baby van slag na ziekenhuisopname?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissCK, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissCK

MissCK Niet meer actief

#1 MissCK, 26 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2012
    hoi allemaal.

onze kleine man heeft 2 weken geleden 6 dagen in het ziekenhuis
    gelegen vanwege een urineweginfectie.
    hij lag 5 dagen lang aan het infuus + antibiotica.
    hij krijgt nu nog elke avond antibiotica.

op het moment dat hij in het ziekenhuis kwam was hij iets
    meer dan 2 weken oud.

nu zijn we sinds vorige week woensdag weer thuis maar is
    hij erg onrustig. daar had hij in het begin nooit last van.
    hij huilt nu eigenlijk de hele dag.. van 's morgens
    vroeg tot sowieso begin van de avond.. (dan zal hij ook wel moe zijn)

kan het zijn dat hij onrustig is geworden ineens door de
    ziekenhuisopname? omdat wij in het ziekenhuis 24/7
    bij hem waren op de kamer.

ik krijg hem nu overdag echt niet stil als hij in zijn bedje ligt
    of in de wandelwagen beneden. als ik hem bij me neem en
    hij ligt lekker even tegen mij aan of lekker op mijn buik dan slaapt
    hij eigenlijk vrijwel direct.

ik weet even niet meer wat ik er mee aan moet. en ik ben heeéél
    bang dat hij 'last' heeft van die ziekenhuis week.. hij heeft
    4 keer een nieuw infuus gekregen, dus 4 keer geprikt.. ook nog
    bloedgeprikt en er is een katether ingebracht.. zal hij van al
    die dingen 'last' hebben?

morgen moeten we weer naar het ziekenhuis met hem voor
    verder onderzoek en ik ben zo bang dat hij dan weer geen
    rust krijgt daardoor.

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wat naar, zo'n klein hummeltje al zo snel in het ziekenhuis. Ik durf het niet te zeggen of het daardoor komt dat hij zo onrustig is, maar als ik jouw was zou ik eraan toegeven, een draagdoek (of een ergonomische drager) kopen en hem lekker dragen overdag. Hij is natuurlijk nog heel jong, eerst al een bevalling meegemaakt en daarna nog ziek en een ziekenhuisopname, dat is niet niets. Lekker bij je houden, veel huid-op-huid contact en evt even langs de huisarts om uit te sluiten dat hij iets lichamelijks heeft waar hij last van heeft.
    Sterkte met jullie mannetje!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Jeetje wat heftig zeg! Een urineweginfectie en zo klein! Ons meisje is 'maar' 5 dagen opgenomen geweest. Kan me best voorstellen dat hij van slag is ja. Misschien helpt het om jouw geur of die van je man bij hem te hebben. En ik denk dat je er toch eerst even aan toe moet geven en dan langzaam afbouwen. Als alles achter de rug is dan beginnen met rust en regelmaat in gaan passen. Dat hij een voorspelbaar ritme heeft.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.733
    2.535
    113
    Onze dochter heeft er eens 10 dagen gelegen (zonder vervelende prikken) en toen zei de kinderarts dat ze de eerste week best even uit haar doen kon zijn, dus ja ik denk dat hij daar nu last van heeft.

5. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi mijn zoontje heet 4x urineweginfectie gehad waarvan 3x nierbekkenonstekingen, heb ook al meerdere topics geopend, maar ik herken veel in jouw verhaal mijn zoontje kreeg de 1ste infectie toen hij 8 weken oud was hij is inmiddels een jaar en we zijn nog aan het sukkelen heeft er laatst nog 1 gehad.. maar dat onrustige ken ik zeker.. maar bij mijn zoon werd het in de loop van de tijd wel weer beter! ze zijn natuurlijk weer even helemaal uit hun ritme ik was het ritme van mijn zoon dan ook ff helemaal kwijt en liet het ook gewoon los in de looop van tijd kwam dat er vanzelf weer langzamerhand in alleen als ik het net weer een beetje op de rit had was het bij ons weer feest,, hopelijk bij jullie niet.. maar ik weet niet hoe andere kindjes erop reageren maar mijn zoon heeft precies hetzelfde als de jouwe.. is ook niet niks voor die kleintjes.. maar het komt goed.. geef het wat tijd en probeer je vooral niet vast te houden aan een strak schema.. pas als je kindje helemaal beter is en weer goed in zijn vel zit kun je dit weer langzamerhand doen.. het is jouw keuze natuurlijk doe waar je je goed bij voelt jij bent immers zijn moeder en voelt hem aan als geen ander.. ik hoop dat je een beetje iets aan mijn verhaal hebt succes en beterschap met je mannetje

