Wat 'hoort' er allemaal in je haar aan schuim e.d.? (kapper)

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Even een vraagje aan de mensen hier die verstand hebben van haar (kapper).
    Ik kom nl. net bij de kapper vandaan: eerst kleuren, dan wachten, dan uitwassen, dan knippen, etc. Een lange zit.
    Dan ongeveer als laatste doet ze haarschuim in m'n (beetje kort/krullerige) haar, dan de diffuser erop om het beetje te laten krullen/drogen. En dan ben ik klaar, dacht ik.
    Vraagt de kapster: "Wil je er nog wat in?"
    Ik wilde naar huis, vond het wel goed zo, dus ik zei: "Nee."
    Maar terugreis in de auto zat ik te bedenken 'maar wát had er dan nog in m'n haar gemoeten/gekund?'
    Weten jullie dat? Ik had toch al haarschuim er in? Dat doe ik hier thuis ook altijd: alleen haarschuim.
    Dus wat had er nu nog meer in gekund...? ;)

Groetjes,
    Hanna

2. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik ben geen kapper, maar: gel, wax, haarlak etc. kan er nog in

3. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, maar waaróm dan..? Ik heb toch al haarschuim, dat is toch al een soort van versteviging..?

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Door bijv wax krijg je een nog mooiere krul. Ze had er ook nog bijv een glansspray in kunnen doen.

5. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    Verkoop trucje;)
    Maar idd,lak, glans spray..

6. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Oei dan heeft mijn haar veel te korten..

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Schuim doe je er voor het föhnen in ter bescherming tegen de hitte van de föhn.

Daarna nog een wax, en een beetje haarlak. Als ik er alleen schuim in doe, ziet het er in ieder geval niet uit ;)

8. knap

knap Niet meer actief

Zou het niet weten.

En breek even in. Vlak voor de kerst was ik ook even bij de kapper geweest. Bij Team kappers. Voor ik ging zitten vertelde ik nog aan het meisje dat mijn jas aan nam dat ik geen verkoop praatje van producten tijdens het haren wassen wilde en toch gebeurde het.

Voor de rest prima geholpen hoor maar onder het haar wassen welke middel gebruik jij voor je haar. Ik zeg had tegen dat meisje gezegd dat ik er niet van gediend was.

Later in de stoel gebeurde het weer, Weet het is een kappers vraagje maar voor mij staat het vast ik ga niet meer naar deze kapper. Team. Als ik iets zeg dan meen ik het ook en de volgende keer ga ik naar de andere in de stad die ook vaak gelijk tijd heeft.
    Wel vriendelijk waren ze hoor. Maar vond het toch balen.

9. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik ben kapster .
    Een schuim is een versteviger dus om je haar VOOR het föhnen steviger te maken en een wax is een finishing product dus om NA het föhnen te finishen ;)
    Het zijn twee heel andere type produkten snappie ;)

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Mij hadden ze een speciale shampoo met kleurpigmenten aangesmeerd. Cherry-rood. Ik gevraagd geeft dat spul af op m'n witte tegels/voegen want had net een nieuwe badkamer. Nee, geeft niet af was het antwoord. Nou mooi wel dus! Ik gebruik het dus niet meer en ben weer terug op m'n eigen vertrouwde product. De schade is overigens heel erg beperkt!

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Aha! En als je het haar niet föhnt?
    Ik doe thuis altijd m'n haar een beetje nat maken. Vervolgens kneed ik er haarschuim in en laat vervolgens alles gewoon zo drogen. Dus geen föhn. ;)

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    beschermspul voor mn haar, en dan de stijltang erdoor:D

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik doe stijlen met stijltang en beetje haarlak.
    Meer niet hihi.

als ik bij mn schoonzus mn haar knip in de kapsalon doet ze er argan olie in voor het fohnen daarna waxspray voor de krul.

14. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat erin hoort? Eens in de drie, vier dagen shampoo. De rest is keuze.

Zelf doe ik shampoo, regelmatig wat haarmasker, een spray om het soepel en kambaar te maken, en een verzorgende gel (niet om te stylen). Aan versteviging e.d. doe ik niet. Ik had het er laatst met collega's over, bleek de meid met de mooiste lokken echt alleen shampoo te doen. Nou, ze verkopen maar raak.

15. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ja dat kan natuurlijk ook maar in principe in mousse daar niet voor bedoeld , maar goed ik gebruik ook niet alles volgens de regels hoor , je moet gewoon gebruiken waarmee je haar het lekkerst zit

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Als je mousse niet fohnt dan krijg je toch harde lokken?! Ik doe er alleen wat olie in als het nat is tegen pluizen en fohn het dan droog, soms met de borstel... Ik ben een luie haarverzorgster! *schaam*

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Precies dit wilde ik zeggen :)

Deel Deze Pagina