hoe toeslag aanvragen/ klopt mijn berekening?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by wonderteam, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb sinds kort opvang nodig voor mijn zoontje. Ik heb heel veel geluk gehad ,want kan per 1 maart al terecht. ( wachtlijsten zijn hier gemiddeld 1 jaar) Hij gaat 2 dgn per week naar de opvang. De kosten van dit kdv bedragen 6.42 per uur en is dus per maand 584.00. Ik heb even een snelle berekening gemaakt op toeslagen.nl en nou krijgen wij 330 euro terug. Dus blijft 250 euro over, Zou dat zo ongeveer kunnen kloppen?

Nou heb ik nog een andere vraag. Neem je het bedrag van je jaaropgave over ( bruto jaarinkomen?) Mijn man is ook dj en heeft daar kleine wisselende inkomsten per jaar over. Reken ik dat mee, of moet ik dat maar gewoon bij de belastingaangifte in het nieuwe jaar gaan meerekenen en dan kijken of we teveel aan toeslag of niet hebben gehad?

Alvast bedankt voor de hulp. Vind het best ingewikkeld allemaal :oops:

2. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik betwijfel of je berekening klopt. Vind dat je erg weinig terug krijgt.

Hier 4 dagen opvang (6,10 pu) betalen nu 1120 euro. krijgen 803 euro terug en wij verdienen ruim boven modaal.

Ik heb toen ons bruto inkomen genomen en dat ruim naar boven afgerond (onder het motto: liever iets terug dan bijbetalen)

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb idd een rekenfout gemaakt :oops: we krijgen 423 euro terug en dan heb ik het nog ruim idd aangehouden:D

Alweer een meevaller.
    Bedankt voor je antwoord :D

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Even een vraag: ik heb nu mijn jaaropgaaf nog niet. Maar je moet toch gewoon je bruto maandsalaris maal 12 doen plus 8% vakantie toeslag? Moet ik onze 13e maand ook mee berekenen? (hhmm, ben bang van wel ;)) Voor zoals ik het nu heb bereken, kost 3 dagen 820 euro en moeten wij dan zelf 240 euro betalen. Zou dat een beetje kunnen kloppen?

Share This Page