Een vraagje.. Hoe bewaren jullie de schone spenen? als jullie die al uitgekookt hebben.. en hoe lang kan je ze zo bewaren.
Eh... uitgekookt? Nooit aangedaan. Wij 'bewaren' ze ook niet, er zijn er maar twee, één in of rond de box, en één in zijn bedje. Liefs,
Als ik de speentjes heb uitgekookt bewaar ik ze in een schoon bakje in de koelkast, volgens mijn kraamhulp de beste bewaarplek ivm bacteriën. Ik kook ze nu nog ongeveer 2x per week uit, mijn zoontje krijgt om de dag een 'schone' speen in zijn bedje. Dat uitkoken is misschien niet meer nodig, ik heb eigenlijk geen idee tot welke leeftijd dat moet... Maar persoonlijk vind ik alleen afspoelen niet voldoende.
Uitkoken heb ik maar zelden gedaan, alleen na ziekte oid. De helft ligt standaard in bed, de spenen in mijn tas hebben een hoesje (avent). Niks bijzonders dus
Na het uitkoken gaat er 1 in het ledikantje en de reserve in een schoon bakje in de koelkast. 1x per week koken wij de flessen en spenen uit.
Uitkoken 1 x in de week. En dan belanden ze in een mandje op de eettafel. En vervolgens belanden ze door het hele huis. Ze heeft er een stuk of 10 gok ik. En ik weet nu maar waar er 3 liggen
In een tupperware bakje want anders gaan de katten ermee aan de haal. Maar mijn meisje accepteert geen speen, ik fungeer als speen haha... Dus luggen ze uitgekookt in het bakje. Als ik ze denk nodig te hebben steriliseer ik ze wel weer.
Standaard 4 in zijn bedje en 1 aan zijn spenenkoord in de luiertas. Ze worden dus niet in doosjes etc opgeborgen.
Als we weggaan in een spenenbakje of bij avent spenen in het bijbehorende dopje. Thuis liggen ze op de wastafel of in zijn bedje.
In een bankje in de koelkast. Ze gebruikt 1 per dag en die kook ik iedere dag uit samen met de flensjes en kolf spullen