Tsja, de vraag zegt het al Ik ben wel heel benieuwd hoe de bevalling van je derde kindje is gegaan. Meestal gaat het bij een tweede sneller en makkelijker, maar geldt dat dan bij een derde ook?
Hoi Vera, Mijn derde bevalling was echt een eitje. ALs ik het vergelijk met mijn andere bevallingen was het de makkelijkste en fijnste bevalling. Ik hoop dat ik bij de aankomende bevalling weer een fijne bevalling mag hebben. Liefs
hoi vera ik heb een heel snelle bevalling gehad van mijn derde kindje half 4 braken mijn vliezen en om 07.05 is ze geboren dus in totaal 3.5 uurtjes
Sow, dat is snel idd. En dat "eitje" klinkt ook goed. Hoop dat dat bij mij net zo gaat Nog meer ervaringen?
Haha, ja het was echt heel anders dan ik had verwacht. Toen ik was bevallen dacht ik '' was dit me bevalling? '' Het ging heel snel en wat heel fijn was is dat ik geen weeensstorm heb gehad en kon tot het einde me weeen uithouden. Liefs
oei... ben ik benieuwd hoe het hier nu gaat.... mn tweede was al zo snel.... om 06.00 uur dacht ik: rommelt het nu echt? om 07.00 uur zei ik.... ik denk dat het vandaag wel komt... vk kwam om 8 uur... 6 cm... en om 08.46 geboren..... als een derde nog sneller gaat
ik lees even mee........ik kan me er nu ook al druk om maken! Eerste bevalling 6 uurtjes, tweede bevalling krap 2 uurtjes en nu bij de intake van de vlos al te horen gekregen dat ik bij de eerste wee al moet gaan bellen!
eerste 9 uur (wel 4 dagen met gel ingeleid, 5e dag infuus) tweede 3.45 uur (ingeleid met infuus) derde 3.40 uur (ingeleid met infuus)
Bij ons 3e kindje werd ik 's morgens wakker en dacht dat ik wat last van mijn buik had nadat we de avond ervoor gekruid gegeten hadden. Verder niks aan de hand. Ik zei nog tegen mijn man ik ga zo mijn bed weer lekker in toen hij thuis kwam van de andere 2 naar school brengen. Toen hij naar zijn werk wild egaan rond 9 uur zei ik dat hij even moest wachten omdat het wel weeen leken. Na een kwartiertje dacht ik dat het inderdaad weeen waren en meteen de verloskundige gebeld. Zij had ook gezegd dat we bij de eerste wee moesten bellen ivm de vorige bevalling. Ze zou eerst naar iemand anders gaan en dan komen maar mijn man zei dat kan niet hoor! Ze is toen meteen gekomen. Ik had al 7 cm ontsluiting. Ze ging alles klaar maken maar halverwege hield ik het niet meer. In nog geen paar minuten 10 cm en ik mocht persen. De kleine heeft nog ene tijdje heerlijk op mijn buik gelegen omdat de kraamhulp er nog niet was. De eerste 2 zijn in het ziekenhuis geboren, maar de 2e wa sop het nippertje. Ik ben achteraf blij dat ik in mijn hoofd op een thuisbevalling gerekend had. Want het ziekenhuis ha dik nu zeker niet gered. Van de eerste wee tot aan onze dochter op mijn buik duurdehet een uurtje. Ik was gewassen en helemaal weer fit toen onze andere kindjes uit school kwamen voor hun boterham. Heel vreemd natuurlijk, zo gaan ze weg en is er niks aan de hand en zo is hun zusje geboren.
mijn 3e was de vreselijkste bevalling tot nu toe maar dat kwam doordat ze in stuit is gedraaid op eind, ik naar zh moest om te draaien en daar ivm gevaar van terugdraaien door middel van infuus de weeen opgewekt kreeg dat duurde uren gyn zei wel, als weeen eenmaal goed op gang zijn, neemt je lijf het over en dan zal je bevalling verlopen alsof het spontaan is begonnen. dat stukje was heel kort.. dus in feite wel snel. Tis de tijd ervoor die het ondragelijk maakte.
Ik heb weinig moeders gehoord die zo snel (van nun 3de) zijn bevallen als ik... Ik kreeg om half 3 's middag echte weeen van het infuus (inleiding) en om 5 over 3 had ik mijn zoon in mijn armen. De bevalling duurde dus 35 minuten en ik heb totaal 3 gewone weeen gehad en 2 persweeen.
Sow Petra, dat is wel heel snel. Geen last gehad van naweeen? Dat hoor je vaker als het zo razendvlug gaat.
Ik kom geloof ik aardig in de buurt Totaal vanaf de eerste wee....drie kwartier....en 1 perswee. En amper een nawee De eerste...na 16 uur een sectio vanwege de ligging De tweede...vaginaal in ongeveer 3 a 4 uurtjes. Kwebbel
Hoi hoi. De eerste 13.00 eerste wee 23.30 naar ziekenhuis voor infuus en 07.34 bevallen met vacuum een uur en 45 minuten persen. 4180 gram bij 41 weken en 4 dagen de tweede ingeleid vanwege haar grootte. 08.00 gestart met inleiden met infuus en 03.38 bevallen 20 minuten persen 4785 gram bij 38 weken en 3 dagen. De derde ingeleid vanwege veel voorweeen en dus uitputtingsgevaar. 2 keer gel 17.00 eerste echte weeen en 20.53 na 7 min. persen. 4734 gram bij 40 weken en 2 dagen. Ben benieuwd wat de volgende bevalling gaat doen. ik eken voor de derde bevalling. Wel veel naweeen maar dat komt vanwege 3 zwangerschappen in 3 jaar met ook nog eens grote kindjes, dn moet je bmm wel hard werken om weer te krimpen. Succes!
Ik ben echt heel benieuwd. Bij mijn eerste duurde het 16 uur met knip en vacuum. Echt verschrikkelijk. Kon de weken erna ook amper al iets. Was bijv. blij dat ik na 8 dagen mijn eigen voeten kon afdrogen na het douchen Bij de tweede 5 uurtjes. Waarvan het laatste half uur echt zwaar en pijnlijk was. Ging in 10 minuten van 6 naar 10 cm. Maar liep na een dag of 5 al achter de kinderwagen in het dorp. Wat een verschil. Hoop dit keer op weer een snelle en goede bevalling.
Vera, wat grappig! ik had dat ook bij de 2e van 6 naar 10 cm in 10 min. Wilde een ruggeprik had 6 cm dus kon nog net en ik ga rechtop zitten om de prik te krijgen en ik dacht dat ik doodging van de pijn en kreeg ineens persdrang! dus ik weer liggen en had toen 10 cm. maf hè? Ik had alleen bij de tweede bekkeninstabiliteit dus was na de bevalling enorm instabiel. ik kon echt niets meer... Maar het is goed gekomen en bij de derde geen last van BI gehad. In het begin wat bekkenpijn verder niet.
Mijn alle bevallingen duurden ook niet meer dan 2 uur en ook met 2/3 persweeen geboren. Ben heel benieuwd hoe deze keer zal worden. Ik vond persoonlijk em laatste bevalling het fijnst want tot aan me laatste weeen had ik lange tussenpozen en kon goed bijkomen.