Hoe betalen in America.

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Je kan ook zelf een creditcard aanvragen en dan voor je dochter de zg."supplementary" of "partner"card. :) Die is vaak ook nog gratis. En wat al gezegd is, je hebt vier weken de tijd om te betalen en pas daarna gaat de rente lopen. Zo deden mijn ouders dat vroeger ook toen ik in de VS ging studeren. Ik persoonlijk zou het wel fijn vinden als mijn kind ook nog een cc achter de hand had in het buitenland, zeker de VS, voor onvoorziene uitgaven e.d.

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    In de VS moet je meestal een paar dollar betalen als je geld uit een ATM haalt. (altijd eigenlijk als het niet van eigen bank is) dat kan aardig oplopen als je kleine bedragen pint. in de winkel kan je ook wel pinnen, maar dan zou ze moeten proberen of dat mij haar kaart kan, dan betaal je met debit ipv met credit. Kan zijn dat je dan ook je handtekening moet zetten net als bij een creditcard.

Je zou haar ook kunnen 'helpen' bij het aanvragen van een cc

3. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net gelijk ff gekeken. Helaas issie niet meer gratis. Hij kost 12,50 per jaar.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ligt eraan wat ze gaat doen in Amerika.

Zou ze b.v een auto willen huren dat moet ze in het bezit zijn van een cc, de verhuur bedrijven werken daar alleen maar met cc (tenminste in California)

Voor de res kan ze pinnen maar voor elke transactie moet ze extra betallen (het is al een aantal jaren geleden maar ik meen me te herinneren dat dit toen iets van 5 euro was).

5. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    In amerika mag je omder de 21 geen alcohol drinken of bezitten!

6. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Een cc is idd het allermakkelijkste, maar pinnen bij geldautomaten kan ook heel gemakkelijk. En in tegenstelling tot de vorige berichten pinden wij zonder daarvoor extra kosten te betalen. Bank of America rekent in ieder geval geen kosten en ook Chase Bank niet. Wij hebben een rekening bij de ING (die dit waarschijnlijk weer verrekent door een slechtere koers te gebruiken, want alles kost natuurlijk geld bij de bank ;) )

7. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Bij onze bank betaal je pas rente over je cc als het gebruikte bedrag aan het einde van de maand niet automatisch afgeschreven kan worden. Mijn ervaring is dat cc het makkelijkste is daar. Maar pinnen kan er ook prima, bij alle ATM automaten. Je vind ze overal. Je moet er idd wel extra voor betalen, niet bij de bank daar maar je bank in NL rekent er wel kosten voor. Wel even zeker weten dat je wereldpas al eens is gebruikt. Dus met een net nieuwe pas (en cc) eerst geld opnemen in NL. Wat leuk voor je dochter trouwens!

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Pinnen in de zin van "betalen" met je pinpas is daar inderdaad niet altijd mogelijk. Maar pinnen als "geld opnemen" wel hoor. Inderdaad betaal je dan een bedrag aan provisie, maar lijkt me een prettiger idee dan om met 2000 dollar op zak te lopen.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Man, je bezorgt me bijna een hartverzakking! Wij gaan over een paar weken naar amerika op vakantie, heb de esta's al aangevraagd maar net dus even gecheckt of ik het paspoortnummer goed had gedaan :D

Wij zijn overigens al een keer in Amerika geweest en toen kon je praktische overal gewoon met je pinpas (als je een wereldkaart hebt) betalen. Heb uiteraard ook een cc bij, maar die gebruik je toch niet vaak. Daarnaast kun je bijna overal gewoon pinnen met je pinpas (dus geld opnemen).

Verder heb ik nog als tip om daar een simkaart te kopen met internet-opties (je hebt bijvoorbeeld van t-mobile kaarten met onbeperkt internet) dat scheelt je roaming-kosten. Voor bellen weet ik niet precies hoe het zit, wat het goedkoopst is.

Waar gaat ze naar toe?

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Waar gaat ze heen? En hoe lang?
    Wij zitten momenteel in de VS, al bijna 4 maanden.

Pinnen met je Maestro kan op veel plekken, maar niet overal. De supermarkten gaan vaak wel, het zijn vaak kledingwinkels e.d. die het niet accepteren. Al moet ik zeggen dat ik hier echt maar een paar (o.a. Macy's) ben tegengekomen die de Maestro niet accepteren.

De meerste ATM's rekenen 3 dollar aan kosten voor het pinnen van geld. Dus dat kan idd aardig oplopen als je steeds kleine bedragen pint.

Als ze een studentenrekening heeft moet ze een CC kunnen krijgen. Had vroeger het hele pakket van de Rabo, inclusief reisverzekeringen e.d. en daar zat ook een CC bij in.

Voor het boeken van een hotel e.d. heb je vaak wel een CC nodig om te betalen, of om de reservering te garanderen.

Bankrekening kun je volgens mij alleen openen met een geldig visum. Wij hebben er eentje (manlief heeft ook een social security number, weet niet zeker of dat een vereiste is voor een bankrekening) en hebben vanuit onze eigen rekening daarheen geld overgemaakt.

