hoe beste afbouwen bv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mbtc, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    Hallo,

Noodgedwongen moet ik stoppen met bv.
    val veel te snel af en kost me nu bergen energie.

om even te schetsen, voor zwangerschap woog ik zo'n 45kg.
    totaal 12kg aangekomen
    na bevalling gelijk al zo'n 6-7kg kwijt,
    nu na ruim 5 maanden weeg ik 41kg.

nu geef ik voeding om 7u, 11u en kolf rond 14u en rond 19u.
    heb sinds vorige week dinsdag de late voeding van 23u laten vallen.

mijn vraag is nu welke voeding volgt dan nu?
    kolf opbrengst is wisselend ene x 80 andere x 130cc.

graag zou ik wel de ochtend voeding zolang mogelijk behouden vind het namelijk zo gezellig en zonde dat ik moet stoppen. eet nu zelf zo'n 5 a 6x per dag. 6.30, 11.30, 14.30, 17.00, 19.30.

vind het een moeilijk proces maar mag er zelf niet aan onderdoor gaan natuurlijk!
    J krijgt nu om 15u afgekolfde melk en om 19u een papfles om vervolgens de hele nacht te gaan slapen.

graag krijg ik een passend advies om de voedingen af te bouwen alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je kiest voor verder afbouwen kan het zo zijn dat je BV snel terugloopt. Je merkt vanzelf hoe lang je de ochtendvoeding nog kunt volhouden dan. Soms nog langere tijd, bij andere vrouwen is het dan helaas snel voorbij.
    Ik begrijp dat je de voedingen van 7u en 11u aan de borst geeft en nog wilt behouden. Is het een optie om de voeding van 11u over te slaan en die van 14u aan de borst te geven?
    Als je nu de kolfsessie van 14u laat vallen zit er wel erg lang tussen 11u en 19u namelijk. Dus het is makkelijker om eerst de voeding van 11u af te bouwen.

als je nog niet (helemaal) overtuigd bent van je keuze om af te bouwen met de BV kan ik je nog een consult adviseren bij Stefan Kleintjes, diƫtist. Hij kan je misschien nog helpen om ondanks de BV weer aan te komen in gewicht.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Mirjam

3. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi dank je voor je reactie.

heb nu de voeding van 15u afgebouwd omdat ik dan meestal toch aan het werk ben. eigenlijk niet heel erg veel last gehad. eerste 2 dagen wel wat stuwing en heb ik tussendoor kort geklofd.

dank je voor het advies voor dietist, helaas zal dat niet gaan. merk ook dat door stress en emotie in prive situatie niet veel goeds doet voor de productie van de bv.

wil tot 10 april nog voedingen volhouden dan is ze 6 maanden. wilde sowiezo bv 6 maanden volhouden maar dochter lief is in deze belangrijker en merk dat ze er ook wel genoeg van krijgt. snel afgeleid en drinkt rustiger aan de fles omdat ze dan alles kan zien.

maar nu zit ik nog met de voedingen van 11 en 19u welke eerst stoppen? 11u krijgt ze aan de borst, 19u word er gekolfd.

dank je voor de reactie!

Deel Deze Pagina