Hoi allemaal, Met 15 weken hebben we een geslachtsbepaling gedaan. Het geslacht was al heel snel zichtbaar dus we stonden binnen 5 minuten weer buiten. Het liefst ga ik nu direct flink shoppen, maar ik begin toch te twijfelen. Ik lees namelijk steeds meer verhalen dat het geslacht na een redelijk vroege geslachtsbepaling bij 20 weken toch nog veranderd is. Wat zijn jullie ervaringen en hoe betrouwbaar is een geslachtsbepaling bij 15 weken eigenlijk?
wat ik altijd gehoord heb is dat vanaf 16 weken wel betrouwbaar is. maar ik denk dat de 20 weken echo toch een stuk betrouwbaarder is. al is het meestal bij jongetjes wel overduidelijk
Het komt inderdaad wel eens voor dat het bij de 20 weken echo anders is.. Dit komt alleen weinig voor. Als je een ervaren echoscopiste hebt dan is de kans erg klein dat hij/zij het verkeerd ziet. En als het verkeerd gezien is, is het vaak met 15 weken een meisje en met 20 weken een jongen. Wat was de uitslag?
De uitslag was een meisje! Het ging allemaal zo snel waardoor ik nu enorm begin te twijfelen. Ook vind ik de foto heel onduidelijk.. Wat zeggen jullie?
Bij ons hebben ze het geslacht ook verteld ahv een gewone echo. Werd gezegd dat we een slag om de arm moesten houden. Bij de 20 wkn echo was het overduidelijk, jongen en meisje, dit zei de gyn bij 15 wkn ook, dus het klopte wel en was bij 15 wkn dus te zien.
Wij hebben met 15 weken een uitgebreide echo gehad van ongeveer een kwartier waarop duidelijk te zien was dat we een meisje verwachten. Met 20 weken is dat bevestigd. Jouw echofoto vind ik niet super duidelijk, maar ik zie er in ieder geval geen piemeltje op .
Ik heb met 15+4 een geslachtsecho laten doen en volgens haar was het overduidelijk een meisje. Ik zag het ook wel hoor maar begon vooral te twijfelen omdat mensen zeiden dat het nog helemaal niet betrouwbaar is. Maar bij mij is het nog een paar keer bevestigd en ik heb toch echt een meisje gekregen haha dus ik heb er een goede ervaring mee in ieder geval. En een paar vriendinnen en familieleden hebben het ook laten doen, 2 zelfs al met 13 weken en dat klopte ook allemaal.
Ik zie een meisje! Verder kan het fout zijn met 15 weken maar het is best betrouwbaar al hoor. Ik heb met 16+2 te horen gekregen dat het een meisje was en dat is er ook uitgekomen
De foto is niet zo heel duidelijk maar ik denk wel een meisje. Bij mijn pret echo bureau zeiden ze dat ALS ze het konden zien, het best betrouwbaar was. Ik heb toen met 16wk wel al wat spulletjes gekocht maar idd een slag om de arm gehouden en met de 20 wk echo nog even duidelijk gevraagd wat het werd
Na 16 weken zei ze bij mij 99% meisje,maar ben paar weken later toch nog een keer teruggegaan om het echt bevestigd te krijgen en ja toen was het overduidelijk een meisje
Bedankt voor jullie reacties! De echoscopiste was er ook wel vrij zeker van zei ze. Het was al snel zichtbaar, maar door alle verhalen van meiden waarbij het later toch niet bleek te kloppen ben ik flink gaan twijfelen. Over 3,5 weken weten we het zeker. hou jullie op de hoogte 😊
daarom vond ik het ook zeker niet zonde van het geld om een keertje terug te gaan voor een pretecho en 35 euro te betalen waardoor ik het tenminste zeker wist..nu lag ze er beter voor,was ze al wat groter en was het overduidelijk. Bij 20 weken echo had ze haar hand ervoor,dus bij 21 weken had ik die pretecho laten doen. Ze had bij 16 weken dus wel gelijk,maar ik vond het niet overtuigend genoeg.Lijkt me vooral gevoelsmatig vervelend als het toch een ander geslacht is dan dat je al die tijd dacht.
Die verhalen zijn er altijd maar denk maar zo, kleine kans Enne zeker weten doe je pas als ze eruit is
wij hebben een geslachtsbepaling gedaan toen ik 13weken was meteen een flinke piemeltjé gezien & is sinds toen nog steeds zo haha
Ik deed een pretecho op 13+3 en het was en meisje. Had aan de echoscopiste gevraagd of het zeker genoeg was om al kleertjes te gaan kopen en ze zei van wel. Op alle andere echo's was het ook telkens een meisje. (Bij 3 verschillende gynaecologen) dus ben er wel heel zeker van. Ik denk ook dat ze met alle techniek van tegenwoordig wel vrij zeker kunnen zijn.
bij de jongste hadden we een pretecho met 15 weken volgens haar overduidelijk een meisje en dat klopte bij deze met 15 weken een echo en dat word volgens gyn een jongen woensdag 20 weken echo dan weten we het pas zeker en zal ik pas gaan shoppen ik ben een echte twijfelaar hoor ook al heb ik het zelf nog zo duidelijk gezien nu zelfs 3 keer blijf twijfelen tot ik de 20 weken echo heb gehad
Ik deed een echo met 15 weken en vroeg of ze alleen een uitspraak wilde doen als ze het 100 procent zeker wist ik wilde geen enkele twijfel want dan wilde ik het niet weten. Na 10 minuten zij ze ik heb alle hoeken bekeken en weet het 100 procent zeker. Daardoor nooit aan haar getwijfeld.