Ik heb een SIMkaart van T-Mobile. T-Mobile heeft niet de beste dekking in de VS, maar had wel een goede aanbieding. Ik betaal 60 dollar in de maand voor onbeperkt internetten, gratis sms-en naar mobiel in het buitenland en onbeperkt bellen naar vaste nummers in het buitenland.Heerlijk, hang nog bijna elke dag met m'n moeder aan de lijn :D

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.188
    10.780
    113
    Veruit het makkelijkste: zie je creditcard maar als je bankpas. Ze zijn niet ingericht op pinnen in winkels. Ook als je idd een auto wilt huren, kom je er niet onderuit. Of ergens anders borg voor moet betalen, zoals bij de capital bikeshare in sommige steden. De meeste banken rekenen een paar dollar provisie als je van hun ATM gebruik maakt terwijl je daar geen klant bent. En je wordt die stapels losse dollars en handen vol muntjes snel zat!

Ook bij een gewone creditcard kan je altijd extra geld op je creditcardrekening storten, als je een grote uitgave hebt of het eind van de maand niet haalt met je limiet. Houd wel rekening met verwerkingstijd van een paar dagen.

Let ook even op hoe ze de huur moet betalen: wij moesten, lekker omslachtig, onze bank in nl opdracht geven om een cheque te sturen! Alternatief was betalen per creditcard, à 80 dollar per transactie...

12. Fransa

Fransa Niet meer actief

Oh ja, Travellers Cheques zijn ook nog een optie.
    Die pre-pay je en zijn verzekerd bij verlies of diefstal. Nummers noteren en dat apart houden van de cheques.

Walmart en Publix accepteren die bijvoorbeeld als betaalmiddel. Heb trouwens maar weinig banken gevonden die ze aannamen als ruilmiddel tegen echt geld zeg maar. Hier in Florida was het de Sun Trust Bank waar ik dat uiteindelijk heb kunnen doen. Voor ons was het ideaal om de huur van ons appartement te kunnen betalen voordat we de bankrekening hadden, verder hadden we achteraf prima zonder gekund...

En als je trouwens in een Walmart of Publix (vast ook wel andere winkels) pint met je Maestro kun je altijd als optie kiezen om nog extra geld op te nemen. Dat is dan min of meer gratis (ligt er natuurlijk aan wat je aan je bank betaalt per pin transactie in het buitenland) en op die manier kun je zo nu en dan wel kleine bedragen opnemen..

13. Fransa

Fransa Niet meer actief

Huur betalen met de CC is hier ook belachelijk duur. Wij kunnen het verder doen met cheque (hebben trouwens nergens in NL of FR een bank gevonden die dat kon doen, zitten in NL bij ABN) of Money Order van de Western Union. Wij deden voordat we onze bankrekening hadden het op die laatste manier. Dan geef je het te betalen bedrag af aan een Western Union punt/kantoor en zij schrijven dan een Money Order (soort van cheque) uit die je dan in kunt leveren voor betaling.

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.188
    10.780
    113
    Ik zit bij ABN, een cheque is een optie bij een buitenlandse betalingsopdracht in internetbankieren.

15. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hadden ze ons toen ook wel ff mogen vertellen. Heb toen de buitenlanddesk gebeld en ben aan de balie geweest en die zeiden dat het niet mogelijk was ;)

Uiteindelijk voor de eerste huur en borg aan (toekomstige) collega van m'n man het geld overgemaakt en hem het toen laten betalen.....

16. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Dit is ook mijn situatie. Tot nu toe 2 keer in Amerika geweest, eerste keer dus met studentenrekening. Tweede keer had ik die niet meer en toen gewoon geld gepind daar bij een ATM.

17. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Zo wat veel antwoorden al, daar kan ik wel wat mee :)

Hartstikke bedankt in elk geval.

Ze gaat 2 maanden naar Amerika. Ze gaat in het begin een rondreis maken, dan land ze op Denver en van daaruit die rondreis maken van 10 dagen met nog wat mensen.
    Daarna gaat ze naar San Francisco. Daar verblijft ze in een grote fabriek midden in de stad die door artiesten en kunstenaars wordt bewoond, echt supervet!

Dit word de rondreis die ze gaat maken:

It will be a road trip from Denver, Colorado in the Rocky Mountains, through the Sand Dunes Park, to Santa Fe and Taos, in the Sangre de Christo Mountains, to meet el Comanche (long story), up through Canyon de Chelly, Monument Valley in the Navajo Nation, Valley of the Gods, Canyonlands and Castle Valley near Moab, The Grand Canyon, Las Vegas and Lake Tahoe. And home to San Francisco.

18. Fransa

Fransa Niet meer actief

Dat klinkt zeker gaaf!

Maar met zo'n rondreis in de planning zou ik zelf toch echt wel een CC aanvragen hoor.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik zou ook voor een cc gaan. En San Fransisco is super gaaf maar wat groot en druk. Wij zijn er in ieder geval vloekend doorheen gereden want alles is bijna een 1 richtingsweg en als je je 1 maal verrijd kom je me daar aan het puzelen :D:D

Deel Deze Pagina