Lekker doen waar jij je fijn bij voelt hoor! Als jij het met z'n tweetjes wilt doen dan vind ik dat er niemand mag zijn die daar tegenin gaat! Ik wil wel graag mijn mams erbij hebben....ook mijn schoonmoeder is bij de bevalling. Ik heb met beide een onwijs goede band...en zou ze niet kunnen missen. Heb wel afgesproken met ze...dat wanneer ik ze "zat"ben en wil dat ze weg gaan dat ze ook zonder mokken weg gaan.... Ieder zijn eigen ding hoor... Ik beval overigens thuis...het ziekenhuis vind ik ook prima maar dat kost me 350 euro dan blijf ik net zo lief thuis
ik was bij mijn dochtertje in het ziekenhuis bevallen, omdat ik een beetje een probleem zwangerschap had, en van de gyn in het ziekenhuis moest bevallen. mijn moeder was er wel bij, en mijn vriend. mijn schoonmoeder lag op dat moment zelf ook in het ziekenhuis, klinkt misschien een beetje raar, maar vond ik niet zo erg want ik zou er niet moeten denken om haar erbij te moeten hebben deze keer wil ik toch samen met mijn vriend de bevalling gaan doen. ik vind het toch ook iets intiems dat je lekker samen moet doen.
zo gaat het hier ook gebeuren maar bij mij worden ze pas gebeld als ik thuis ben uit het ziekenhuis.mijn moeder doen nu of de wereld vergaat maar ik pas er gewoon voor dat er mensen in het ziekenhuis zitten.
Hier ook alleen met mn vriend. Mn moeder beweert wel dat ik nog om haar ga schreeuwen Wel ljkt het me mooi dat als mn weeen beginnen dat iedereen op de gang wacht alvast en mn vriend met de kleine binnenkomt...net zoals in amerikaanse films haha
Hoi, ook hier doen we het gewoon met z'n tweeen... Als ik zo de afgelopen maanden de berichten zo eens lees, geloof ik dat het een beetje 50-50 is: wel of niet moeder (of anderen) erbij... Dus het is heel normaal om je moeder er niet bij te willen hebben. Maar zelfs al zou het de normale gang van zaken zijn dat je moeder er wel altijd bij zou zijn: als jij dat niet wilt, doe je dat toch gewoon niet? Ik moet zeggen dat ik van de reactie van je moeder aardig tegendraads wordt en juist daardoor zoiets zou hebben: OK, ik wilde het sowieso al niet, mar als je je op deze manbier gaat gedragen, dan gebeurt het ABSOLUUT niet meer. Een klein kind geef je ook niet z'n zin als het gaat zeuren terwijl jij nee hebt gezegd. Bij een volwassene dan al helemaal niet... De reactie van je moeder is wat dat betreft niet anders dan die van de gemiddelde kleuter... (daarmee niets gezegd over hoe ze verder is, maar ik ben echt helemaal flabbergasted dat een volwassen vrouw zich op deze manier opstelt). Ik zou haar argument dan ook omdraaien: hoezo is onze relatie niet OK als jij er niet bij mag zijn? Blijkbaar is die al niet OK als jij mijn wensen niet kunt accepteren en aangezien een bevalling nogal een intiem moment is, kan ik er geen mensen bij gebruiken die zo absoluut niet in staat zijn mijn wensen te respecteren... Succes!
Ik ben de vorige keer bevallen zonder man erbij, omdat hij er helaas niet bij kon zijn. Toen waren mijn moeder en zusje erbij. Ik was daar heel erg blij om en ik moet ook zeggen dat mijn moeder me heel goed heeft geholpen. Ze was er wel maar bijna onzichtbaar op de achtergrond. En ik weet niet of mijn man dat wel zou kunnen wat zij kan. Dus in mijn geval zal ik nu zeker ook weer mijn moeder erbij willen hebben. Maar ik zou zeker doen wat jullie willen. Het aller belangrijkst is dat je dit doet zoals jullie het fijn vinden, want je kan het niet meer over doen. En je moeder moet gewoon jou wens respecteren, maakt niet uit of zij het nou wel of niet leuk vindt!
@ Iggylover: het is jullie kindje en jullie bevalling: dus volg je eigen gevoel en doe dus ook enkel en alleen waar jullie je prettig bij voelen! En de manier waarop ze het brengt...tja, dan kan ik me helemaal voorstellen dat je het het liefst gewoon alleen doet met je vriend!
