Dit is dus al de derde nacht dat ik niet slaap, wat te doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door me1989, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.987
    662
    113
    Heeft iemand tips, want ik kan er niet meer tegen...!

    Dit is nu de derde nacht dat ik helemaal niet slaap. Daarvoor sliep ik ook al een tijdje slecht (ik gok gemiddeld 4 uur per nacht). Ik trek het nu echt even niet meer.. Ik voel me gewoon ziek en mijn weerstand is ook echt weg. Ik heb de hele tijd een loopneus, ben aan het hoesten, niezen en mijn keel doet zeer. Ademen als je plat ligt is met 36 weken zwangerschap al niet altijd even 'makkelijk', maar nu ben ik echt benauwd. Het stijgt naar mijn hoofd, waardoor ik dus knallende hoofdpijn heb. Ook werken mijn rennies tegen maagzuur ineens niet meer..

    Begrijp me niet verkeerd, ik ga echt positief mijn bed in. Ga lekker liggen enzovoort, maar val gewoon niet in slaap.

    Wat kan ik proberen? En wanneer ga je hiervoor naar de dokter of verloskundige? Met de baby gaat verder alles naar mijn weten gelukkig prima en dat is natuurlijk het belangrijkste.
     
  2. Leeuwtje83

    Leeuwtje83 VIP lid

    8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk je VK/HA bellen, dit is niet goed voor je. Sterkte!
     
  3. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.987
    662
    113
    Ben ik dan geen 'aansteller'? Ik weet dat ik niet de enige ben, maar ik slaap niet eens een uurtje, ik zie letterlijk elk uur van de klok. En lig ik net lekker en denk ik in slaap te vallen dan schiet mijn neus ineens weer dicht of heb ik ineens weer heel veel maagzuur.

    Ik heb al 2x geprobeerd een middagdutje te doen. De 1e keer gingen ze net op dat moment met motors scheuren hier in de buurt en de tweede keer ging mijn telefoon continue, ook niet zo'n succes dus.

    Wat kan de verloskundige of huisarts (welke van de 2 zal ik moeten bellen dan als ik ga bellen?) doen? Ze kunnen me toch geen slaappillen ofzo geven? Ik slik nog geen eens een paracetamol als ik hoofdpijn heb. Rennies vond ik al niet fijn om te nemen, maar die lieten me eerst nog wel verder slapen.
     
  4. Lavendel2014

    15 okt 2013
    35
    0
    0
    Ik slaap vanaf week 21 (nu 26 weken zwanger) ook heel slecht tot op een gegeven moment helemaal niet. Ik heb overlegd met de huisarts en vk. Ik neem nu 2 paracetamol 's nachts en dat helpt! Je klachten nemen af en na een paar uur val je makkelijker in slaap. Als paracetamol ook niet helpt geeft de verloskundige wel slaapmedicatie om het even te doorbreken! Dus ze kunnen wel degelijk wat voor je betekenen! Ik was vooral gerust gesteld dat het nemen van paracetamol echt niet erg is. Nu lig ik gemiddeld ca. 2 uur lang wakker en slaap dan weer verder. De paracetamol heeft mijn wanhoop van helemaal niet slapen weg genomen.

    Dus mocht je dit vannacht nog lezen: neem 2 paracetamol! Je kunt het echt proberen of het helpt, het kan geen kwaad. Sterkte!!
     
  5. Kiekies

    Kiekies Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Inderdaad probeer 2 paracetamol en denk er vooral niet aan dat het je weer niet gaat lukken. Kan mij voorstellen dat je nu nog slechter slaapt door je gezondheid.. Misschien van te voren een hete douche of bad? Stoom je ook alles eventjes los.

    Ik slaap al weken enorm slecht. Soms maar 2 uur per nacht en overdag lukt helaas niet. Voel mij een zombie en ga morgen ook maar om een pilletje vragen. Gyn wilt nog wel eens eenmalig een temazepam geven. Succes nog eventjes, ik hoop dat je nu toch ligt te slapen.
     
  6. Leeuwtje83

    Leeuwtje83 VIP lid

    8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Nee, je bent geen aansteller. Nauwelijks tot niet slapen is slopend en gevaarlijk. Denk je van jezelf bijvoorbeeld dat je nu nog fatsoenlijk auto zou kunnen rijden? Gewoon bellen!
     
