Laatste trimester, ook zo moe?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seheira, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Ik ben inmiddels 32 weken zwanger en ONTZETTEND moe. Had hier in het begin ook last van, maar het tweede trimester kreeg ik ineens een opleving, echter ben ik nu sinds een week weer ontzettend moe.

Als ik de dag begin zit ik met allerlei ideeën in mijn hoofd om te gaan doen die dag, maar in werkelijkheid kom ik daar niet eens aan toe. Mijn dochter gaat van 12 tot 2 naar bed, en ik moet zeggen dat ik deze 2uurtjes ook volledig gebruik om een dutje te doen (dit was voorheen nog mijn huishoud momentje). Ik probeer me er wel overheen te zetten door veel met mijn dochter te spelen, en erop uit te gaan. Maar ik merk dat het wel erg veel energie kost voor iets wat normaal gesproken vanzelf sprekend is.

Hebben jullie hier ook zo'n last van, en misschien wat tips om wat meer energie te krijgen.. of moet ik me er toch maar aan toe blijven geven.

2. Dana

Dana Niet meer actief

Heb ik ook inderdaad, ik kan geen middagslaapje doen omdat mijn dochter niet meer slaapt overdag maar als ik de keus had zou ik het meteen doen!

Ik zou dus zeggen, lekker doen en aan toegeven. Je kindje gaat nu hard groeien en dat kost jou energie. Misschien ook goed om voor de zekerheid even op je ijzer te prikken.

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Herkenbaar hoor, Pfff als ik een potje energie kon kopen deed ik het gelijk, ik heb het geluk dat onze zoon tussen de middag nog slaapt maar anders had ik een tv rust moment in gelast

4. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hier ook heel herkenbaar. S morgens gaat het nog, maar vanaf de middag is de pijp uit... Heb echt nergens energie voor. Hopen dat het misschien op het einde wat betert...

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier niet herkenbaar, maar denk dat mijn fulltime baan voor veel regelmaat heeft gezorgd en daardoor voor minder vermoeidheid. Ik word altijd erg lamlendig van thuiszitten, dus kan beter aan de slag zijn.

Merk wel dat ik met 3 dagen werken te gaan, meer en meer aan het einde van de dag zat ben. Dan heb ik even een uurtje minder geduld enzo. Daarna gelukkig wel weer over.

Hopelijk heb je snel weer wat meer energie!

6. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Heel herkenbaar, blijkt ook normaal te zijn. Veel 'kwaaltjes' van het eerste trimester komen vaak terug in het derde trimester.. zoals vermoeidheid, vaak moeten plassen, misselijkheid, mood swings etc.. laatste loodjes! ;)

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    heel herkenbaar.. ik merk ook dat ik zwaar prikkelbaar en emotioneel word als ik niet even slaap smiddags!! mijn advies gewoon aan toegeven en slapen wanneer dat kan!!

8. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar ja.
    helaas heb ik niet de kans om ff te gaan liggen aangezien ik er hier ook nog 1 van 3 jaar heb rondlopen :(
    Vandaag kreeg ik ook nog eens te horen dat ik minimaal 2 dagen rust moet nemen en op de bank moet gaam liggen vanwege de harde buiken enz.
    maar ik heb echt geen idee hoe ik dat zou moeten doen met nog 2 kids hier ??

9. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hoi

Ik zou het toch ook even met je verloskundige bespreken. Vermoeidheid is wel normaal maar als er echt niks meer uit je handen komt en er ook geen 'goeie'dagen bij zitten?
    Ik ben er zelf nu achter dat ik een B12 te kort blijk te hebben. Die komt er vaak in het laatste trimester uit omdat je baby de weinige b12 die je hebt verbruikt. Dat bleek er bij mij aan de hand te zijn. ik krijg nu sinds 2 weken aanvulling (injecties) en heb nog steeds wel last van vermoeidheid maar ik red het nu wel om soms een slaapje over te slaan id middag..
    Dus neem niet zomaar aan dat het echt heel normaal is dat je moe bent extreem moe is dat namelijk niet altijd:) 1 op de 8 mensen heeft hier last van zonder dat ze het weten:)
    Ook al is je ijzer waarde in orde.
    Zal wel niet aan de hand zijn maar wilde het je toch even melden:)
    Fijne zwangerschap

10. catherina

catherina Actief lid

25 okt 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb ik ook last van, begint al meteen na het opstaan ook al heb ik goed geslapen, dan heb ik al weinig energie meer.
    Kijk al echt uit naar mijn verlof.
    Bloed laten prikken en alles was goed.

Dus zal er wel aan liggen dat ik nog een uk heb rond lopen.
    Toegeven aan je dutje 's middags, doe ik ook, mijn dochterje slaapt gelukkig nog lang 's middags dus dan heb ik ook ff tijd voor een dutje.

Raadpleeg je vk, mss bloed laten prikken.

11. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    in ieder geval fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb me er heel lang niet aan toe willen geven om in de middag een dutje te doen, maar de laatste tijd heb ik geen keus meer want anders haal ik de dag niet eens. Gelukkig weet ik dat het de laatste loodjes zijn, en het vanzelf weer over gaat. Wel zal ik bij de volgende afspraak met de verloskundige kijken of mijn ijzer niet te laag is.

12. misa

misa Niet meer actief

Dat slapen smiddags doe ik ook weer sinds kort. Vind het ook vervelend omdat dat het enige moment is dat de kleine slaapt.. Maar ik redt het haast niet meer zonder.. :)

Deel Deze Pagina