ik bedoel MEESTAL is het de vrouw die parttime gaat werken en dus minder gaat verdienen waarmee dat bedrag ONGEVEER overeenkomt met het bedrag dat betaald moet worden aan het kdv. Vandaar dat de VROUW voor NIETS werkte... En dat is dus niet zo dat DACHT ik altijd...pfff
Was ook niet op jouw persoonlijk gericht. Maar dat zegt men dan vaak. Dat de VROUW dan voor niks werkt. Terwijl je ook kan zeggen dat man en vrouw samen een zeer groot deel van hun gezamelijke salaris kwijt zijn aan de opvang. En het niet per definitie het salaris van de vrouw is. Ik kan er niet zo goed tegen dat de baan van de vrouw blijkbaar als minder belangrijk wordt gezien.
wij betalen ook 6,10 voor het KDV. Vind het belachelijk hoor, maar wat moet je met die wachtlijsten? We moeten zelf 90 euro betalen voor 1 dag in de week.
Wij betalen straks 820 euro voor 3 dagen per week. Weet nog niet precies wat we zelf moeten betalen, ik geloof iets van 240 euro per maand. Op zich valt het dan nog wel mee, het zijn hele dagen incl eten en luiers! Uur tarief is 5,71 en het gaat om een kdv.
wij betalen voor flex opvang 5,95 per uur incl luiers. We zijn voor 72 uur per maand 412,- kwijt en onze eigen bijdrage is zo'n 50-70,-
Ik heb bedragen gezien van 8 euro per uur! Ook in het westen, is het daar dan zo duidelijk duurder? Er wordt 6,10 per uur vergoed, dus dan zou je 1,90 zelf moeten betalen, is nog best veel! Maar misschien zie ik iets over het hoofd, ik ben me aan het oriënteren op het gebied van opvang maar het valt niet mee!
Wij betalen 6,32 per uur (randstad) en voor 2 dagen p.w. komen we uit op 537 per maand. We krijgen per maand 408 euro kinderopvangtoeslag, dus wat we zelf moeten betalen valt ons erg mee!
Hoi Wij betalen eur 548 en krijgen eur 321 terug van de belasting. Tot nu toe vind ik het allemaal wel meevallen
Jeetje, zo te lezen is het mooi balen dat we wat dit betreft in Amsterdam wonen! Wij betalen straks 6,09 euro per uur en dit is zelfs weinig! De andere kdv's vragen veel meer... Soms zelfs 7,50 per uur en dan presteren ze het ook om de halve zomer dicht te gaan tssssk. En wel doorbetalen he? In ieder geval betalen we zo'n 200 euro zelf en de rest de belastingdienst en gemeente van Amsterdam (omdat ik studeer en dus geen werkgever heb). Dit is voor 3 dagen per week.
Wat krijgen jullie trouwens weinig terug van de belastingdienst? Verdienen jullie allemaal zo ontzettend veel dan? Terwijl mijn man echt wel een goed salaris heeft...
Dat komt omdat die andere zelf ook geld krijgen voor hun werk En wij (ik studeer ook nog) er alleen maar voor betalen om daar te mogen komen. Dus.. als je het salaris van jouw man door 2 gaat delen is het ineens niet zo'n hoog salaris meer Bij ons precies hetzelfde wij krijgen ook heel veel terug en mijn vriend heeft ook best een goed salaris.
Haha oh ja Daar zit trouwens wel een voordeel aan: wij gaan er qua salaris niet op achteruit met kind. We gaan er juist in de toekomst ontzettend op vooruit!
Voor 4 dgn. opvang betalen wij 1120 (6,10 pu) en we krijgen 803,- terug. (overigens kregen wij vorig jaar 780,- dus neit iedereen is er op achteruit gegaan) dus 320 zelf.
Sjors, Je krijgt de kinderopvangtoeslag over de 6,10.. vaak ongeveer 2/3 (om het even eenvoudig te houden). Die 1,90 komen volledig voor rekening van de ouders. Dus je moet wel meer als 1,90 betalen Bij ons kdv is het uurtarief 6,39 (wordt misschien/waarschijnlijk) in april verhoogd.. helaas. En wij moeten zo/n 355 per maand zelf betalen voor 3 dagen van 10 uur voor twee kinderen. (Best wel veel wat je dus moet betalen, ook al is het aan de andere kant niet zo heel erg veel. Maar wat het echt kost.. dat is meer als mijn netto salaris)
Nou daar maak ik mij ab-so-luut geen zorgen om hoor. Ik neem aan dat ik niet de rest van mij leven werkloos blijf Ik heb wel iets meer vertrouwen in mezelf dan dat