Kinderen in sprookjes laten geloven is kindermishandeling ?

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kinderen in sprookjes laten geloven is kindermishandeling ?

1. Mee eens want ...

2. Mee oneens want ....

3. Ik lees geen sprookjes voor ...

4. Anders .....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Oke, ik zat dus daarnet naar Dr phil te kijken en dat ging over Polygamie ... Nou was er daar dus een kijker die een vraag stelde en daarbij vermelde dat zij vond dat als je kinderen in sprookjes laat geloven ze dat kinder mishandeling vind :(
    Nu snap ik nog steeds niet wat sprookjes met polygamie te maken hebben maar goed ik ging dus nadenken over die zin en vroeg me af wat jullie er van vonden, ik zal een poll plaatsen want ben wel nieuwschierig.

'' Kinderen in sprookjes laten geloven is kindermishandeling ''

Wat is jullie mening ?

Ik vind het bullshit, vind echt niet dat je je kind mishandeld als je ze sprookjes verteld, ik heb ook tot mijn 21ste geloofd dat als je een kikker kust hij veranderd in een prins, nou ik kus ze nog wel eens maar helaas ;)

Nee alle gekheid op een stokkie, ik lees mijn kinderen dus gewoon sprookjes voor, weet dat ik het zelf vroeger ( en nog steeds ) onwijs leuk vond.

En jullie ?

2. Pure mishandeling ja, net als je kind in Sinterklaas laten geloven een ontzettend grote leugen is..

Nee dus, ik vind het ook bullshit :p

3. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik vind dat echt geen kindermishandeling.. weet zelf nog wel hoe ik vroeger genoten heb van al die sprookjes!:D

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ook ik vind t bullshit.

5. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Eh.. zonder want : ik vind het gewoon bullshit lol.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee geen kindermishandeling natuurlijk!
    Maar sommige sprookjes vind ik gewoon echt geen sprookjes...
    Het meisje met de zwavelstokjes bijvoorbeeld... dat is toch geen verhaal dat je aan kinderen voorleest?

7. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ook ik vind het onzin!

8. Dana

Dana Niet meer actief

Onzin, sprookjes en fantasie is juist goed voor de ontwikkeling. Iemand ooit gehoord van psychische problemen omdat er een trauma aan sprookjes is over gehouden?

9. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    koekkoek. ik vind het kindermishandeling als je een kind niet laat geloven en kind geen kind mag zijn.
    Wat is het toch een leuke gedachte als elfjes en kaboutertjes toch echt zouden bestaan. Ik hou ervan (heb zelfs een elfjes tatoo).

Nee heeeeeeeeeeeerlijk toch die onschuld

10. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    We love disney!!!
    Wat een onzin dus...

11. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Whaha nee nog nooit van gehoord:D

Ik ken dan wel alleen de sprookjes van Disney; Doornroosje, Sneeuwwitje enz:) Weet niet of er tegenwoordig weer anderen zijn?

Denk trouwens dat ik me met voorlezen wel alleen bij de Disney verhalen hou..

12. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind sprookjes geen kindermishandeling, af en toe wel je reinste horror. Als je Hans en Grietje en Roodkapje probeert te verfilmen en je probeert de gruwelijkste elementen van die sprookjes zo realistisch mogelijk uit te beelden dan kom je echt wel bij een film uit die ruim over 12 jaar en ouder heen gaat. Het voorstellingsvermogen van kinderen gaat heel ver. Ik kan me nog goed herinneren dat toen ik die bewuste passages uit genoemde sprookjes hoorde ik dat heel erg schrikken vond, en dat er in werkelijkheid heel erg veel bloed aan te pas moest komen.

13. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik heb dr. Phil ook gezien en wat deze vrouw bedoelde is 'the book of mormon', de bijbel van de Mormonen. De uitzending ging over een man die 3 vrouwen heeft en 26 kinderen. En die kinderen krijgen van huis uit dus een bepaalde religie mee. Dat zou volgens de vrouw in de uitzending gebaseerd zijn op een sprookjesboek.
    Nu vind ik alle religieuze boeken sprookjesboeken, maar daarmee is er nog geen sprake van kindermishandeling.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Inderdaad, ze doelde niet op sprookjes als Grimm en H.C. Andersen maar juist de bijbel e.d.

15. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Oehh i love Disney ! Ik
    Hou van prinsessen
    En ik vind het zelf nu nog heerlijk om Belle
    En het beest te kijken hahah

Ik vind het dus grote onzin en onze kinderen groeien op met sprookjes !

16. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Heb er nooit een naar gevoel aan over gehouden dat mijn vader mij vroeger kabouterverhaaltjes voorlas, gezellig vond ik dat altijd. Mooie herinneringen!

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maar...geloof je in sprookjes?!
    Volgens mij heb ik nooit in sprookjes geloofd. Ik wist dat dat verhaaltjes waren om voor te lezen, maar ik heb nooit gedacht dat roodkapje echt bestond en helemaal door de wolf opgegeten is of dat er ergens echt een kleermaker was die s nachts kabouters kreeg om het werk af te maken...

Volgens mij vertelde mijn ouders ons gewoon dat dat verhaaltjes waren die door iemand verzonnen zijn...en dat zal ik mijn kinderen ook vertellen!

Maar kindermishandeling voor de kindjes die wel geloven...nee hoor!

18. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Nou, ik heb als kind 't 'sprookje' Blauwbaard gelezen en ben echt wéken bang geweest, haha!

Sprookjes waren van origine ook niet altijd bepaald verhaaltjes natuurlijk.

Maar hier worden sprookjes gewoon voorgelezen hoor. Als je je kinderen alleen maar non-fictie mag voorlezen wordt het tsja.. De krant? Het telefoonboek? Informatieve boeken? Naslagwerken? Lijkt me traumatischer, haha!

19. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Whahaha, kindermishandeling... NEE!

20. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ze vinden het zo leuk als ik het voorlees en laat ze er lekker in geloven
    vind het dus echt bull shit
    vind het niet eens erg als ze er in geloven zo leuk om hun fantasie dan te zien met wat ze dan spelen zo leuk en zo gezellig;)

Deel Deze Pagina