Ik denk dat mams136 bedoelt dat je duidelijk moet zijn naar de oudes toe en dan is het waarschijnlijk niet erg nuttig om te zeggen. Joh , jullie kleine doet onze kleine zeer , dat vind ik niet leuk. Kunnen jullie daar rekening mee houden? Is nl. veel te vrijblijvend. Zeggen. Jullie kleine doet onze man elke keer weer zeer,wij zijn dat zat en verwachten van jullie zoons kant verandering en dus van jullie dat jullie hem gaan opvoeden zo niet, zullen ze niet meer samen spelen/bij opa en oma zijn. Punt. duidelijk en kort en ook doorzetten. inderdaad krijgt jullie zoon nu mee dat jullie "bang" zijn van de situatie en dat je dingen maar moet laten gebeuren om de lieve vrede, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Enne het ergste wat kan gebeuren is ruzie, dus?? lijkt mij niet erger als met een pan geslagen worden.
Moeilijke situatie, maar je zit nu zelf al met scheefgezicht dus tja... Ik zou opa en oma wel wijzen op hun verantwoording als ze daar samen spelen, maar ze niet als boodschapper gebruiken. Dat lijkt me voor hun niet fijn om tussen jullie in te komen staan als je hier ruzie om zou krijgen. Gewoon de papa en mama van neefje aanspreken. Eerst duidelijk voor jullie zelf op lijstje zetten wat je precies vervelend vindt en over wil praten. En alle overige bijzaken weglaten. Bv het verwennen, dat is voor een ieder persoonlijk. En zijn alle ruwe spelletjes erg op die leeftijd? Vraag waarom ze er niets van zeggen als hij schopt of slaat. Dat is echt niet goed! Dat jullie het moeilijk vinden om er wat van te zeggen, maar jullie ook niet willen dat jullie kindje het straks na gaat doen. En dus in zullen grijpen als hun het niet doen. Misschien kan je vragen hoe hun zeggen dat iets niet mag en vertellen hoe jullie het doen. Misschien hebben ze er wat aan en anders weten ze meteen wanneer het jullie menens is Na zo'n gesprek komt er altijd een eerste keer dat je wat ongemakkelijk samen op feestje zal zitten, maar dat zit je nu ook...
Dat is gewoon een kleine terrorist zeg! Ik zou mijn dochtertje er dan niet meer heen sturen nu is het een pan en wat wordt het straks een bijl? En je vriend moet maar eens voor zijn zoontje opkomen in plaats van denken dat oma en opa zich beledigd gaan voelen ja dus....moeten ze er maar wat van zeggen.
Luister het is jouw kindje wat ze pijn doen dus ik vind dat jij voor hem op moet komen als hij dat zelf nog niet kan. Ik vind dat je best dat kind elke keer kan aanspreken als zijn eigen ouders dat niet doen. Het zou eruit zien dat jouw kindje elke keer de dupe moet zijn omdat jullie niks zouden mogen zeggen...tja dan maar ruzie zou ik denken. Ik klink nu heel hard maar goed ik zou wel voor mijn kindje opkomen als jullie was. Wel kan je proberen om je kindje enigszins weerbaarder te maken. Zodat hij het zelf ook kan oplossen als ie groter is. Het lijkt me wel moeilijk hoor jullie situatie, zeker ook omdat opa en oma in het spel zijn ook. Om nu te zeggen zoontje komt dan niet meer bij opa en oma vind ik ook wat ver gaan...maar goed als dat de consequentie is dat zij niks zeggen.... Suc6 ermee!
Beste vriend Sterre, Geef jezelf eens een trap onder je kont en kom voor je kind op! Jemig, het is nog zo'n klein kindje wat niet voor zichzelf kan opkomen. Hoe moet hij zich wel niet voelen? Hij wordt gewoon mishandelt door zijn neefje en "papa stond erbij en keek ernaar" Dus ga de confrontatie aan met je ouders en je zus, wie denken ze wel niet dat ze zijn om zo'n etterend rotjong de hand boven het hoofd te houden? En daarnaast verpesten ze ook nog het leven van dar jongetje. Maar dat is voor jou niet de hoofdzaak, dat is JE ZOON! Zo, sorry,dat moest er even uit, zit hier kokend achter de pc. Het klinkt wel hard wat ik hier boven schrijf, maar heb zo'n medelijden met je zoontje, arm mannetje. Ik schrijf het dus met de beste bedoelingen!!!
Ophouden om daar naar toe te gaan, wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt en hebben het te ver laten gaan.Alsnog afstand gehouden van s.m. Beschermd je zoon voordat het te erg wordt, het is al te ver gegaan voor jullie. Zoek maar andere oppas voor jullie bestwil. Heel veel sterkte.
Goh, ik moet zeggen dat ik best medelijden heb met je neefje... Het arme kind wordt volledig verpest door zijn ouders Afgezien daarvan ben ik het eens met mijn voorgangsters: het is jullie taak om jullie zoon weerbaar te maken EN om hem te beschermen. Laat hem niet opgroeien met de gedachte dat het zijn ouders blijkbaar niet veel kon schelen dat hij door zijn neefje in elkaar getrapt werd.
ik vind dat je ERG moeiljik doet.. je wilt geen ruzie met je schoonzus of je schoonouders.. maar je kindje loopt wel bont en blauw rond.. nou sorry hoor maar je kindje is toch veel belangrijker dan een eventuele ruzie met de volwassenen die niets doen tegen dat geweld.. gewoon zeggen dat als er niets veranderd en ze het neefje maar door laten gaan dat jullie jullie kind niet meer daarheen brengen.. en op familie feestjes mag je best het neefje aanspreken en eventueel straf geven.. er moet toch 1 volwassen zijn die dat doet..