  7. godblessed

    godblessed Bekend lid

    11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Rennies zijn niet zo sterk je kan omeprazol gebruiken maar opnadvies van de huisarts zou dus even langs de huisarts gaan ik gebruik beide en is het te doen vaak nog maagzuur maar ervoor spuugden ik de hele tijd maagzuur dat is nu zo goed als nooit meer..Maar je hebt serieus je rust nodig al die energie heb je straks voor de bevalling nodig zou huisarts plus de verloskundige even inlichten en om advies vragen
     
  8. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.987
    662
    113
    Bedankt voor de reacties! Hoe zwaar zijn de paracetamol die jullie gebruiken?
     
  9. godblessed

    godblessed Bekend lid

    11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Je mag 4 x 500 per dag sommige huisartsen zeggen 6 .. En maximaal 2 per keer .. Bij veel pijn zetten ik voor het slapen gaan zetpil van 1000 erin sliep als een roos een paar uurtjes tot uit werkte..als je last van je maag hebt is een zetpil handiger dan normale die kan je maagwand irriteren sterkte..overleg met je huisarts want als zwangeren moet je huisarts het aanraden
     
  10. kell84

    kell84 Fanatiek lid

    26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    pcm mag gewoon altijd tijdens zwangerschap. alleen dan wel maar 3x dgs 2
     
  11. godblessed

    godblessed Bekend lid

    11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

    Het mag maar zodra ik het koop al vaker gekocht kreeg te horen weet je huisarts hiervan.Staat ook in de bijsluiters die ik heb vandaar ik neem het ook gewoon maar misschien zeggen ze het omdat niet iedere zwangere hetzelfde is en nadelig effect kan hebben als ze andere medicijnen gebruiken liever het zekere voor het onzekere even bellen is zo gedaan
     
  12. Mara81

    Mara81 Actief lid

    4 mrt 2013
    435
    0
    0
    Hier gebruik ik Antagel tegen het maagzuur.
    Werkt direct! Kan je gewoon bij de apotheek kopen zonder recept en mag tijdens zwangerschap.
     
  13. Tantelelle

    10 jul 2012
    87
    23
    8
    NULL
    NULL
    Bij mijn vorige zwangerschap gebruikte ik ook Rennies, maar na verloop van tijd hielp dat niet meer genoeg. Op advies van de verloskundige en apotheek ben ik overgestapt op Maalox. Dit is gewoon te koop bij de drogist. Het voordeel t.o.v. Rennies zou zijn dat Rennies bij langer gebruik zorgen voor de aanmaak van meer maagzuur. Dit zou bij Maalox door andere werkzame stoffen niet het geval zijn. Voor mij werkte het in elk geval!

    Verder kan het nog helpen om de bovenkant van je bed iets omhoog te zetten. Hierdoor komt het maagzuur minder snel omhoog en kun je misschien beter slapen.

    Weltrusten!
     
  14. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.987
    662
    113
    Ik heb vannacht wel een paar uurtjes geslapen gelukkig. Zonder paracetamol, want daar voel ik me gewoon niet zo goed bij. Morgen naar de vk, dan even de opties bespreken.
     
  15. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Ga alsjeblieft eens zoeken op de effecten van zo'n enorm slaapgebrek. Daarbij vergeleken zijn een paar paracetamolletjes echt snoepjes.
     
  16. poisson1987

    poisson1987 Bekend lid

    23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik ben huisarts in opleiding, en geloof me! Je mag 3 x daags 1000mg paracetamol! Kan géén kwaad voor je kindje. Verder zou ik overstappen naar maalox kauwtabletten ipv rennies.
    Verder even je VK op de hoogte stellen van je slaapprobleem.... Ook al wil je geen medicatie, dan weet ze er iig van!
     
  17. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.987
    662
    113
    Oké, maar waarom paracetamol als je geen pijn hebt?
     
  18. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.987
    662
    113
    Ik heb nu geen pijn meer dan. Meestal ook niet als ik ga slapen, maar wel als dat dan dus weer niet lukt.. maar dan kan ik toch beter niet al paracetamol nemen voordat de hoofdpijn begint?
     
  19. Bloempje8

    Bloempje8 Niet meer actief

    Ik zou sowieso ff langs de HA gaan! Misschien heb je wat onder de leden. Wil je niet bang maken maar er kan iig uitgesloten worden dat je pe of Hellp hebt. Bij mij helpt trouwens ook om overdag niet te slapen.
     
  20. poisson1987

    poisson1987 Bekend lid

    23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik zit geen paracetamol nemen als je geen pijn hebt. Ook niet preventief nemen. Ik reageerde op feit dat iemand zei dat je max. 4 x daags 500mg mag. Dat is onzin!

    Paracetamol wordt wel aan bejaarden voorgeschreven als slaapmiddel, maar daar werkt het door placeboeffect :D

    Zoals ik al zei. Ook al wil je geen medicatie, meld het wel even bij je VK.
     

Deel Deze Pagina