Hoi, Graag wil ik even jullie mening weten. Ik heb een dochtertje van bijna 5,5 maand. Vanaf de geboorte al erg grote ogen die alles in de gaten willen houden. Zoals ik al eens eerder heb geschreven tot 14 weken eenkennig, bij anderen erg onustig. Nu gaat dit gelukkig al veel beter en is ze relaxter: ook bij anderen. Maar kan ze op deze leeftijd al een eigen willetje hebben? Ze slaapt prima, is altijd hongerig geweest en heeft weinig geduld voor de fles, wil absoluut niet alleen in box of op het kleed: ondanks voldoende uitdaging met speeltjes/eerst even met papa en mama spelen/wat minder speeltjes/wipstoel/etc. etc. Op het kinderdagverblijf ook zo. Gaat allemaal prima maar bij de een is ze relaxter dan bij de ander. En als er een vreemde lief tegen haar doet zet ze een keel op. Ik lees altijd terug dat ze zo fijn in de schommelstoel zit: ja, is het enige waarin ze stil is.... Ze is ook niet zo knuffelig, helaas. Wil alles zien en in de gaten houden. Als ze moe is gaat ze jengelen en huilen, slaapt niet lekker rustig even bij mama op schoot of even kroelen. het bedritueel verloopt prima en vormt totaal geen probleem. Gaat tevreden en rustig slapen en wordt zo ook weer wakker. Ik hoop dat ik niet klagend overkom wat het is een super meissie: lief-ondeugend-vrolijk Maar ik zou zo graag willen leren dat ze ook alleen kan en moet spelen en dat ze soms wat teredener en relaxter is. Verwacht ik nu teveel van mijn dochtertje? Ben benieuwd!
Onze puk is vanaf in-de-buik een stuiterbal geweest. Ze vond 2 weken door het land toeren (we wonen in afrika) bij 1,5mnd hardstikke prima, lekker veel te zien. Bij 6 maanden (om even bij jouw verhaal aan te sluiten) begon ze met zitten, maar niks was genoeg. Muziekje op: werd ze hyper van, een speeltjes is 3 seconden leuk en dan moet er een nieuwe uitdaging komen, wipstoel is nooit leuk geweest (alleen om per ongeluk in in slaap te vallen) ERUIT. En bij 9mdn, toen we bij een nichtje in NL op bezoek waren, die 5mnd ouder is, zag ik jaloers aan hoe het kleine meisje zich relaxed tegen pappie aan vlijdde en zo bleef zitten: een knuffelkindje!!! Nu bij 15 maanden knuffelt ze! En soms zit ze gewoon relaxed naast me, een deuntje te neurieen. Of kletst ze zachtjes met de kat. Alleen spelen kan ze nu ook, bij vlagen, vooral buiten (dan eet ze vaak wel grond, maar ja... elk voordeel heeft zo zn nadeel he ) Het kan dus nog komen!!!!
meisjes zijn sowieso vaak pittiger dan jongens, mijn meisje heeft ook een duidelijke voorkeur en laat ook duidelijk weten wat ze wel en niet wil, maar ze kan zich wel heel goed zelf vermaken (behalve als ze moe is) en ze lacht ook heel veel. jouw meisje heeft uiteraard al een karaktertje en dat zal steeds meer naar voren komen door de tijd heen, klinkt alsof ze een pittig karaktertje heeft straks, als ze wat meer zelf kan dan wordt ze misschien ook wel wat rustiger, zou heel goed kunnen.
Hoihoi, Ik heb mijn verhaal nog even terug gelezen en het lijkt net of ik een monstermeisje heb Is echt niet zo! Ze is echt heel lief, uit enthousiasme lijkt ze me soms helemaal op te willen eten, klimnt helemaal in mijn nek. Ze kan heel lief en rustig bij ons op schoot spelen en ontdekken en in de wipstoel als we haar bij ons op tafel hebben staan. Ze kan wel even alleen spelen, maar is vaak van korte duur. Dan laat ik haar even jengelen en als ze in de gaten heeft dat er niet naar wordt geluisterd en ik buiten beeld ben is het even rustig. Ongeveer 5 tot 10 min. speelt ze dan alleen. Ze kan het wel maar vindt het veel te gezellig als wij of anderen er lekker bij in de buurt zijn. Ook merk ik dat ze veel slaap nodig heeft. Ze slaapt zeker 6 uur overdag en maakt prima nachten van 10 tot 12 uur. Soms denk ik dat ze dan ook te moe is om te spelen en daarom gaat jengelen. Daarom speel ik met haar tijdens het verschonen en van wakker worden tot de fles zit meestal ruim 30 min. wat prima gaat, daarna fles met boeren wat ongeveer in totaal 30 min. duurt: is dan al bijna 1 uur wakker en wil bijna altijd na 1,5 wakker zijn weer naar bed. Groetjes
Zij klinkt als de meisjes-variant van mn zoontje! Heel herkenbaar! Dus ook pittige jongetjes... Soms hoop ik echt dat t iets minder wordt... Maar hij kan wel goed zichzelf vermaken! Met vlagen ook niet hoor, maar ik probeer er niet teveel in mee te gaan. Even spelen en aandacht en daarna hoe hard t ook klinkt even het gezeur negeren. Ik vind het zeker belangrijk dat hij leert om zichzelf ook te vermaken. Vaak pakt hij het later wel weer op en is hij weer stil..
Klinkt precies hetzelfde als mijn dochter toen ze die leeftijd had!!! Echt waar!! Het is helemaal goed gekomen maar duurde lang! En het knuffelen heeft ze sinds ze anderhalf jaar was pas ontdekt. Je verwacht niet teveel maar het duurt gewoon even, de wereld is ook zó interessant!
Tess is nooit echt een knuffelbaby geweest wilde altijd maar zitten kijken en vond de rest van de wereld interesaanter dan mij, nu is ze bijna 11 maanden en eindelijk wil ze af en toe heerlijk met me knuffelen genieten zijn die momenten..............
mijn dochter is precies hetzelfde. was ook 7 weken te vroeg geboren, wij blijven erbij dat ze zo nieuwsgierig was om de wereld te zien dat ze het geduld gewoon niet had om te blijven zitten! als ze in de buggy zit wil ze ook bijna niet meer slapen, de wereld is veel te leuk! maar sinds een paar weken, eigenlijk sinds ze heeft geleerd om te bladeren in boekjes, trekt ze de halve boekenkast leeg en wil ze op schoot zitten om voorgelezen te worden, terwijl ze hier eerst niks van moest hebben. nu is het heel de dag knuffelen en voorlezen. wel erg leuk om nu ook echt met haar te kunnen knuffelen, al moet ik dan 20 keer hetzelfde boekje lezen!