Hoe bewaren jullie je geduld....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMarije, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

... als je kleine voor de honderdste keer zichzelf onderspuugt....

... als je kleine de hele dag ligt te dreinen als je hem in de box legt....

... als je kleine alle groente en fruit op de grond spuugt wat hij net in zijn mondje heeft gestopt...

... als je kleine zijn sap 100x achter elkaar vrolijk langs zijn kin laat lopen en de beker uit enthousiasme/ongeduld bijna uit je handen mept....

... als je kleine constant bij je op schoot wil, maar als ie daar eenmaal is, alle mogelijke moeite doet om bij je weg te komen...

tuurlijk, kan ie allemaal niks aan doen, maar het kan o zo moeilijk zijn om dan je geduld te bewaren!! gelukkig is het me tot nog toe altijd gelukt, maar vraag me niet hoe...

hoe doen jullie dat?
    Liefs!

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Diep zuchten en tot 10 tellen....

Mijn zoontje is niet zo vaak vervelend, maar áls hij vervelend is, is dat altijd rond etenstijd. Dan denk ik altijd maar aan mijn mantra: overeenuurligthijinbed....overeenuurligthijinbed..overeenuurligthijinbed...ooohmmmm...:D

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben 12 jaar alleen geweest met 2 gehandicapte kinderen dan leer je heel veel. maar het was vooral letterlijk blijven ademen en zo rustig mogelijk blijven. de muziek ff hard aanzetten als ze buiten speelden en bijtanken in de weekends als ze bij hun papa waren. en nu heb ik de "luxe" dat ik onze jongste aan iemand anders over kan laten als ik ff een time out nodig heb. dat is iets wat ik niet ken en nog steeds erg apart vind. en ik ben zelf 15 jaar ouder dat scheelt ook. ik sta er heel anders in nu. ik kan veel beter relativeren en ik weet wat er allemaal komen gaat dat scheelt ook.

en aan elke dag hoe lang ook, komt een einde.

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    :D dat leer je wel meis... ik was de meest ongeduldige egoistische persoon voordat ik jayla kreeg en nog alleenstaand ook! en nu? tja je hebt er nog wel momenten tussen dat je denkt grrrr nu moet ik ff weg! en dat doe ik dan ook haha dan ga ik met jayla de eendjes voeren, ff naar me moeder of gewoon een stukje wandelen zodat we beide op adem kunnen komen.. en wat jou kindje nu doet zijn fases waar elk kind en ouder doorheen moet j moet jezelf maar voorhouden dat het de ontwikkeling is en dus dat je kindje het prima doet! daar leer je wel mee omgaan..

5. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Ik ga dan vaak even buiten in de tuin een sigaretje roken...:D

even tot mezelf komen en er dan weer met volle moed tegenaan

6. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, even in de tuin een peukje, even de was gaan doen, even met de kids gaan wandelen of stukje auto rijden (vinden ze geweldig), van 100 tot 0 tellen, soms een snauw, soms negeren, tja, elke keer iets anders proberen om je geduld te bewaren. Het valt af en toe niet mee.....en je bent maar mens, soms mag je best wel een keer boos worden, leren ze ook weer van.

7. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ..hier is het vaak tot 10 tellen en tegen mezelf zeggen, rustig blijven het wordt vanzelf bedtijd:D. Of idd even weglopen, in mijn geval zonder peukkie.;)

hier is het af en toe ook wel een snauw en een grauw hoor, maar probeer mezelf liever te beheersen, t zijn net papagaaien en ik vind het niet fijn als ze een snauw en een grauw terug geven.

8. marjan77

marjan77 Bekend lid

5 mg diazepam

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik verwacht dat ze al dat soort dingen gaat doen en dan valt het gewoon mee als ze maar de helft doet :D

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik houd mezelf altijd voor dat het een fase is die weer overgaat. En dat ik over een jaar of 15 waarschijnlijk weer zou willen dat ze weer zo klein zou zijn en zulke dingen zou doen ;).

11. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    :D:D:D

afleiden met een speeltje
    een liedje zingen
    in mijn handen klappen
    niet direkt er heen als hij in de box aan het mopperen is
    gekke bekken trekken voor de spiegel
    rondjes lopen
    eten en drinken even weg zetten en na een paar minuten weer proberen
    soms een beetje mopperen (binnensmonds)
    en maar blijven denken morgen is er weer een dag :)

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Me in mijn dochtertje verplaatsen en bedenken dat het allemaal wel goed komt. Dat ze zich vollop ontwikkelt en dat ondeugend zijn, (nog) niet (kunnen) luisteren, bekers omkeren en eten op de vloer gooien daar allemaal bij hoort.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Genoeg tijd voor mezelf nemen zodat ik lekker opgeladen bent.
    Kliederen met eten en drinken kan ik niet boos om worden, op en af schoot ook niet.
    Waar ik wel boos om kan worden is als ze slaat of schopt. Dan moet ik echt eerst ff tot 10 tellen voor ik verder ga. Maar ook dan denk ik "het is een fase en gaat over"
    En inderdaad afleiden, afleiden en afleiden

14. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier ook, absoluut geen goede tip, maar ik ben ook weer begonnen.. :(

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

voor jezelf of voor de kleine? ;)

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hm, toen ik 20 was en m'n eerste zoontje had, die ook nog es flink eigenwijs kon zijn, ook al was hij klein. Poeh, wat had ik het toen moeilijk. Ik heb hem wel es met kinderwagen en al in de bijkeuken gezet! :) Erg he?
    En toen hij drie was, en zoooooow ontzettend eigenwijs heb ik hem zelfs een keer met z'n hoofd onder de koude kraan gehouden! Nu was hij ook wel heel bijzonder eigenwijs, maar zoiets zou ik nu echt niet meer doen hoor. :(
    De tweede was al veel makkelijker, en inmiddels was ik zelf al een beetje ervarener.
    En nu, nu ik Jesse heb en 45 ben, weet ik dat ik echt ouder en wijzer en geduldiger ben geworden.
    Maarja, niet iedereen wil wachten tot z'n 40e wachten met kindjes krijgen.
    En m'n oudste is nu een schat van een kerel van 25, en heeft er niets nadeligs van over gehouden...
    Dus tja... al doende leert men, zou ik denken.
    Veel sterkte ermee hoor.

17. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag

Jeetje, heb je het echt moeilijk om bij zulke dingen je geduld te bewaren? Dit zijn toch allemaal heel normale babydingen? Waar erger je je dan precies aan?
    Dat je zijn rommel op moet ruimen en hij aandacht nodig heeft? Dat is toch heel normaal bij een baby?

Sowieso, mijn kind heeft nooit hoeven huilen in de box: als hij huilt wil hij er niet in en haal ik hem dus er uit. Waarom zou je hem er in laten liggen huilen?
    En eten/drinken wat over de grond gaat: dat hoort er bij. Inmiddels eet hij redelijk netjes met een lepel en vork, de rest veeg ik op met stoffer en blik en z'n kleren gaan bij het eten uit of daarna in de was.
    Waarom zou je je daar aan ergeren? Het is een handeling van 5 minuten.

18. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    in de kinderwagen en wandelen maar!

sigaretje roken in de tuin

op bed leggen, meestal als ze vervelend is is ze toch moe..

en jaa heeeel vaaaak tot 10 tellen!

19. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Toen ze de leeftijd had van jouw kindje, kon ik me daar eigenlijk niet aan ergeren. Het begint nu wel een beetje te komen, vooral als ze in haar drama queen rol zit. Pff...
    Jammeren om niks, daar kan ik niet goed tegen.

Wat hier helpt is gewoon vrolijk doen, wordt zij ook weer vrolijk van. En als ik me echt irriteer negeer ik haar even.

Zoals vanmorgen, ik weer druk haar broodje aan het smeren en mevrouw huilen,huilen. Nou dan wacht ze maar even en besteed ik er geen aandacht aan. Duurt ook maar 2 min, dan broodje eten en samen knuffelen.

20. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij zijn gezegend met een heel lief meisje maar ook zij heeft haar momenten. Even diep zuchten tot 10 tellen en weer doorgaan, maar nogmaals hier is dat wel makkelijk aangezien het niet zo vaak voorkomt.

Deel Deze Pagina