Hoe bevalt menzis zorgverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    De vraag zegt het al haha. Ik zit al jaren bij ohra maar nu kunnen we via mijn mans werk naar menzis met korting en dat gaat mij 60 euro in de maand schelen! Qua geld zeg ik menzis maar huiverig als dat ik ben wil ik graag wat ervaringen horen.

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    ik zit al sinds jaar en dag bij menzis aleen dan via PMA menzis (veel goed koper)
    Maar menzis bevalt mij goed kan alles online inzien etc,
    PMA menzis is precies hetzelfde als menzis alleem pma heeft groot ingekocht waardoor het veel voordeliger is, maar als je iets hebt o.i.d. bel je gewoon naar menzis toe alles loopt via menzis website etc

Maar ik blijf lekker bij menzis zitten ;)

3. Merryn

Merryn Lid

20 feb 2012
    99
    0
    0
    Mijn ervaringen met Menzis zijn prima. Nooit gedoe gehad en wat vergoedingen betreft zijn ze prima vind ik. :)

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier ook al jaren Menzis via het werk, nooit problemen mee gehad.
    wanneer er vragen zijn mail ik en wordt dan heel snel terug gebeld of gemaild.

Goede uitleg, service en ik blijf voorlopig zitten waar ik zit wb zorgverzekering.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb al ruim acht jaar mijn zorgverzekering bij Menzis en ik vind het geweldig! Ik heb nog een extra verzekering erbij en vrijwel alles (wat ik nodig heb dan) wordt gedekt. Ik heb nooit klachten of problemen en al zou ik die hebben, weet ik dat het met een telefoontje zo klaar zal zijn. Je kunt ze voor de zekerheid bellen (als je niet weet of *dit specifieke gebeuren* gedekt wordt) en dan heb je vrijwel direct iemand aan de lijn zonder langdurig in de wacht worden gezet of te worden afgescheept met een keuzemenu.

Verder heb je zo'n spaarplan waarbij je korting krijgt op heel veel dingen als je niet rookt, vrijwilligerswerk doet, mantelzorger bent, langer dan 5 jaar lid bent en meer van dat soort simpele zaken waarbij je dan uiteindelijk voor 10 euro kunt gaan paragliden ofzoiets.

Ik vond het kraampakket hartstikke uitgebreid en de cadeautjes leuk. Ook heb ik voor 12 euro mijn EHBO bij kinderen gehaald. Declareren kan lekker via internet en komt helemaal goed.

Kortom: ik hou van Menzis - en nee, ik heb geen aandelen en werk er ook niet :D De service is top, kwaliteit/kwantiteit & helemaal prima!

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    En notas kunnen online ingestuurd worden?

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jeps, gewoon inscannen en uploaden.

8. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Dat klinkt goed joycey! Ik denk dat mijn keus gemaakt is!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    al mijn hele leven bij Menzis (toen het ook nog anders heette) en er nooit problemen mee gehad.

Soms kreeg ik een declaratieformulier waarop alleen b.v apotheek + de prijs stond. Dan belde ik dus standaard naar hun toe en dan gaven ze me dus wat gedetailleerde uitleg (b.v wel medicijn).

Toen ik een grote rekening van ze kreeg was het na 1 belletje geregeld dat ik het bedrag verdeelt over 3 maanden kon betalen.

En toen ze ooit per ongeluk de amandeloperatie van onze meid van mijn verzekering af haalden was het na 1 belletje ook hersteld.

Nu kun je het meeste online regelen en dat is ook wel heel handig.

10. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik zit ook al jaren bij Menzis en nooit problemen of klachten.

11. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Bevalt mij ook erg goed. Nooit problemen mee gehad..
    Nota's kun je inscannen en online doorsturen.
    Je kan daar inloggen met je Digid!

12. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    En hoe zit het met tandarts kosten? Moeten jullie veel daarvoor betalen en dan vooral voor gaatjes en wortelkanaalbehandeling? Ik neem dan wel de goedkoopste...

13. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Zit al bij menzis sinds het nog Amicon was, nooit problemen gehad

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik zit er al 10 jaar bij
    en het bevalt mij super goed
    alles goed geregeld en altijd netjes
    stap niet over bevalt mij prima:D

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb het 2e extraverzorgd pakket en de tandarts declareert altijd direct. Ik ben het afgelopen jaar een keer of 7 geweest (inclusief 2x een wkb) en moest in totaal iets van 40 euro zelf betalen.

Amicon; dat was het vroeger ja :D Bij nader inzien zit ik er dan al sinds mijn geboorte bij, hahaha.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bevalt prima :) vanaf volgend jaar naar PMA (menzis)

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Ik zit nu in pakket 2 en daar wordt het gewoon bij vergoed (tenminste als ik online kijk zijn alle rekeningen voldaan en zat er geen eigen risico bij).

Straks ga ik naar pakket 3 omdat er een kroon aan zit te komen.

18. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik denk er ook aan om over te stappen naar Pma maar twijfel nog
    of ik voor een restitutiepolis of een naturapolis zal gaan.

Welk pakket hebben jullie bij PMA/Menzis?
    Ik ga waarschijnlijk voor pakket 2 maar twijfel dus tussen restitutie of natura.

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik twijfel nog heel erg tussen VGZ (via ing dus bijna net zo duur)

Alleen vgz vergoed 200 euro fysio en wel anticonceptie
    En pma 9 behandelingen en geen anticonceptie. ... allebei bij de goedkoopste aanvulling

Ik moet hoogs waarschijnlijk bekken fysio dus ja welke nu...

20. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik denk dat je met 9 behandelingen fysio wel aan de 200 euro zit, dus dat scheelt niets in vergoeding.
    Qua anticonceptie dus wel

Deel Deze Pagina