nou mijn vraag is aan jullie hebben jullie al nagedacht waar je wil bevallen en wie daar bij mogen zijn? heb behoorlijk wat ruzie/ meningsverschillen met mijn moeder omdat die er zo graag bij wil zijn en ze zegt dat dat hoort en ik haar steun hard nodig ga hebben terwijl mijn man en ik het samen willen doen.... ze zegt gelukkig denkt je zusje er anders over als ze ooit kinderen wil en onze band zal wel niet sterk genoeg zijn en ga zo maar door..... mijn man en ik hebben gewoon zoiets waarschijnlijk heb je het harstikke zwaar op zo'n moment en ik ben geen kijkdoos.... we hebben samen besloten een kindje te nemen en dit moment is voor ons samen vinden wij.... hoe denken jullie erover....? we wilden in ziekenhuis bevallen maar gaan toch eerst even naar een bijeenkomst 19 januari want ik neig nu meer naar een thuisbevalling
groot gelijk hoor dit is iets van jullie en als jullie het zo willen dan moet je dat doen. en als je de hele buurt erbij wil hebben ook, al denk ik dat er dan vast wel afhakers zijn hihi. het is jullie keus niet die van een ander. wij willen het ook niet hoor andere pottenkijkers erbij. ik ben zelf wel bij 1 van mijn schoonzusje geweest dit was ook haar kues en vond het mooi mee te maken maar aan de andere kant hoef ik haar er echt niet bij te hebben.
Doe rustig wat je zelf wil, samen met je man. Ik vond dit een bijzonder intiem moment tussen ons beiden en de vroedvrouw. Zo was het mooi en voelde ik me het best. Mijn mama heeft dit ook niet voorgesteld en ik vind het zelfs bizar dat je mama (ook al zou ze graag erbij willen zijn) hier kwaad om kan zijn. Jij moet je goed voelen en dat moet voor al de partijen het belangrijkste zijn! Je mama zal je nadien nog enorm veel kunnen bijstaan.
dus jullie zouden ook samen de bevalling doen? ze praat me echt aan dat het niet normaal is als je je ma er niet bij wil hebben
meid... Als jij het samen met je man wil doen.... dan ook zo doen! het is jouw bevallling jouw moment....! Ik heb vorige bevalling mn schoonmoeder erbij gehad... en als ik het terug kon draaien zou ik het gelijk doen...! Achteraf spijt gehad... (nu nog)... Als kraamvistite vroeg aan mij hoe de bevalling was gegaan deed mijn schoonmoeder net of ZIJ bevallen was... en vertelde tegen iedereen mijn bevallingsverhaal.... ik kan je nu zeggen dat is echt niet leuk! Laat haar dan lekker bij je zusje erbij zijn...! Zelf ben ik in het ziekenhuis bevallen... en achteraf zou een thuisbevalling sowieso op een ziekenhuis bevalling uitgedraaid zijn.... Zelf voel ik me "veiliger"in het ziekenhuis... ook dat maak JIJ zelf uit...! Jij moet doen waar JIJ je prettig bij voelt... want JIJ bent diegene die het "klusje"moet klaren! groetjes, Ramona p.s. nu trouwens hier ook met zn tweeen.. en weer in het ziekenhuis!
@ ramona ja idd en mijn man en ik hebben zoiets we willen het graag samen doen het is iets intiems tussen ons wat we samen willen doen hoe moeilijk dat moment ook kan zijn tis allemaal zo dubbel ze praat echt op me in dat onze band niets voorstelt als ze er niet bij mag zijn enz.... groetjes ramona
Moet er niet aan denken om er iemand anders bij te hebben dan mijn man en natuurlijk de VK en kraamhulp. Bij Kyra ook niet en nu weer niet hoor.
Wat? Dat het niet normaal is?! Ik denk dat je mama je een gigantisch schuldgevoel wil aanpraten zodat je niets anders meer durft dan haar mee te vragen. Ok, ik ben van Belgiƫ, misschien gaat het er bij ons anders aan toe, maar hier is het zeker niet de gewoonte dat mama aanwezig is. Natuurlijk zijn er die dat wel willen, maar AUB laat het je eigen keuze zijn! Je kan het echt niet gebruiken dat je je tijdens je bevalling niet volledig op je gemak voelt...
