In de koelkast blijven ze langer goed heb ik me laten vertellen (en doe het dus ook sinds ong een maand en het gaat idd goed hoor).
Als ik mijn knoflook oogst ( ik verbouw het zelf ) vlecht ik het in strengen en ik hang het droog weg. Meestal op de zolder, daar in het de goede luchtvochtigheid ( niet vochtig genoeg om weer uit te spruiten ). Ook hangt een streng in de keuken voor direct gebruik. Ik hou van knoflook!! en het is gezond!
Jullie willen niet weten hoe beschimmelde knoflook ruikt. Het zat nog steeds in het afgesloten bakje en ik heb het er na dit topic nog niet uit gehaald. Maar deed vandaag dat bakje open en een afschuwelijke geur kwam onze neuzen tegemoed. Ik heb wel een uur de boel moeten luchten hier. BAH!
knoflook moet je niet in een afgesloten bakje bewaren, dat is echt slecht voor je knoflook mij is verteld dat de koelkast ook niet goed is voor knoflook wij hebben het hier altijd in de keuken in een schaaltje staan gaat hier altijd erg lang goed, na een hafjaar ligt het ernog en ik haal het gewoon bij de lidl op
Misschien wat vaker knoflook gebruiken? Wij zijn er dol op, dus hier hoef ik het nooit weg te gooien. (hier hangt het aan een netje in de keuken)
In de vuilnisbak Ik gebruik het niet zo vaak, krijg snel last van mijn maag er van. En ik vind het zo stinken als mijn man het op heeft en ik niet
Stomme vraag misschien ontdooi je de paprika en champignons voor je het in de pan doet of stop je het er bevroren bij? Het lijkt me dat het zo'n 'snot' zooi word als je het eerst ontdooit?
Hier een Turk & Aziaat in 1 huis samen dus de knoflook vliegt er hier zo doorheen Wij bewaren het op een koele donkere plek, samen met de uien en aardappelen.
Ik las laatst hetvolgende: Maak een bolletje knoflook schoon. Doe in een leeg jampotje de schoongemaakte teentjes en schenk er olijfolie bij tot ze net onder staan.