6 weekjes en oh zo misselijk !

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maaike55, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaike55

Maaike55 Actief lid

17 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haaaai :)
    Ben vandaag 6 weken zwanger en nu zo weekje misselijk .
    Hoef gelukkig niet over te geven ( ookal hoop ik soms Van wel dat het maar even weg is)

Misselijkheid is 24/7 aanwezig. Tot eergister hielp eten :) ( klinkt echt raar he ) at dan ook wel aardig wat behalve avondeten. Dat werd brood of crackers

Nu sinds gisteren geen vreet buien( gelukkig want ben al niet moeders slanke)
    Maar "probleem" is nu dat ik me tot eten moet aanzetten. En dan word in alweer misselijker van het idee.

Ik heb een dochter van bijna 2, werk in de lichamelijke gehandicapte zorg. Dit beide samen en dan de misselijkheid is echt vreselijk!

Wat doen jullie aan misselijkheid?
    Wanneer ging het bij jullie over?

Ben dit zo niet gewend met mijn vorige 2 zwangerschappen.. Dacht mooi weer een makkelijke zwangerschap te hebben ( naïef i know)

Nou ben wel weer klaar met klagen
    Sorry meiden

Liefs maaike

2. VSC

VSC Niet meer actief

Bij mij hielp niet veel. Ik was misselijk van de 6e t/m 17e week. Elke dag en dan vooral 's ochtends. Het enige wat ik wegkreeg was fastfood dus ik at uitsluitend fastfood.

3. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.024
    1.040
    113
    Bleehh, die misselijkheid is zo vreselijk!! Heb er zelf ook ontzettend veel last van gehad (ook bij m'n vorige zwangerschap) Het codewoord is toch echt eten eten en eten om de ergste misselijkheid tegen te gaan. Ik at wel vaak iedere dag hetzelfde omdat ik de meeste dingen echt niet weg kreeg. Ik was trouwens wel de hele dagen aan het overgeven en kan je vertellen dat dat ook geen pretje was. (Zelfs nog in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging) Ik werk ook in de gehandicaptenzorg maar ben wel gewoon blijven werken toen. Mijn ervaring is toch echt dat thuiszitten ook niet helpt... Heb wel wat meer dingen aan collega's overgelaten trouwens ;)

Maar verdere tips: cola drinken schijnt te helpen net als gember(thee). Mocht het echt niet te houden zijn kan de dokter je ook medicijnen voorschrijven (hoewel die bij niet hielpen)
    Ik was er zelf rond de 16 weken vanaf en het is tot op heden nog niet terug gekomen. Sterkte meis!

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij werkte cola idd. En verder is het heel persoonlijk wat werkt; een tijdje kon ik krentebollen goed verdragen, zure snoepjes werkten goed als ik maar bleef sabbelen... Vanaf het tweede trimester kreeg ik meer honger en werkte de hele dag door eten goed tegen de misselijkheid. Tot 12wkn heb ik Emesafene gebruikt, haalde de misselijkheidspieken er uit voor mij!

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier bij alledrie de zwangerschappen vanaf week 5 ook zooooo misselijk . Als ik maar aan eten dacht ging ik al kokhalzen. Vrat me helemaal suf aan soepstengels , enigste wat ik weg kon krijgen. Want als ik niks eet dan werd ik ook misselijk , en cola . Werk ook in de zorg .

Sterkte, hoop dat het snel over is .

6. Dianamuller

3 jun 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo kan iemand mijn misschien helpen ik heb 5 weken gelden mijn spiraal verwijdert omdat wij een kinder wens hebben. Ik heb me eiesprong al gehad en nettjes geklust hihi en had ik vorigeweek ongestelt moeten worden maar tot nu toe niks ik ben nu ook al 7 dagen over tijd. Ik heb een action test gedaan maar was negatief ik ben iedere morgen misselijk in de avond ook en smiddags valt mee met vlagen ik begint last van me borsten tekrijgen en me urine is licht en stinkt ook soms donker ma stinkt gewoon wat moet ik nu doen ? Ik heb ook buikpijn als of ik ongesteld moet worden maar zelfs komt er helemaal niks weten jullie meiden raad wand ik weet het niet meer mvg diana

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik moet me er ook nog regelmatig toe zetten om te eten..
    snoepen doe ik ook bijna niet meer heb er gewoon geen zin in.
    vlees hoef ik ook al niet.
    ik maak me er niet meer druk om.
    de kleine groeit goed en ik blijf wel goed drinken dus het komt toch ergens vandaan..

8. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben echt amper tot niet misselijk geweest tot nu toe, zou af en toe wel iets misselijk willen zijn, even bevestiging dat er iets gebeurt zeg maar hah.

