Hoe bewaren jullie de spenen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Aliciaa, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aliciaa

Aliciaa Lid

17 dec 2014
    20
    0
    0
    Een vraagje.. Hoe bewaren jullie de schone spenen? als jullie die al uitgekookt hebben.. en hoe lang kan je ze zo bewaren.

2. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Eh... uitgekookt? Nooit aangedaan. :p

Wij 'bewaren' ze ook niet, er zijn er maar twee, één in of rond de box, en één in zijn bedje.

Liefs,

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Als ik de speentjes heb uitgekookt bewaar ik ze in een schoon bakje in de koelkast, volgens mijn kraamhulp de beste bewaarplek ivm bacteriën. Ik kook ze nu nog ongeveer 2x per week uit, mijn zoontje krijgt om de dag een 'schone' speen in zijn bedje. Dat uitkoken is misschien niet meer nodig, ik heb eigenlijk geen idee tot welke leeftijd dat moet... Maar persoonlijk vind ik alleen afspoelen niet voldoende.

4. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Uitkoken heb ik maar zelden gedaan, alleen na ziekte oid. De helft ligt standaard in bed, de spenen in mijn tas hebben een hoesje (avent). Niks bijzonders dus :)

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na het uitkoken gaat er 1 in het ledikantje en de reserve in een schoon bakje in de koelkast. 1x per week koken wij de flessen en spenen uit.

6. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Uitkoken 1 x in de week.
    En dan belanden ze in een mandje op de eettafel. En vervolgens belanden ze door het hele huis. Ze heeft er een stuk of 10 gok ik. En ik weet nu maar waar er 3 liggen :)

7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

In een tupperware bakje want anders gaan de katten ermee aan de haal. Maar mijn meisje accepteert geen speen, ik fungeer als speen haha... Dus luggen ze uitgekookt in het bakje. Als ik ze denk nodig te hebben steriliseer ik ze wel weer.

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Standaard 4 in zijn bedje en 1 aan zijn spenenkoord in de luiertas.
    Ze worden dus niet in doosjes etc opgeborgen.

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Als we weggaan in een spenenbakje of bij avent spenen in het bijbehorende dopje. Thuis liggen ze op de wastafel of in zijn bedje.

10. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    In een bankje in de koelkast. Ze gebruikt 1 per dag en die kook ik iedere dag uit samen met de flensjes en kolf spullen

Deel Deze Pagina