Hallo, Even een vraagje aan de mensen hier die verstand hebben van haar (kapper). Ik kom nl. net bij de kapper vandaan: eerst kleuren, dan wachten, dan uitwassen, dan knippen, etc. Een lange zit. Dan ongeveer als laatste doet ze haarschuim in m'n (beetje kort/krullerige) haar, dan de diffuser erop om het beetje te laten krullen/drogen. En dan ben ik klaar, dacht ik. Vraagt de kapster: "Wil je er nog wat in?" Ik wilde naar huis, vond het wel goed zo, dus ik zei: "Nee." Maar terugreis in de auto zat ik te bedenken 'maar wát had er dan nog in m'n haar gemoeten/gekund?' Weten jullie dat? Ik had toch al haarschuim er in? Dat doe ik hier thuis ook altijd: alleen haarschuim. Dus wat had er nu nog meer in gekund...? Groetjes, Hanna
Schuim doe je er voor het föhnen in ter bescherming tegen de hitte van de föhn. Daarna nog een wax, en een beetje haarlak. Als ik er alleen schuim in doe, ziet het er in ieder geval niet uit
Zou het niet weten. En breek even in. Vlak voor de kerst was ik ook even bij de kapper geweest. Bij Team kappers. Voor ik ging zitten vertelde ik nog aan het meisje dat mijn jas aan nam dat ik geen verkoop praatje van producten tijdens het haren wassen wilde en toch gebeurde het. Voor de rest prima geholpen hoor maar onder het haar wassen welke middel gebruik jij voor je haar. Ik zeg had tegen dat meisje gezegd dat ik er niet van gediend was. Later in de stoel gebeurde het weer, Weet het is een kappers vraagje maar voor mij staat het vast ik ga niet meer naar deze kapper. Team. Als ik iets zeg dan meen ik het ook en de volgende keer ga ik naar de andere in de stad die ook vaak gelijk tijd heeft. Wel vriendelijk waren ze hoor. Maar vond het toch balen.
Ik ben kapster . Een schuim is een versteviger dus om je haar VOOR het föhnen steviger te maken en een wax is een finishing product dus om NA het föhnen te finishen Het zijn twee heel andere type produkten snappie
Mij hadden ze een speciale shampoo met kleurpigmenten aangesmeerd. Cherry-rood. Ik gevraagd geeft dat spul af op m'n witte tegels/voegen want had net een nieuwe badkamer. Nee, geeft niet af was het antwoord. Nou mooi wel dus! Ik gebruik het dus niet meer en ben weer terug op m'n eigen vertrouwde product. De schade is overigens heel erg beperkt!
Aha! En als je het haar niet föhnt? Ik doe thuis altijd m'n haar een beetje nat maken. Vervolgens kneed ik er haarschuim in en laat vervolgens alles gewoon zo drogen. Dus geen föhn.
Ik doe stijlen met stijltang en beetje haarlak. Meer niet hihi. als ik bij mn schoonzus mn haar knip in de kapsalon doet ze er argan olie in voor het fohnen daarna waxspray voor de krul.
Wat erin hoort? Eens in de drie, vier dagen shampoo. De rest is keuze. Zelf doe ik shampoo, regelmatig wat haarmasker, een spray om het soepel en kambaar te maken, en een verzorgende gel (niet om te stylen). Aan versteviging e.d. doe ik niet. Ik had het er laatst met collega's over, bleek de meid met de mooiste lokken echt alleen shampoo te doen. Nou, ze verkopen maar raak.
Ja dat kan natuurlijk ook maar in principe in mousse daar niet voor bedoeld , maar goed ik gebruik ook niet alles volgens de regels hoor , je moet gewoon gebruiken waarmee je haar het lekkerst zit
Als je mousse niet fohnt dan krijg je toch harde lokken?! Ik doe er alleen wat olie in als het nat is tegen pluizen en fohn het dan droog, soms met de borstel... Ik ben een luie haarverzorgster! *schaam*