Hier bij de oudste ‘s avonds de haartjes en hoofdhuid ingesmeerd met babyolie, hij had er erg veel. Dat heb ik een nacht in laten trekken en de volgende dag twee keer gewassen met gewone shampoo voor volwassenen. Het kwam allemaal zo los en daarna is het ook niet meer terug gekomen.
Mijn huisarts heeft toen geadviseerd on crème te gebruiken tegen schimmel. Hardnekkige berg is een soort schimmel. Ik heb toen miconazol gesmeerd. Een nacht in laten trekken en de volgende dag met een bankpasje (een oude gedesinfecteerd) verwijderen. Helaas kwam er wel haar mee, maar dat vond ik minder erg als die berg.
Dit! Heb ik ook meer dan eens gedaan. Insmeren met olie, een poosje laten intrekken en dan met een kunststof luizenkam kammen. Werkt perfect!
Ik heb t even nagezocht, ik ben idd niet helemaal goed voorgelicht door mijn huisarts. Bij berg/seborrhoïsch eczeem speelt gist een grote rol. En dit kun je bestrijden door anti schimmel crème. Wat voorgeschreven is klopt dus wel.
Ik heb van mijn huisarts daktarrin shampoo gehad. Maar durf deze niey te gebruiken. Mijn moeder had die ook. Bij haar is het pigment uit haar haar verdwenen op veel plaatsen. Ze lijkt echt op cruella de vill
Mijn zoontje heeft ook dun blond haar en met die dr Leenarts zalf trok ik er plukken haren uit (toen was hij net 3 jaar) Echt zonde en niet doen! Nu bij dochter doe ik het met babyolie maar ook daar komen haren mee. Zij is nog maar een baby dus geen ramp... Ik kreeg afgelopen week nog iets aangeraden. Een soort shampoo. Ik ben alleen vergeten hoe het heet, als ik het weet laat het weten!
Zarqa heeft speciale babyolie waarmee berg verdwijnt. Werkte hier heel erg goed en het is geen agressief spul.
Ik heb er een dikke klodder vaseline op gesmeerd.. even erop laten zitten, toen met een kaart eraf gehaald.. gewassen, en het is weg. Tip van de kinderarts.
Maar door de berg groeit het haar niet goed! Dus eraf halen en dan "sparen " voor een mooi vol kopie haar.
Mijn dochter had het ook en dan hardnekkig, dus inmiddels eigenlijk geen berg meer maar seborroïsch eczeem (zoals al genoemd is). En met lang haar is de truc met babyolie en krabben met een kaart of een luizenkam echt niet leuk meer. Dat heb ik 1 keer geprobeerd en daarna nooit meer. Uiteindelijk hebben we van de huisarts ketoconazol shampoo voorgeschreven gekregen. Dat een tijdje gebruikt (is een soort kuur eigenlijk) en sindsdien is het weg. Het kan overigens wel terugkomen, in een stressvolle periode bijvoorbeeld. Maar zou dat gebeuren, dan gaan we gewoon meteen weer aan de slag met de shampoo.
Maar dat is gewoon het haar wat al uitgevallen is maar door de berg blijft zitten op het hoofd.... Het zit gewoon vast in de berg.... dus dat haar gaat hoe dsn ook weg
Dat is ook zo. Hij krijgt echt kale plekken. Maar moet er toch aan geloven. Wil hij (ik) er helemaal vanaf zijn.
Bergzalf is idd wel duur maar het is in 1 of 2 keer weg. Daarna nooit meer last gehad. Al die huis tuin en keuken middelen werken gewoon niet goed genoeg, zelf lang genoeg gesukkeld toen ze baby was. En door de berg zal zijn haar dun blijven, toen de berg weg was groeide dochter haar haar eindelijk. Nu ze 2 is komt het eindelijk goed maar het was heel lang dun door die stomme berg.
Ik vond de bergzalf dr leenarts ook echt goed werken. Maar ik moet bekennen dat ik grootste deel van de tijd de berg gewoon heb laten zitten. Het kwam altijd (snel) weer terug en mijn kinderen leken er geen last van te hebben (en de haargroei ook niet), dus tja. Laat maar dan. Oudste van 11 jaar heeft het nog steeds. Jongste van 5 jaar nog een beetje. Maar dat zie je alleen als je echt de haren in duikt .
Ik heb een hele fijne haarlotion van Zarqa, speciaal voor berg bij baby’s. Bijna alle berg is ermee verdwenen. Puur even er op spuiten elke dag en klaar, en hier hebben ze een enorme gevoelige huid maar daar heeft de jongste nooit op gereageerd.
Hier helpt één keer in de drie a vier weken wassen met een gewone shampoo voor volwassenen goed. Mijn blonde dochter had ook veel last van berg, de oranje plekken zag je steeds beter bij de haargrens op haar voorhoofd. Ik las ergens dat baby- en kindershampoos veel te mild zijn. Om te zorgen dat het niet prikt in de ogen zit er weinig vetoplossende zeep in. Sinds ik mijn dochter haar haar vorig jaar af en toe ben gaan wassen met mijn eigen shampoo heeft ze helemaal geen last meer gehad van berg.
Dit is ook nog een goed idee! Ik ga vanavond zoontjes hoofd weer insmeren met kokosolie. Dat laat ik dan een nachtje inwerken en dan was ik het morgen met “grotemensenshampoo”. Hopen dat het helpt, want hij heeft er aardig wat berg bijgekregen.