Is een groeiecho standaard???

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sukke, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik lees overal maar over groeiecho's. Krijg je die tegenwoordig standaard?

Ik dacht namelijk dat je alleen de termijn echo en de 20 wkn echo kreeg. Of verschilt dat weer per verloskundige?

2. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik heb er niet heel veel verstand van, maar bij mijn 20-weken echo, wat eigenlijk de laatste standaard echo is, liep de kleine 2 weken voor wat betreft groei.

en om die reden willen ze over een paar weken kijken of die groei in die lijn is doorgezet of dat ie zich een tijdje gedeisd heeft gehouden en dus op het juiste niveau zit..

Volgens mij is een groei echo dus na je 20weken echo een extra medische echo als er eerder is gebleken dat je kindje te klein of te groot is..

correct me if I'm wrong, maar zo is het mij uitgelegd!

3. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Bij mijn vk is het in ieder geval niet standaard. Hier krijg je alleen een groei- liggingsecho als hier aanleiding voor is.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dat dacht ik dus ook inderdaad. Volgende keer maar is navragen bij mijn vk.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In principe 2 echo's maar er kunnen natuurlijk altijd redenen zijn waardoor je nog extra echo('s) krijgt. Bij de eerste extra echo's om te kijken waarom ze niet indaalde. Bij de 2de extra echo's ivm de groei... ligt ook beetje aan wie je hebt. 1 is meer van de echo's dan de ander.

6. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Bij mijn huidige VK is die niet standaard, maar mijn vorige VK (ben verhuisd) daar was die wel standaard.

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij mijn VK is het wel standaard. Maar geloof dat mijn praktijk standaard zowieso meer echo's aanbiedt dan anderen.
    tot 14 weken bij elk bezoek.. termijnecho, 20 weken echo, 30 weken echo en 36 weken liggingsecho.

8. Alita

Alita Niet meer actief

nee is niet standaard...
    De meeste vrouwen krijgen deze omdat ze bij een gyn lopen, en sommige vk doen het ook...
    Stom eigenlijk zou iedere vk het moeten doen niet?

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik had nog een groeiecho met 28 weken omdat ze de baby niet goed kon voelen door mijn buik heen qua ligging. Heb kennelijk strakke buikspieren...denk het zelf niet maar goed. Ik vond het wel leuk de baby nog eens te zien.

Het is dus niet standaard.

Charlie

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Het is inderdaad niet standaard. Maar ik krijg waarschijnlijk tzt ook liggingssecho's omdat ik overgewicht heb en ze de kleine dan minder goed kan voelen.

Vind het wel leuk extra echo's!

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Cindy: Ja idd. Je hoort ook zo vaak dat ze verkeerd schatten en dat een baby eigenlijk veels te groot is voor een natuurlijke bevalling. Maar ja, dan is het kwaad vaak al geschiet. En aangezien een waterhoofdje ook nog later in de zwangerschap ontwikkelt kan worden lijkt me het ook wel belangrijk omdat met zo'n echo nogmaals uit te sluiten...

Helaas bepalen wij de regels niet! ;)

12. Alita

Alita Niet meer actief

nee maar het verschil mag er egenlijk niet zijn vindt ik....is ook niet eerlijk iedereen wilt zijn kindje wel wat vaker zien he...
    Maar de vk voelen het wel blijkbaar aan de buitenkant?!

13. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Wij krijgen idd wel zo'n echo. Het schijnt bij onze VK praktijk erbij te zitten, dus daar ben ik dan wel weer blij mee. Zo rond de 36 weken geloof ik.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier wel een groeiecho gehad bij 28+5, gyn had me dit al laten weten bij de eerste afspraak bij 12 weken, ivm mijn gewicht.
    Nu was er 1 van de 5 waarden van de GTT iets afwijkend, waardoor ik bij 33+5 weer een groeiecho krijg. Kleine lag bij de vorige 1 dag voor, dus maak me er niet druk om.

Deel Deze Pagina