Hoe beste fruit/groente geven prakken/pureren?? Bij 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door tinkertje, 11 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Weten jullie welke meloen soorten ze met 6 maanden mag?

2. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Weten jullie welke meloen soorten ze met 6 maanden mag?

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik gaf gewoon alles!

4. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Zolang je pitjes er maar uithaalt toch? Althans vind ik.. maar weet niet of er indd verschillende meloensoorten noh niet mogen

5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Je kunt gewoon alles geven.
    Ik heb nooit iets geprakt of gepureerd maar ook nooit iets gevoerd. Wij zijn met 6 maanden gaan bijvoeden a la Rapley. wel of geen tandjes maakt niet uit.

6. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Dankje wel!, gaan lekker proberen Zin in!,

7. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Vroeg me nog af, zou je bij 6 maanden ook al het eten moeten gaan afwegen of bepaalde hoeveelheid moeten gaan geven? Want zag dat met 6-8 maanden kindjes ook op 4 flessen over gaan!?? ( is nu nog 5 hier).. vind 4 zo weinig of ligt dat aan mij??

8. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ook.

9. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Iemand die dat weet ??

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je geeft gewoon tot je kindje geen honger meer heeft? Wat zou je anders doen?

11. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Dat doe ik nu ook zowieso, maar hoorde iemand zeggen dat ze dan al aan een bepaald aantal gram groente en fruit moeten komen enz, die woog alles af, maar dat vond ik zo raar!!, dacht dat ga ik hier eens vragen of vele dat doen, maar niet dus. Houdt ik het gewoon zo zoals het nu gaat dat gaat super!

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik deed dat bij de eerste wel, maar net om te kijken dat ze niet te véél binnenkreeg. Bodemloos vat.

Met rapley eten ze sowieso minder.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Als een kindje 6 maanden is, en goed rechtop kan zitten, mag het stukken gaan eten.
    Voelt dat voor jou nog niet goed, dan kan je eventueel prakken. Maar pureren is echt totaal niet meer nodig!
    https://www.borstvoeding.com/files/kleintjes-voedselintroductieschema.pdf
    Dit is een handig schema, ook als je de fles geeft trouwens :)

14. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Dat hoeft niet per se zo te zijn. Er zijn natuurtalentjes die vanaf het begin niet te stoppen zijn. Het duurt alleen wat langer omdat je niet forceert en de regie bij je kindje laat. Mijn zoon ontbijt met een boterham of havermout/7-granenpap en eet daarna gerust op zijn gemak nog een gekookt ei en een banaan erachteraan. Dat lust hij `s middags ook best, gistermiddag was het 1 boterham, een gebakken ei en 2 bananen. Hij heeft dinsdag 4 perziken weg zitten werken.
    Teveel kunnen ze eigenlijk niet binnenkrijgen als je gezonde dingen aanbied en de regie bij je kind laat. Ze stoppen als ze genoeg hebben.

Daarbij geeft het niet als ze niets/weinig binnenkrijgen, want bv/kv is nog lang hoofdvoeding en de rest voor erbij.

15. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Ze zit bij ons altijd nog in het wippertje ( rechtop) we willen vanaf volgende week in de kinderstoel proneren ...

Pureren gaan we doen, heb gisteren al geprobeerd met peer ging keurig!.
    Dus denk dat het wel goed komt hier!
    Thankss

16. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Hahaha heeerlijk zeg!!, ze geven zelf wel aan wat ze willen en kunnen hebben hoor!.

Onze kleine meid wordt dan 6 maand eind vd week, maar eet ook graag fruit en groente niet 4 oefen hapjes maar soms schaaltje (baby schaatje) leeg ( maak alles vers) ze doet het er super goed op!.

Zit wel even te denken... vanaf waneer wordt er vlees gegeven? Weet dat kip en gehakt best al vroeg gegeven mag worden, maar is dat ook bij 6 maanden of later?..

17. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    I.p kun je alles geven vanaf 6 mnd, tenzij er allergieën voorkomen in de naaste familie. Dan zou je die producten later of heel voorzichtig kunnen geven.
    Dus vlees kan ook, als je dat wilt. Al soppen ze de vleessappen er alleen maar uit, dan hebben ze dat toch binnen.

18. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Je kunt haar beter op schoot zetten dan in een wippertje. Dat is niet zo geschikt en veilig om in te eten. Mocht ze zich verslikken (wat met gepureerd net zo vaak, er wordt zelfs beweerd vaker, gebeurd als met stukken) dan kan ze in een wippertje niet voldoende gebruik maken van haar kokhalsreflex, die haar juist moet beschermen tegen verstikken.
    Recht op in de kinderstoel, zònder schoudergordels, evt. ondersteund door een kussentje of opgerolde handdoek, of op schoot is een betere houding.

19. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Klopt, heb je helemaal gelijk in, alleen hebben wij zo wippertje die je dus helemaal recht kan zetten en de zitting ( waar ze op zit) ook kan aanpassen, ze zit dus net zo rechtop als in een kinderstoel.. de kinderstoel was nog net een stapje te ver * lees we hebben een kleine baby haha.. dus wippertje was een begin :)
    Maar je therorie klopy absoluut!

20. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Gelukkig geen allergién in de fam, dus dat is wel heel fijn!, dan gaan we vlees ook proberen ienimieni beetjes per keer

Deel Deze Pagina