Misselijk van druk tegen je maag/bovenbuik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gentle, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nu mijn baarmoeder steeds hoger komt, merk ik dat ik vaak na het eten (maar ook op andere tijden) misselijk word van de druk in mijn buik. Die constante spanning op mijn buik geeft me zo'n naar gevoel.

De baby zit trouwens duidelijk met z'n voetjes nog naar beneden (dagelijks trommelconcert op mijn bekkenbodem) , dus het is niet dat hij tegen mijn maag schopt. Het is meer een druk die er op lijkt te staan. Ik heb in het begin wel last gehad van misselijkheid, maar nu al een hele poos niet meer. Dit lijkt ook een beetje anders. Ik voel me op dat moment ook warm, alsof ik niet lekker ben.

Herkent iemand dit? Wat hielp?

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Yep, ik heb/had hier ook last van en het is normaal volgens de verloskundige. Alles krijgt een nieuw maar minder ruim plekje he? Vind het zelf vervelend omdat het niet bevorderlijk is voor mijn toch al niet zo'n goede eetlust. Ik moet zeggen dat het nu bij mij weer een beetje minder is geworden, dus het verandert wel van tijd tot tijd.

Wat helpt is niet te veel in 1 keer eten en niet te vet zodat je maag niet zo uitzet want volgens mij veroorzaakt dat dan weer meer misselijkheid of dat weeïge gevoel, beetje zeeziek-achtig.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb sinds anderhalve week dat ik soms weer misselijk ben en dat warm voelen herken ik ook wel..
    Bij die misselijkheid ook t gevoel van "ik moet niets "smerigs" tegen komen ( bloed zien, poep ruiken oid) want dan ga"ik spugen"

Mijn eetlust heeft er niet onder te lijden.. sterker.. ik eet nu meer dan voorheen.. (vooral meer brood)

Deel Deze Pagina