Iggylover, nou ja zeg! Wat brutaal! Je hebt groot gelijk hoor. Jij bepaalt toch wie er bij je bevalling is? Je moeder doet echt heel kinderachtig... Sorry dat ik het zo zeg. Succes!
mijn moeder wil er ook heel graag bij zijn en ik heb gelijk heel duidelijk mijn wens te kennen gegeven dat mijn moeder niet bij de bevalling mag zijn, ook mijn schoonmoeder niet, het is iets tussen mij en mijn man en wij vinden dat eerste moment met ons kindje iets voor ons alleen, daarbij wil ik in alle rust gelijk de eerste borstvoeding geven als dat lukt. ze worden bij ons pas gebeld als ik gewassen, gehecht en mijn kind gevoed heb.
mn eerste mocht mn moeder bij zijn. de 2e maakt me denk ik niet veel uit. vind t niet zo erg om te delen. Mn dochter wilt erbij zijn zoiezo, ze kan niet wachten tot dr zusje komt. Ik laat mn ex er bij zijn. Ondanks alles.. En me moeder mag van me als ze wilt.
ik vond het leuk mijn moeder erbij (heel speciaal) MAAR je moet doen waar JIJ je lekker bij voelt DAAR gaat het om op dat moment jij moet op je gemak zijn en als jij dat wil met je man samen dan is het pech voor je moeder, misschien kan je haar een andere speciale rol toebedelen (het idee geven dat ze iets belangrijks doet blablabla) scheelt soms iets..
hier komt me moeder erbij ja ik vind het ook niet zo probleem dat ze erbij is ik heb het zelf aangeboden dus ja veder geen probleem mee oke als zij had aangedrongen terwijl ik dat niet wilde had ik het ook niet gedaan maar ik bood het zelf aan
nou met mijn bruiloft is het ook zo gegaan toen ging het niet zoals zij dat graag zou willen zien, daar is ze ook niet bijgeweest
jeetje is ze niet bij je bruiloft geweest omdat ze haar zin niet kreeg? oh dat vind ik erg zeg, zo'n belangrijke dag. ik zou zeggen volg je eigen pad, jij bent straks immers degene die keuzes maakt voor je eigen gezinnetje, niet je moeder, gelijk je grenzen aangeven want je kunt zo moeilijk terug als je je bedenkt. succes!
Mijn bevalling wil ik ook enkel laten plaatsvinden in het bijzijn van mijn vriend, verloskundige en kraamverzorgende eventueel. Mijn moeder hoef ik er echt niet bij te hebben, en mijn schoonmoeder al HELEMAAL niet. Laat je niet van de wijs brengen! Het is jullie moment, en jullie bepalen wat er gebeurt en op welke manier.
En ze is niet bij je bruiloft geweest?! Kan je ook tegen haar zeggen, Onze band zal wel niet sterk genoeg zijn om je eigen zinnen aan de kant te zetten en rekening te houden met de mening van je dochter? Mijn moeder wil er niet bij zijn, haha, (heb toch echt een goeie band met haar) ik wil er ook verder niemand bij hebben dan mijn man, de verloskundige en de kraamzorg.
Hoi Ramona, Wat een vervelende situatie met je moeder.. Je moet je gevoel volgen. Want je bevalling kun je nooit meer terug draaien, en het is natuurlijk wel een heel bijzonder moment in jullie leven. Ik kan me goed voorstellen dat jullie het met z'n tweetjes willen doen. Maar is je moeder ook niet bij je huwelijk geweest? Groetjes Ani
Sorry hoor, maar wat een mens! Ik wil er ook niemand bij hebben, mijn moeder is mijn beste vriendin maar mijn bevalling hoeft ze echt niet bij te zijn, ik vind dat iets voor mij en mijn man. Veel suc6!