Hoe bevalt menzis zorgverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Baby09, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belem

belem Lid

28 mrt 2012
    86
    0
    6
    Ik zit ook mijn leven lang bij menzis (amicon). Ik ben er ook super tevreden mee. Nooit geen problemen gehD. Ik ben voorlopig ook niet van plan om over te stappen.

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Vraag me alleen af... Heeft iemand extra verzorgd 3 ipv 2? Ben echt enorm aan het twijfelen... Voor kraamzorg maakt het niks uit maar fysio etc. Eigenlijk heb ik dat dit jaar alleen maar door mijn zwangerschap nodig gehad en ook maar 6 behandelingen... Dus is er iemand die bewust voor aanvullend pakket 3 heeft gekozen ipv 2? En op basis waarvan dan??

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook PMA Menzis. al bijna 5jaar nu. ooit overgestapt omdat ze goeie kraamzorgverz. hadden. en ben er eigenlijk nooit meer weggegaan. nooit problemen gehad.

anticonceptie niet nodig, dus geen idee hoe ze dat vergoeden. tandarts prima gok ik. heb een abbo lopen bij de tandarts lijkt wel :p dus krijg er altijd rekeningen van

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik heb 3 gehad. fysio vergoeden ze idd iets meer dacht ik. heb zelf 12jaar lang rug en bekken problemen gehad dus heb die fysio hard nodig gehad. nu weet ik de oefeningen zelf (naar een revalidatie centrum geweest 8weken) dus fysio niet meer nodig

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik heb zelf vorige week de vergelijking gemaakt maar voor mij is het voordeliger bij CZ. CZ is 123 per maand en PMA (Menzis) is 115 per maand. Dan zou ik op jaarbasis 96 euro goedkoper uit zijn. Echter word de anticonceptie maar tot 50 euro vergoed bij PMA en bij CZ tot 200. (Mijn anticonceptie kost gemiddeld 160 per jaar) dus dan ben ik uiteindelijk alsnog goedkoper uit bij CZ ;) Zou ik geen of goedkopere anticonceptie hebben dan zou ik denk ik misschien de overstap wel maken.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Al jaren verzekerd bij Menzis ook toen het nog Geové heette, de sinds de invoering van het nieuwe zorgstelsel via de FNV bij Menzis verzekerd. Zeer tevreden over. Ik heb FNV-extraverzorgd-2 daar iets meer fysio(ook ivm de kinderen) en tandarts 1.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    De zorgverzekering van de Hema is ook in samenwerking met Menzis. Misschien nog even het vergelijken waard.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier ook al tijdje verzekerd via Mensiz (ook via PMA.)
    We hebben een gezinspolis en het bevalt prima :)

Ik ben wel hoger verzekerd dan mijn man, omdat ik allerlei dingen mankeer, daardoor zitten onze kinderen ook automatisch op de hoogste verzekering. Ze doen je kinderen altijd 1 stap hoger verzekerd dan wat als jij als ouder hebt. Ik heb de hoogste, extra verzorgd 3, dus hun ook.
    Ik heb dat gekozen doordat ik veel fysio nodig heb, anders was ik ook bij jongeren verzorgd gebleven.

Mijn man mankeert weinig dus red het prima met jongeren verzorgd. Let hierbij wel op dat je geen kraamzorg daarmee krijgt enzo.

Deel Deze Pagina