Geen tips hier dus, kan me wel voorstellen dat het heel naar is. Sterkte en gefeliciteerd met je zwangerschap.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik werd vanaf de 6de week ook ineens 24/7 misselijk met overgeven en al.
    Heb toen direct bij de huisarts Emesafene gehaald en dat hielp heel erg goed, heb dat 5 weken geslikt en vanaf de 11de week had ik ze niet meer nodig want de misselijkheid was toen over en is ook niet meer terug gekomen.

10. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.024
    1.040
    113
    Zou even een eigen topic openen. Dit heeft niks te maken met het onderwerp van TS :(

11. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    Ik ben sinds afgelopen maandag in de ochtend steeds misselijk en sinds gisteren de hele dag. Heb steeds het gevoel dat eten helpt maar als ik eet blijf ik misselijk. Ik word er gelukkig niet misselijker van.

Cola nog niet geprobeerd dus ik zit nu met een glaasje cola om te kijken of dat helpt, vandaag is echt een rampendag qua misselijkheid..

12. XLinaa

XLinaa Lid

6 jun 2015
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Sinds vorige week ben ik van 's morgens vroeg tot 's avonds laat misselijk. Sinds eergisteren met overgeven erbij.
    Omdat ik me zo beroerd voel, ben ik vanmorgen toch maar naar de huisarts gegaan en heb Emesafene gekregen. Hopelijk geeft dit wat verlichting.

Verder heb ik gehoord dat een pepermuntje of kauwen op kauwgum ook wel kan helpen... En alles met gember geloof ik?

13. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Mijn buuf kreeg als tip van de gynaecoloog om gembercampsules te slikken, wel bij een reform winkel, die zijn puurder. Maar het helpt haar enorm !

14. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Ik heb weken lang salmiakballen en lolly's gegeten. Dat hielp op de een of andere manier. Maar of het zo'n goede/gezonde tip is ;)
    Later in de zwangerschap kwam ik er achter dat ik van maagzuur misselijk werd. Dus misschien kan je ook een rennie proberen. Heel veel sterkte... hopelijk voel je je snel beter!

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heel naar die misselijkheid, ik heb het ook heel erg deze zwangerschap.
    Probeer iets te vinden wat je kunt eten ( ik ga van veel dingen tegenwoordig kokhalzen) en blijf eten. Elk uur het liefst wat eten, dat helpt hier het beste.

16. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben de eerste twaalf weken ook vreselijk misselijk geweest. Sinds een dag of vier is het echt als sneeuw voor de zo'n verdwenen...ben nu 13 weken. Ik kon t me moeilijk voorstellen dat ik me weer beter zou voelen, maar gelukkig is t echt zo dat voor de meesten de eerste drie maanden het ergst is. Hopelijk geldt dat ook voor jou, dat is nu niet leuk, maar wel te overzien. Sterkte en....natuurlijk ook van harte met je zwangerschap!

17. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wat shit dat je zo misselijk bent, ik heb er (inclusief braken) t/m week 15 veel last van gehad, daarna werd het beter. Je zou de huisarts om Emesafene kunnen vragen, bij mij hielp het goed genoeg om in ieder geval op de momenten dat het moest te kunnen functioneren.

18. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Kan alleen succes en sterkte zeggen. Ik was al vanaf 5 weken ermee zoet en het neemt nu eindelijk een klein beetje af. Heb bijna alleen maar in mijn bed gelegen al die weken.

19. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Overigens heb ik alles geprobeerd gembercapsules emasefene maar niks werkte. Enige wat nog een klein beetje hielp waren zetpillen maar ben ik de naam even van kwijt. Naar meestal schrijven ze emasefene voor.

20. ennasus

ennasus Actief lid

16 mei 2015
    160
    87
    28
    NULL
    NULL
    Heel erg herkenbaar. Ik ben nu 14 weken, maar ben de eerste 13 weken ook non-stop misselijk geweest. Echt zo'n heel weeig, naar gevoel de hele tijd alsof je moet overgeven (alleen moest ik bijna nooit overgeven, soms wel bijna, vooral als ik uit m'n werk thuis kwam standaard, maar het lukte nooit echt..)

Bij mij hielp eigenlijk niets.. Heb van alles geprobeerd. Het enige inderdaad is veel eten over de dag heen, van die droge crackertjes van LU bv en fruit zoals ananas-stukjes hielp ook wel bij mij. Hoewel het ging nooit helemaal weg. Het avondeten was ook echt een ramp, alleen maar 1 of 2 dingen die ik mogelijk kon eten, en dat veranderde per dag. Yoghurt lukte altijd wel, maar bv vlees of warme groenten.. ugh.

Nu is het gelukkig bijna helemaal weg! Soms komt het nog even opzetten, vooral 's avonds en soms overdag, maar ik heb het idee dat ik dan te lang niets gegeten heb.

Sterkte!! Het gaat over :)

Deel Deze Pagina