ouderschapsverlof en niet hersteld zw sch

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lidi, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidi

lidi Lid

10 dec 2007
    82
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverleenster
    Hallo,Hopelijk willen jullie even meedenken. Wij verwachten in september ons 2e kindje, We zijn nu na aan het denken over het al dan niet opnemen van ouderschapsverlof; 26 weken er uit.
    Omdat het herstel na mijn eerste zwangerschap moeilijk ging (KZ) Vraag ik me af hoe het zit als je na je zwangerschapsverlof nog 'ziek'bent / verder moet herstellen terwijl je ouderschapsverlof hebt aangevraagd. Ga je dan eerst in ziekte wet en gaat ouderschapsverlof daarna dan in?

Weten jullie dat?
    gr Lidi

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Dat dacht ik wel.....maar weet het ook niet zeker..Misschien even bellen naar het UWV?

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja dat gaat pas in na je ziektewet. Dus pas als je volledig bent hersteld en weer volledig aan het werk gaat.

En misschien een tip: Als je werkgever vraagt of je je ouderschapsverlof wilt opnemen voor je herstel moet je dat echt weigeren. Heb een tijdje hulp gehad in het ziekenhuis na een moeilijke zwangerschap. en die mevrouw gaf aan dat werkgevers dat nog wel eens voor willen stellen. die vrouw zei dat ik dat destijds echt moest weigeren. Want ouderschapsverlof is voor leuke dingen tussen moeder en kind. En niet voor het herstel van de moeder.

4. lidi

lidi Lid

10 dec 2007
    82
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverleenster
    dank jullie wel voor de snelle reacties

Deel Deze Pagina