijn ouders bijvoorbeeld? En 1 kerkdienst bezoeken ipv 2?

Deel Deze Pagina