Hallo, Ik heb even een vraagje. Ik bereken steeds mijn eisprong via de vructbare dagen calculator, maar hoe betrouwbaar zijn deze nu? Ik ben 10 feb. ongesteld geworden en heb een cyclus van 30 dagen. De calculator geeft aan dan ik dan 26 feb. mijn eisprong heb. Klopt dit? En dan zat ik met nog een vraag. Wanneer kunnen we dan het beste klussen. Een dag voor de eisprong of op de dag zelf? Alvast bedankt.
Hey! Die calculator klopt niet altijd. dat komt omdat je eisprong de ene maand precies op dag 14 kan zijn maar de andere maand bv op dag 12 of op dag 16. De calculator geeft het gemiddelde aan. aan je eigen lijf kan je vaak wel merken dat de eisprong eraan komt. Volgens mij zou je volgens de theorie het beste de dag voor de eisprong en de dag van de eisprong kunnen klussen maar dit wil niet garanderen dat je zwanger bent als je op die dagen klust. Gewoon lekker aan de slag gaan als jullie zin hebben! Succes!
Nou dat is dus ook het probleem, ik voel mijn eisprong niet. Hoe kan je merken dan dat je eisprong eraan komt?
Ohw sorry dat had ik er wel bij kunnen zetten idd. Ik voel de eisprong zelf ook bijna nooit en ik ben toen ovulatietesten gaan gebruiken zodat ik wist wanneer die was en wat er in mijn lichaam gebeurde als die eisprong eraan kwam. Ik merk het zelf meestal aan slijmverlies, dat is dan helder en rekbaar en ik heb soms ook wat steekjes in mijn onderbuik aan de zijkant. Verder merk ik er vrij weinig aan maar ik weet van vriendinnen dat zij het ook merken als ze meer zin in vrijen krijgen.
ik heb gemerkt dat mijn borsten 2 dagen voor mijn ei zeer gaan doen bijvoorbeeld. Het echte "springen"van het ei voel ik ook niet. Daarom bieden ov-testen uitkomst!