Als we nu allemaal even terug gaan naar de openingspost. en DAAR antwoord op geven. Scheelt een hoop. Ik 50/50. Ik scheidt afval zo goed mogelijk. Kijk eerlijk gezegd niet op de verpakkingen van mijn verzorgingsproducten. Biologisch eten is voor ons niet te betalen maar ik eet wel minder vlees dan wat we eerst deden.
Wasbaar maandverband en wasbare luiers klinken leuk. Maar, elke keer die wasmachine aan is toch ook slecht voor het milieu?
En toch is het aantoonbaar minder slecht Mij gaat het om het chemische gedeelte wat in wegwerp luiers zit en dan het geld en dan pas het mileu. Maar bij alledrie zie je dat het duidelijk een verbetering is Je kan ze ook op de hand wassen net als vroegah. Maar dat duuet wel wat langer dan 😄😄
50/50 denk ik. momenteel geen grote dingen die wij veranderd hebben.. Letten wel op ons verbruik van gas/elektra/water. Verder willen wij meer aan milieubesparing doen omdat wij immers de wereld al genoeg kapot maken met z'n allen. Ons doel is: zonnepanelen, leven zonder gasaansluiting dus enkel op elektra, waterfilter laten plaatsen om ons opgevangen water weer te laten reinigen tot drinkwater, auto die milieu bewuster is.
Hmm, als ik zie wat sommigen opnoemen, tja, daar kan ik niet aan tippen. Dus in dat verband, nee, ik leef niet bewust.
Luiers en maandverband op de hand? Ik zou ze dan minstens op 95 graden willen wassen Nee sorry, ik houd het bij pampers, always en ob. Ik leef om te leven, ik haal m'n vlees bij de super en een biologische bloemkool is me te duur. Wel scheid ik het afval en gebruik ik bpa vrij spul maar ook de magnetron. We eten zo min mogelijk E-nummers, ik winkel met recyclebare tasjes maar ik gebruik wel Zwitsal en een droger... Ik wil graag 'goed' leven maar ik vind het niet nodig om me zoveel werkopdracht de hals te halen.
Eigenlijk doe ik precies dit. Wel de intentie het lijstje langer te maken met bewuste keuzes, in principe.
Haha op de hand was een grapje 😂😂 Luiers moeten ook minstens op 60. Anders zijn ze niet goed schoon. En daarna doe ik ze in de droger. Anders droogt het amper
Met 3 knapen moet ik toch al dagelijks wassen dus de luiers gaan dan gewoon mee. Net als het maandverband.
Het is eigenlijk de omgekeerde wereld dat we raar vinden wat normaal is. Biologisch eten is niet raar het is de norm. Ik vind het raar dat we het met zijn allen maar normaal vinden om bespoten (en dus vergiftigde) groenten en fruit te eten. Dat het normaal gevonden wordt om onze kinderen met giftig plastic te laten spelen. Om ze Pampers met rare stoffen om hun billen te doen. Om ze (en jezelf)te wassen met spul waar kanker verwekkende stoffen in zitten. Voor het eerst ligt de levensverwachting van ons kroost lager dan die van onszelf. Jongetjes hebben slechter zaad; het aantal stellen dat via icsi kinderen zal moeten krijgen zal aanzienlijk stijgen. Allemaal omdat het 'vast wel wat meevalt' Dus ja, ik leef bewust. Mijn kinderen gebruiken puur kokosvet in hun bad: wat je niet eet smeer dat ook niet op je huid. Ik gebruik kokosvet als dagcrème. We eten alles vers Hebben zo veel mogelijk houten speelgoed en laat plastic speelgoed ademen als het uit de doos komt. We gebruiken wasbare luiers Ik gebruik sinds kort wasbaar maandverband (in wegwerp schijnt een stofje te zitten waardoor je langer vloeit en ik ben met wasbaar idd veel minder ongesteld) Mijn kinderen krijgen wel eens snoep maar geen kleurstoffen. Qua kleding kijk ik vooral naar biologisch katoen en/of de oeko-tex norm. En het gekke is dat het helemaal niet veel duurder of veel meer werk is 😉 Zo maf om te lezen dat mensen denken dat je niet leeft als je hier om denkt.
Wij leven redelijk bewust. We zijn zuinig met energie, produceren zo weinig mogelijk afval en scheiden dat goed. We hebben een volkstuintje waar we zelf biologische groente verbouwen. Ik koop zoveel mogelijk biologisch. Wat betreft verzorgingsproducten let ik niet zo op. Ook qua kleding koop ik gewoon wat ik leuk vind. Magnetron en droger gebruik ik zelden. We hebben ook een diesel auto (7 persoons) omdat dat het voordeligst is voor ons (grote) gezin
Nja, ik ben wel groot deel van mijn leven vegetariër geweest, telt dat ook? Want ik eet nu wel vlees maar koop dit bij speciaalzaken net als bepaalde andere dingen. We hebben een moestuin, eieren van onze eigen vrije kippen en scheiden afval zorgvuldig ( onze woonplaats is daar strikt in en we hebben voor alles een aparte container; plastic, papier, restafval en groenafval). Ik let bij aankoop wel of producten niet op dieren getest zijn en heb graag ongeparfumeerde producten. Maar buiten dat geniet en leef ik ook gewoon hoor! Ik vind het voor mezelf normaal om op zaken te letten als : geen onnodige waterverspilling, geen afval op straat gooien , lampen en verwarming uit als ik niet thuis ben voor langere tijd.
Niet zo bewust als sommige hier.. gaat mij persoonlijk ook te ver. We eten vers en biologisch.. scheid afval een beetje (plastic en papier apart) en dat was het wel eerlijk gezegd.
Nooit bij nagedacht dat er mensen zijn die zo bewust leven. Ik scheid afval goed, staan hier ook allemaal gratis containers bij de supermarkt voor plastic, blik, glas en drinkpakken. Bij het kinderdagverblijf staat een container voor luiers. Dus we hebben weinig afval. Ik gebruik de auto niet als het niet nodig is (mijn man pakt voor alles de auto dus een beetje balans.) Groente en fruit komt van de boer, eerlijk gezegt weet ik niet waar zij het vandaan halen maar het is wel lekkerder dan van de supermarkt. Vlees koop ik vaak bio maar vooral omdat ik me als voormalig vegetariër nog steeds een beetje schuldig voel. Dus heel veel ruimte voor verbetering. Ben alleen wat gemakzuchtig.
Jeetje ik durf nog bijna niet te reageren. Zo bewust als dat men hier leeft. Ga je bijna aan jezelf twijfelen. Het venijn in sommige reacties. Wel goed dat iedereen natuurlijk zo bezig is met de wereld en de toekomst te verbeteren..jammer dat de rest keihard wordt afgebrand. Wij scheiden het afval, hebben alle verlichting vervangen door led verlichting. En daar houd het dan ook echt bij op. Ik zorg voor mijn eigen gezondheid door 3x per week te sporten en zo veel mogelijk met mijn dochter buiten te zijn omdat ze dat heerlijk vind. Maar verder doen we waar we zin in hebben. Gaan we op vakantie met het vliegtuig. Rijden 2 auto's. En koken ook weleens uit een pakje. Tsja heel slecht bezig blijkbaar.
Als we met zijn allen uitsluitend biologisch zouden gaan eten denk ik dat we binnen een aanzienlijke tijd met voedseltekorten zitten.
Niet bewust. Bij sommige dingen kijk ik wel even maar verder komt het zoals het komt. Ik scheid geen afval en rijd veel auto/scooter ga iedere dag lang onder de douche de kinderen in bad etc etc.