Ik ben zo moe, en misselijk (de hele dag door). Overgeven doe ik niet meer echt. Ik dacht als ik nu een afspraak met de bedrijfsarts maak, dan kan hij me adviseren en me misschien therapeutisch laten werken. Dus mijn leidinggevende laten bellen naar P&O. Krijg ik als reactie terug: "daar is de bedrijfsarts niet voor, ga maar naar je eigen huisarts!". Toen heb ik mijn leidinggevende uitgelegd dat mijn huisarts me al heeft verteld dat als ik er veel last van heb ik me gewoon ziek moet melden. Maar omdat ik het goed/netjes wil oplossen graag advies zou hebben van de bedrijfsarts. Mijn leidinggevende heeft nog een keer naar P&O gebeld en ze zou me bellen. Belt ze me met de mededeling dat ik het maar met mijn supermarkt manager moet regelen. Ik geef aan dat hij de hele week vakantie heeft, zegt ze doodleuk "dan wacht je toch tot volgende week". Snappen die mensen niet dat op het moment dat je aan de bel trekt, je last hebt en dat er dan iets aan gedaan moet worden! Ik meld me nooit ziek, of het moet wel heel erg zijn. Dus nu moet ik maandag een gesprek aangaan met mijn supermarkt manager. Zul je zien dat hij na het gesprek contact op gaat nemen met de bedrijfsarts, omdat hij het zelf ook niet weet. Heeft iemand van jullie ook zoiets meegemaakt? Groetjes Wendy
Beetje vreemde situatie ja dat ze zo reageren! als je je uiteindelijk ziek meld sturen ze ook de bedrijfsarts op je af :S Alleen denk ik wel dat ze gelijk hebben dat je het via de huisarts/vk moet regelen qua advies. De eerste maanden van een zwangerschap ben je nou eenmaal moe en (de meeste) misselijk. Heb je het trouwens al verteld op je werk dat je zwanger bent? daar mogen ze dan wel heel blij mee zijn de meeste melden zich zich wegens "griep" en vertellen het pas met 12 weken of verder. Nou succes ermee meis!
Ik had het smoesje van griep al 2 weken gebruikt, dus dat blijft niet werken. Ik heb het ook alleen tegen mijn leidinggevende verteld, waar ik het beste mee om kan gaan. Ik was al een paar dagen niet aardig geweest (hormonen!) Dus ik vond dat ik mijn excuses moest aan bieden. En toen ik dat deed begon ik te huilen(weer hormonen) Dus toen moest ik het wel vertellen. En die is over een paar weken toch weg naar een ander filiaal. Mijn huisarts heeft me geadviseerd om me ziek te melden totdat ik denk dat het weer gaat en dan weer beginnen. Voor mezelf heb ik het idee dat ik best 6 uur per dag ipv 8 of 9 kan werken. Dus ik ga morgen maar even met mijn supermarkt manager praten en kijken wat hij ervan vindt.
Als ik jou was zou ik me inderdaad gewoon ziek melden als werken op het moment echt niet gaat. Het is dan in het belang van het bedrijf zelf om je zo spoedig mogelijk langs de bedrijfsarts te sturen en zo voor de rest van je zwangerschap een werkbaar compromis te bereiken. Je intenties om alles vantevoren goed te willen regelen zijn bewonderingswaardig. Helaas denken de meeste werkgevers dat alles goed is zoals het gaat zolang je gewoon op je werk verschijnt. Trek je dus niets aan van de vakantie van deze en gene. Het gaat hier om jouw gezondheid en die van je baby!
Mijn baas reageerde heel erg goed. Ik moest aan mezelf denken en uitkijken met wat ik allemaal deed. En als het niet ging dan moet ik het zeggen, dan laat hij het iemand anders doen. Ook stelde hij zelf voor om maar 6 uur per dag te werken. Omdat hij weet dat ik dat toch niet aangeef (dat deed ik bij mijn nekklachtten ook niet) Het is me allemaal reuze meegevallen.