Hallo,Hopelijk willen jullie even meedenken. Wij verwachten in september ons 2e kindje, We zijn nu na aan het denken over het al dan niet opnemen van ouderschapsverlof; 26 weken er uit. Omdat het herstel na mijn eerste zwangerschap moeilijk ging (KZ) Vraag ik me af hoe het zit als je na je zwangerschapsverlof nog 'ziek'bent / verder moet herstellen terwijl je ouderschapsverlof hebt aangevraagd. Ga je dan eerst in ziekte wet en gaat ouderschapsverlof daarna dan in? Weten jullie dat? gr Lidi
Ja dat gaat pas in na je ziektewet. Dus pas als je volledig bent hersteld en weer volledig aan het werk gaat. En misschien een tip: Als je werkgever vraagt of je je ouderschapsverlof wilt opnemen voor je herstel moet je dat echt weigeren. Heb een tijdje hulp gehad in het ziekenhuis na een moeilijke zwangerschap. en die mevrouw gaf aan dat werkgevers dat nog wel eens voor willen stellen. die vrouw zei dat ik dat destijds echt moest weigeren. Want ouderschapsverlof is voor leuke dingen tussen moeder en kind. En niet voor het herstel van de moeder.