Paragliden

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Al heel lang droom ik ervan eens te gaan paragliden en nu ben ik op t punt dat ik dat gewoon wil gaan doen! Wie van jullie heeft het wel eens gedaan? Alleen een tandemvlucht gemaakt of ook daadwerkelijk de cursussen gevolgd? En waar? Ervaringen met een bepaalde organisatie, zowel positief als negatief? Tell me all :)

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik heb het een paar keer gedaan. In de bergen in oostenrijk, volgens mij ook een keer in frankrijk.
    Alle keren een tandemvlucht, een hele opleiding ervoor doen is me te veel moeite...en ik heb er meer vertrouwen in als hun leven er ook vanaf hangt haha

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn vader en zusje hebben dit een aantal jaar gedaan, bij paraglidingschool Inferno, volgens mij een van de bekendste/grootste van Nederland (Paraglidingschool Inferno > Ook jij kunt leren Paragliden!). Ze zijn destijds begonnen met een introductieweekend in Duitsland (volgens mij bestaan die nog steeds) om te kijken wat ze ervan vonden. Vervolgens hebben ze een aantal cursussen in Frankrijk (combineerden we met vakantie) en Turkije gedaan. Beide locaties ben ik ook meerdere keren gewest en zijn echt supermooi! Daarnaast ging mijn vader in de winter ook wel lieren in Nederland.

Inferno is een hele prettige school, leuke docenten, betrouwbaar, veilig en heel gezellig.

Mijn zusje is uiteindelijk gestopt omdat ze het toch te duur vond, en mijn vader moest er noodgedwongen mee stoppen vanwege gezondheid maar miste het wel heel erg.

Als je vragen hebt laat maar weten, ik heb het zelf nooit gedaan (durf niet :p ) maar ben wel heel vaak mee geweest, ook naar starthellingen en landingsplaatsen etc.

Dit zijn twee foto's van mijn vader respectievelijk in Frankrijk (Lac de Serre Poncon) en Turkije (Oludeniz)

4. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Sorry geen ervaring maar Eylem wat een fantastische foto's !!!

Deel Deze Pagina