Apple Keynote bewaard alles. En ik heb een notitie die beveiligd is waar ik alle pincodes en andere codes heb op geslagen.
Een chantagemail? Van een website? Of via iemand die je kent en die het wist? Lijkt mij ook schrikken! Ik heb ook een basiswachtwoord met veel varianten erop. Vergeet ik ook vaak, dus dan de optie wachtwoord vergeten.
Ik kreeg laatst ook een mail met het wachtwoord wat we veel gebruiken erin. Wel alleen kleine letters, maar toch, kwam aardig overeen... Heb daarna meteen een aantal wachtwoorden veranderd. Wij hebben nu een zin bedacht en gebruiken daar telkens de eerste letter van elk woord van. Zitten ook wat cijfers en een teken in. En dan pakken we bv de 1e en laatste letter van de site waar het wachtwoord voor is. Dus het wachtwoord is nooit helemaal hetzelfde.
Ook een beetje zo. Ik heb er 2. Maar ik heb ze wel opgeschreven. Is het niet voor mezelf dan wel voor mn man als ik plotseling zou overlijden. Ze staan op zijn pc in een document. En van mn zaak staan ze in mn agenda. Anders word ik gek van het onthouden
Hier ook Lastpass, werkt ideaal! Mijn vriend gebruikt het ook, heel handig want kunnen daardoor ook wachtwoorden met elkaar delen, bijvoorbeeld de inlog van de energiemaatschappij ofzo. Je kan iemand machtigen om toegang te vragen bij bijvoorbeeld overlijden, dan krijg je dat na 48 uur ofzo. Dus in geval van plotseling overlijden van een van ons dan kunnen we na die tijd bij elkaars gegevens. Degene van wie het account is krijgt een e-mail daarover geloof ik, en als je dus niet reageert binnen 48 uur krijgt de ander toegang. Vind het echt top werken, hij genereert zelf moeilijke wachtwoorden waardoor ik nu bij alle websites die ik gebruik hele ingewikkelde wachtwoorden heb. Hoofdwachtwoord van Lastpass is uiteraard ook heel ingewikkeld, want als iemand dat zou raden heb je wel een probleem.
One password, ook een app waarin alle wachtwoorden automatisch worden aangemaakt (en je kunt nog instellen verhouding met hoeveel tekens totaal met cijfers/letters/leestekens etc) en de app vult dit automatisch in als je ergens moet inloggen. Echt handig ik kan niet zonder. Heb er inmiddels geloof ik 80 inlogs instaan.