Het is jullie kindje en jullie bevalling! Laat je dus absoluut niet dwingen door allerlei nare opmerkingen van je moeder!Dat jouw moeder ook niet op jullie bruiloft is geweest zegt al genoeg over je moeder. Ik weet natuurlijk niet wat daar allemal aan voraf gegaan is maar ik vind het nogal een vreemde reaktie van je moeder! Ik zou al sze dat bij mij gedaan had al niet echt meer fijn met haar omgegaan zijn laat staan dat ik haar dan zou uitnodigen tijdens mijn bevalling. Ik zou haartoch wel zeggen dat ik er van vind, uitleggen waarom je deze beslissing genomen hebt. Onze eerste 2 kindjes zijn in het ziekenhuis geboren. Bij de eerste had ik hoe dan ook naarhet ziekenhuis gemoeten want op het laatst steeg mijn bloeddruk enorm waardoor ik tijdens de bevalling aan de gynecoloog ben overgedragen. Bijd e tweede dachtik, als ik weer zo'n nare bevalling krijg zit ik er maar vast maardit ging allemaal zo snel en fijn dat ik dit keer besloten heb thuis te bevallen als ze zin heeft om t ekomen tenminste ander smoet ik straks alsnog ..... Mijn man en ik wild eook geen "pottekijkers" tijdens de bevalling. Hij zei nog zo nuchter, ze waren er toch ook niet bij toen we de baby maakten? Nu de derde geboren wordt is mijn moeder er wel bij. Ik ben haarenige dochter en zal straks alleen nog maar kindjes van mijn broers krijgen (dit s echt onze laatste) aangezien een schoondochter niet zo snel haar schoonmoeder erbij zou willen was dithaar laatste kans een bevalling mee te maken. Voor zover ik weet (van vroeger) is dat altijd haar wens geweest. Voor ons is het de derde keer en vindt het ook wel speciaal dat ik mijn moeder haar wens kan uit laten komen, maar ik moet zeggen dat we wel een goede band hebben! Onze andere twee kinderen zijnniet bij de bevalling omdat het me nogal hefitg lijkt voor een kind je moeder zoveel pijn te zien hebben. Zodra de kleine er is worden ze natuurlijk wel meten weerthuisgebracht!
Mijn man en ik willen er ook geen "pottenkijkers" bij hoor. Wij vinden ook dat dat iets is wat we samen gaan delen. We hebben het met z'n 2en gemaakt en zullen het ook samen verwelkomen. De familie wordt hier pas op de hoogte gesteld als ik/wij er klaar voor zijn en dat zal waarschijnlijk pas zijn na het wassen en voeden van ons kindje. Dit is zoals wij dat graag willen en wat anderen daar van zeggen of vinden, dat kan ons niet zo veel schelen. Ze hebben het er maar mee te doen. Moet wel zeggen dat onze familie hier helemaal niet moeilijk over doet en het ons zelfs aanraad om het lekker met z'n 2en te ervaren.
bij mijn mag me moeder er bij zijn net als bij de 1e en mijn vriend en verder wil ik er niemand bij, bij de 1e heeft mijn zusje me heel goed geholpen met weeen opvangen enzo maar is netjes tijdens het persen zelf weggegaan omdat ik dat had gevragen. achteraf jad ik het niet erg gevonden als ze er bij was gebleven maar vond het erg netjes dat ze wegging. mijn schoonmoeder wilde erbij zijn maar sorry dat vind ik wel een beetje raar haha en heb dus netjes gezegt dat ik dt niet wilde, weet niet of ze het leuk vond maar ja tis mijn bevalling en bepaal samen met mijn partner met wie we dit moment willen delen zodra de kleine er was en de placenta en we gereed waren en toegedekt vroeg ik er mijn zusjes envader bij zodat ze het nieuwe wonder konden bewonderen
Ik had eerst zoiets van ik wil mijn moeder erbij hebben..maar dan krijg je ook weer scheve gezichten..Van mijn schoonouders..Van hun wel en wij niet..Maar ik wil geen 4 man + de verloskundige dus 5/6 man aan mijn bed hebben staan.! Dus ik heb nou zoiets om scheve gezichten te voorkomen, dat we het gewoon met ons 2en doen..