Ik geloof dat m'n zoontje van 7 weken berg heeft. Hij heeft t eigenlijk een paar weken al, maar ik dacht dat t een droge huid was. Nu ruikt het sinds een paar dagen ook vrij sterk, m'n man vindt t naar kaas ruiken..?! Komt t jullie bekend voor en wat deden jullie er aan? Meestal wasten we z'n haartjes niet maar heb ik nu wel gedaan 1x alleen de dag erna rook t alweer
Babyolie erop, paar uur in laten trekken en dan kun je er met een kaart over schrapen. Het gaat er dan zo af. Mijn dochter had het ook, ik heb dit twee keer gedaan en toen was het weg.
Moet je de babyolie echt inmasseren of gewoon er op smeren? En kan kammetje geen kwaad of zon kaart? Ik las ook over watten?
Ik heb haar hoofdje gewoon lekker ingevet, dan masseer je het automatisch al wel een beetje. Watten werkt niet denk ik, je moet het wel een beetje schrapen. Het hoeft er niet in 1x af hoor, je mag het rustig een paar dagen later nog een keer doen. Ik heb het 2x gedaan en toen was het schoon.
De geur herken ik dat kan inderdaad een beetje kazig zijn. Niet een geurtje wat je lekker vind bij je kindje. Ik masseerde het in met babyolie en dan met een kartonnetje schrapen. En daarna haartjes wassen. Lukte nooit allemaal in 1 keer dus paar keer herhalen gedurende een aantal dagen. Bij ons bleef het dan altijd langere tijd weg.