PCO wanneer vruchtbaar?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door naadje21, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Hallo ladies,

K heb vorige week een miskraam gehad en t heeft me heel sad gemaakt:(

K wil nog een maand mijn baarmoeder rust geven en dan weer opnieuw proberen zwanger te worden

K heb pco en k vroeg me af of t dan mogelijk is om ook te kunnen bepalen wat mijn vruchtbare dagen zijn..k las een keer dat iemand t had over temperatuur berekening ofzo iets:(

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ten 1e wat naar dat me een miskraam hebt gehad, dikke knuffel.

Je kan op diverse sites een grafiek houden met je temperaturen. Die zal dan automatisch aangeven wanneer je ei eraan komt, succes!

3. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Dank je well..dan ga k t ff google, Xx

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Mag ik vragen waarom je niet naar de gyn gaat en bijv. start met Clomid? Het is best lastig zwanger worden met PCO. Zeker wanneer je een hele lange cyclus hebt, is vaak de kwaliteit van het ei(sprong) ook niet zo goed.

5. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Ik heb aan de huisarts gevraagd of een deskundige mij kan begeleiden..kreeg te horen dat t na 1 jaar pas kan, eerst een jaar zelf proberen. zit nu op 8 maanden, na 4 maanden kan k t nog een keer vragen

Ik zou t zelf ook fijn vinden als k bij gyn terecht kon

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoe weet je dan dat je PCOS hebt? Is dat vastgesteld door een gynaecoloog? En als dat al vastgesteld is, waarom ben je er dan niet onder behandeling gebleven?

Met PCOS heb wel degelijk een medische indicatie en kun je binnen een jaar naar de gynaecoloog. Als je PCOS hebt, krijg je heel weinig of nooit een eisprong. En dan is het moeilijk zwanger worden...

7. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Vanwege mijn onregelmatige cyclus ben k door huisarts naar gunaecoloog gestuurd en daar hebben ze vastgesteld dat k pcos heb..en k vroeg toen ook gelijk kan k hier in behandeling voor, ook van de gyn kreeg k te horen eerst 1 jaar zelf proberen of t lukt..k hoorde ook veel over clomid, dat t helpt bij veel vrouwen..heb dat ook aan de huisarts gevraagd, maar tevergeefs:(

8. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Huh?? Ik snap het niet!
    Ik werd meteen behandeld! Ik vind het raar dat je het eerst een jaar zelf moet proberen. Bij pcosers is bekend dat er meerdere eiblaasjes groeien maar geen zo groot dat er ook daadwerkelijk eentje kan springen.
    Ik zou nog eens naar het zh bellen, een afspraak maken bij die gyn en eisen dat hij je helpt!!!! Niet laten afschepen hoor!

En in die tijd kun je idd beginnen met tempen. Fertility Friend is een heel handige site, wel in het engels maar als je het eenmaal doorhebt is het heel makkelijk.

Sterkte nog met het verwerken van je miskraam!

9. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Dank je wel lieve meid..jaah k begreep t ook niet:(, k ga t nogmaals proberen. k dacht dat dat de standaard procedure is voor iedereen, eerst een jaar zelf proberen, maar niet dus!

Thanks voor de site..door mijn miskraam is mijn verlangen naar moederschap nog groter geworden:) dacht dat k een thermometer in huis had, niet gevonden..k ga nu nog ff snel rennen naar de winkel om er een te kopen. kan ik morgenochtend gelijk beginnen met opmeten:p

Nogmaals bedankt:):)

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh wat vervelend zeg. Als je wilt kom je lekker met ons mee kletsen in het pco forum, daar worden we echt wijzer van elkaar en we hebben al aardig wat tips en handigheidjes gevonden om zelf de cyclus redelijk stabiel te maken.
    Het is het pco forum op de mmm-clubs

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wat vreemd, zeg! Als je PCOS hebt, is het moeilijk zwanger worden zonder eisprong. Dan heeft zelf proberen niet zoveel zin, er valt niks te proberen. Dus dan gaat die 1 jaar-regel helemaal niet op. Jij hebt zo nu en dan wel een eisprong? Hoe lang is je cyclus?

12. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Het is niet zo dat je met pco geen eisprong hebt. Dit is per persoon en periode verschillend. ik ben in juni spontaan zwanger geraakt en uit onderzoeken vorige maand bleek dat ik nu een gewone cyclus en goede eisprong heb.Gelukkig mag ik toch beginnen met spuiten.
    Wel is het zo dat als je pco hebt en een kinderwens je meestal meteen geholpen wordt, ik heb ook nooit gehoord dat je het dan een jaar zelf moet proberen, want de kans op zwangerschap is gewoon erg klein. dus gewoon doorverwijzing eisen hoor. Succes.

13. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    NU snap k t ook echt niet:( hoe ze t mij vertelde, kwam t echt over alsof die 1 jaar regel de regelgeving is voor behandeling

mijn cyclus..verschillend, de laatste maanden rond 32 a 34 dagen. ben wel zwanger geworden na 8 maanden proberen, heb nooit de pil geslikt..maar helaas kon k er maar een weekje van genieten, miskraam:(

14. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Op zich is een cyclus van 32-34 dagen heel erg netjes als je PCOS hebt, maar ietsjes langer. Ik word echt nooit ongesteld, ik heb gewoon geen eisprong. Jij zult dan waarschijnlijk wel een eisprong hebben, anders blijf je menstruatie meestal wel uit. Dus ik vraag me af of je nog wel PCOS hebt, gezien de lengte van je cyclus. Soms herstelt of verbetert zoiets na verloop van tijd. Bijvoorbeeld na een zwangerschap of als je overgewicht had en afgevallen bent.

De 1-jaar regel geldt alleen als je een goede cyclus hebt en er zo op het eerste gezicht geen medische problemen spelen. Heb je geen (goede) cyclus of spelen er andere duidelijk aanwijsbare medische problemen bij jou of je man, dan kom je eerder in aanmerking voor verder onderzoek.

Je hebt inderdaad een doorverwijzing van je huisarts nodig als je naar de gyn wilt. Zonder doorverwijzing kun je over het algemeen geen afspraak maken. Dus ik zou het nogmaals aankaarten bij je huisarts.

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Bij onze gyn heb je voor deze klacht geen verwijzing nodig, dus ik zou gewoon bellen voor een afspraak. Heb je toch een verwijzing nodig, dan merk je dat gelijk.

Je kunt met pco inderdaad menstrueren. Ik menstrueerde het eerste half jaar na de pil redelijk regelmatig.

17. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ik werd eerst maanden niet ongesteld na het stoppen van de pil. Toen zei de huisarts tegen me dat ik nog maar een half jaar moest wachten.(omdat ik aan het ontpillen kon zijn. Nu weet ik dat ik PCOS heb en heb ik meteen clomid gekregen. Ik zou nog eens naar de huisarts gaan voor een nieuwe verwijzing en dan naar een ander ziekenhuis. Dit is gewoon belachelijk.

18. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb ook pcos en iets meer dan 2 weken een vroege miskraam gehad. Meestal rekenen ze iets langer voor een volgende menstruatie na een miskraam maar ik ben net alweer ongesteld geworden, met dank aan pcos waarschijnlijk. Ik had na het stoppen met de pil een cyclus van 17 dagen (zonder eisprong dus) en die daarna was rond de 30 dagen maar mét eisprong en zwangerschap die helaas niet goed afliep. Ik doe ook temperaturen maar houd er rekening mee dat je temperatuur nog van slag kan zijn door je miskraam. Hier is mijn temp nog steeds hoger dan normaal en er valt nu dus niks van af te lezen. Het hoeft natuurlijk niet bij iedereen het geval te zijn hoor! Succes in ieder geval en nog sterkte met je verlies..

19. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Thanks voor de info..k dacht dat pcos iets blijvends was, kom er steeds vaker achter dat k er heel weinig van af weet:)

Mijn cyclus is heel verschillend, alleen de afgelopen maanden was t dus 32 a 34 dagen..ben blij om te horen dat het pcos zich kan verbeteren..t geeft mij echt goede hoop:)

20. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Dank je wel, jij ook sterkte nog..nu ik zelf een miskraam heb ervaren, krijg ik spontaan tranen als ik hoor/lees dat iemand anders het ook heeft gehad..dikke hug van mij!

Ik heb nu mijn temp 2 dagen opgemeten en t is idd nog aan de hoge kant, bedankt voor de info..t kan dus nog liggen door de miskraam!

Deel Deze Pagina