Hoe berg jij de mutsen, sjaals, handschoenen en schoenen op?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spring, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Onze hal is echt een puinzooi.. Er hangt een smalle kapstok, waaronder de schoen staan (opgehoopt liggen). Ik ben benieuwd hoe jullie hal eruit ziet en waar jullie mutsen, sjaals, handschoenen en schoenen opbergen! Graag met foto! :D
    Onze hal is vrij smal, dus ik ben opzoek naar inspiratie!

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb een katoenen tas aan een spijkertje onder de kapstok hangen, daar zit alles in gepropt... denk alleen niet dat dat de oplossing was waar je naar zocht... :)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

#3 Aszz, 13 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2014
    Ik heb een hal bank met rieten manden er onder en een kapstok met rieten manden er in.
    Daar gaan al de winterspullen in.
    Schoenen hebben wij in de bijkeuken staan in een dichte kast.

*edit* deze:

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb een regel. 1 paar schoenen extra onder de kapstok. De rest staat boven onder in onze kledingkast. Ik heb echt veel schoenen dus heb ze in opbergdozen op elkaar gestapeld. Mooi uit het zicht en opgeruimd. Sjaals mutsen en handschoenen staan bovenop het rek van de kapstok opgeborgen in een leuke mand met klep.

Eigenlijk ben ik de enige die zich aan de "schoenenregel" houdt dus ik ben ook diegene die elke dag schoenen opbergt als er teveel staan. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n probleem omdat we er een goede vaste plek voor hebben.

Wij hebben een kleine en smalle gang

5. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Zo even geen foto maar wel een uitleg :)
    Als wij binnen komen hebben wij aan de rechterzijde een buikkastje staan met daarboven een spiegel. Dit kastje heeft drie laden, 1 van deze lades wordt gebruikt voor de sjaals, handschoenen en mutsen. Verder op in de gang hebben we een kapstok met daarboven op een leg gedeelte waar de petjes van mijn man en dochtertje liggen. Onder de kapstok hebben we een schoenenrekje waarop de schoenen staan die we op het moment niet direct dragen. Op de mat hebben wij een schoenen bak waarop de schoenen staan die we op dat moment aan hebben. Bij mij wisselt dit dus dagelijks :) Wij hebben niet een hele brede gang maar wel wat langer.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    wij hebben een hele leuke kapstok gemaakt en daarnaast een kast met rieten manden tot aan het plafond waar dan alle schoenen en dasjes, mutsen, tassen in opgeborgen kunnen worden. Zal even een soortelijke foto zoeken..

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ook geen foto, maar heb een smalle ladekast waar sjaals en mutsen ed in zitten. Met spiegel erboven. Schoenen heb ik een speciale kast voor in het washok, geen schoenen in de hal dus.

8. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Zo'n buikkastje he, maakt die je gang niet erg smal?

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb 2 rieten manden boven de kapstok. In die manden zitten 2 oude schoenendozen. Daar zitten onze sjaals enzo in. Schoenen staan hier altijd boven in een schoenenkast.

De jassen van die in dat seizoen niet nodig zijn hangen in een kast op zolder.

Juffie26 vindt dit leuk.
  10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
  11. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb een plank boven de kapstok waar een grote rieten mand op staat, daar gaan alle mutsen,handschoenen en sjaals in.

12. Astre

Astre Niet meer actief

We hebben twee grote kapstokken en een kinderkapstok in de hal. Verder drie schoenenrekken en een ladekast voor de sjaals, mutsen etc. Klinkt veel, maar we hebben een ruime hal en ik vind het niet rommelig. Ik zoek het ook regelmatig uit en ruim het op naar boven.

Deel van de schoenen en jassen zitten boven in een kast op de overloop. Daarin staan plastic bakken met schoenen en jassen aan een hanger.

13. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik heb zo een hanger voor de schoenen.
    SKUBB Opberger met 6 vakken - roze - IKEA
    Maar dan met schuifjes in en veel hoger, maar die verkopen ze precies niet meer.

Voor de sjaals, mutsen, ... en ook het materiaal om de hond uit te laten heb ik een liggende opbergkast met bakken in, ook van Ikea uiteraard :)
    KALLAX Open kast - zwartbruin - IKEA
    Maar dan liggend met kussentjes op zodat ze ook als bankje kan dienen en dus met bakken in.

Je zou natuurlijk ook gewoon voor een schoenenkast kunnen gaan.
    BISSA Schoenenkast 3 vakken - zwart/bruin - IKEA

En deze kende ik niet, maar lijkt me ook wel handig...
    SKUBB Hangende schoenenopberger m 16 vak - wit - IKEA

Geen aandelen daar trouwens :)

14. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ja zoiets hebben wij ook en daar zitten ook handschoenen en sjaals in en zo.

15. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    wat ik niet gebruik op het moment zet ik weer even terug in mijn eigen kast, anders krijg ik weer klachten over mijn tassssennnnnn FEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM hoor ik dan weer ik blijf weer aan je tassen hangen :D:D:D

en ik heb een antieke paraplu mand staan voor de sjaals en mutsen kan je er zo in proppen :D:D

echte dingen die mij wat waard zijn heb bijv sjaals en mutsen uit de jaren 50 en 60 verpakt ik vacuüm zo kunnen er geen motjes bij komen

16. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Valt bij ons best mee, kan er nog goed ruim langs maar neemt inderdaad wel wat meer ruimte in beslag. Ik zelf vindt het erg mooi staan maar dat komt ook door de emotionele lading die er aan hangt :)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    #17 Jo79, 13 okt 2014
    Laatst bewerkt: 13 okt 2014
    Het is een beetje een zooitje, aangezien nu alle regenjassen, zomerjassen en van die herfstjassen/vestjes allemaal tegelijk in de gang hangen, plus we hebben nog een kindje te spelen.
    Nou ja, als het straks gewoon echt koud is, hebben we alleen winterjassen hangen. In de meterkast hebben we planken gemaakt waar we mandjes op kunnen zetten en in de gangkast zelf ook, dus daar stoppen we alle sjaals, mutsen en handschoenen meestal in.

18. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt dames.
    Ik denk dat ik mijn vakantie een dagje besteed aan de Ikea en Leen Bakker ;)

19. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er pas geleden bij Leenbakker een ladenkastje met rieten manden voor gekocht.

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bovenop de kapstok hebben wij twee mandjes staan waar dit soort dingen in liggen. Heel netjes en geordend maar kijk niet wat er allemaal onder de kapstok ligt ;) haha

Deel Deze Pagina