hallo dames, ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten.. dus doe het maar op twee plaatsen. ik heb wat informatie nodig over zw diabetes en wat gaan ze na mijn bevalling met de baby doen. bij mijn eerste heb ik een traumatische bevalling gehad met bijna dodelijke afloop voor mijn meisje. nu goede zwangerschap en super in de gaten gehouden. as dinsdag krijg ik een keizersnede met 38 weken. kindje ligt wat voor en dus is het mooi geweest vind de arts. fijn maar niemand kan mij vertellen wat ik nu een beetje kan verwachten. blijft mijn kindje bij mij. gaat het naar de kinderafdeling???? hoe ging dat bij jullie??? ik spuit twee keer per dag 15 eh en 's morgens en 's avonds ongeveer 8 eh. thanks groetjes marij
Ik zou niet weten wat ze doen met de baby als je zwangerschapsdiabetes hebt maar ik weet wel dat je als je goed met de gyn praat over de ks dat je kan vragen of ze de baby bij jou willen laten tot je naar de uitslaapkamer gaat, dit hebben ze ook gedaan bij een vriendin van mij. Die heeft een kindje verloren en wilde toen heel graag met de ks van haar volgende kindje dat de baby niet weg ging van haar voor ze naar de uitslaapkamer ging. Dit is alleen onder voorbehoud dat er niets met de baby is natuurlijk, en de baby bleek gezond dus is in een couveuse gedaan naast haar hoofd en haar man. Toen ze op de uitslaapkamer was hebben ze man en baby alvast naar de kraamkamer gebracht en kwam moeders toen na de uitslaapkamer naar hun toe. Dit zou ik in een soort van bevallingsplanning zetten zodat je het een beetje duidelijk op papier hebt staan wat je graag wilt. En dat ze het na kunnen lezen zodat het ook goed duidelijk door komt. Ikzelf ga dit ook doen als het een ks gaat worden. Zodat ik niet tijdens het hechten mijn man en kind moet missen en ik daar hulpeloos nog een halfuur alleen lig zegmaar daar zie ik een beetje tegen op... Ik wil graag zelf alles doen en zien en als ik dan al hulpeloos alleen word gelaten met vreemde die aan mijn lijf aan het plukken zijn dan weet ik niet goed hoe ik me moet houden denk ik. Ik wil graag zo lang mogelijk samen blijven. Uitslaapkamer vind ik dan weer niet zo erg daar is het wat te koud voor de baby geloof ik en dan is het nog maar een klein halfuurtje ofzo voor je weer samen bent. Succes en zet gewoon al je vragen nog even op papier en maak een geboorte plan zodat het voor jou duidelijk is en eventueel laat je het iemand anders ook even lezen of het goed duidelijk over komt en voor een anders ook duidelijk is.
Bij mij mocht Luna gewoon bij mij blijven alleen werdt zij net als ik om de 4 uur geprikt. Haar hele voeten zaten dus onder de prikwondjes, maar goed ze moesten haar wel in de gaten houden. Aangezien alle waardes goed waren mochten we ook na 24 uur naar huis, maar dat zal per ziekenhuis verschillen. Liefs, Sam
ik heb ook zwangerschaps suiker gehad en daar op hebben ze onze dochter ook gecontroleerd. in het zieken huis bevallen in volgens mij is ze 2 keer geprikt op haar suiker. dit was niet te hoog dus alles goed. maar als ik jou was zou ik het nog even na vragen als je het zieken huis in gaat. dan kunnen ze precies vertellen hoe en wat het is toch bij iedereen verschillend
ik ben zelf diabeet en spuit 4x per dag insuline. In oktober 2010 is onze dochter geboren via een spoedkeizersnede.... (37 weken) ze was te groot... ze had teveel van mijn suikers gesnoept ze woog 4610 gram.... Ik weet niet hoe het bij een zwangerschapsdiabeet zit.... maar bij mij werd onze dochter gelijk onderzocht.... en aan een infuusje gelegt.... haar bloedsuiker was te laag..... (omdat haar alvleesklier nog extra hard werkte om mijn suikers te verwerken) dus ze kreeg suikers via een infuus..... na 3 dagen mochten we eindelijk naar huis! en verder is alles goed gegaan!!!