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Doe je kleintje in een draagdoek.. Kan ie toch lekker bij je zijn en jij hoeft niet heel de dag met je zoontje in je armen op de bank te zitten

7. MissCK

MissCK Niet meer actief

@ asmama. wat heftig jou verhaal. vandaag moeten we meer naar het ziekenhuis voor een mcg-scan met contrastvloeistof omdat ze denken aan reflux van de niertjes.. hebben ze dat bij jou zoontje ook gedaan?

8. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja inderdaad bij mijn zoontje ook gedaan.. mictiecystogram.. ik geloof dat dat het onderzoek met de katheter was ofniet..? bij mijn zoontje is het alleen onder narcose gedaan omdat ze bij mijn zoontje heel veel gedoe hebben gehad met de katheter :x en hij anders kans op beschadiging zou hebben.. uit de mictiecystogram dus uitgekomen blijkbaar geen reflux.. geen onderliggende oorzaak te vinden bij mijn zoon dat is juist het vervelende eraan,, als ze iets afwijkends vinden is het natuurlijk ook niet leuk maar dan is er wel iets aan te doen.. veel succes met je zoontje en als je nog vragen hebt stel ze gerust..

9. MissCK

MissCK Niet meer actief

oh wat naar dat er niks uit is gekomen. ik snap wat je bedoeld. je hoopt toch aan één kant dat er een oorzaak is want dan kan er wat aan gedaan worden..

vandaag is de scan gemaakt maar ik heb nu achteraf weer mijn twijfels of dat wel goed is gegaan.. de radioloog zei dat alles goed lijkt op de scan.. en dat er niks terugloopt naar de niertjes..

maar onze kleine man had niet geplast.. loopt de urine alleen terug tijdens het plassen of ook als de blaas gewoon vol zit..

de kleine man plaste niet dus de blaas bleef vol. dacht dat ze echt moesten plassen om dat te kunnen zien van het teruglopen naar de niertjes..

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ons dochtertje heeft met 9weken een urineweginfectie gehad en ze heeft 5 nachten in het ziekenhuis gelegen
    toen ze weer thuis was heeft ze ook ongeveer een week nodig gehad om weer in haar eigen ritme te komen,
    en dat wij het idee hadden dat ze wat rustiger was geworden na alle heftige dingen
    ze heeft ook antibiotica via het infuus gehad, 2x handje en 1x in voetje maar ze bleef het los trekken dus na 6 dagen moesten we het in het mondje geven met een spuitje

Heeft jullie kindje ook een echo gehad van de nieren?

11. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    dat weet ik eigenlijk niet de urologe heeft dit bij mijn zoon onder narcose gedaan dus wat daar precies gebeurd is weet ik niet (hij zal wel niet geplast hebben ga ik vanuit omdat hij onder narcose was) maar ze zeiden dat er geen terugvloed was naar zijn nieren.. dus msichien dat ze daar toch niet voor hoeven te plassen? durf het niet te zeggen maar neem aan dat mijn zoon niet heeft geplast onder narcose.. tenminste dat denk... dus mischien niet nodig..

12. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ zebra mijn zoon heeft al meerdere echo's gehad daarop is ook duidelijk geworden dat zijn rechterniertje beschadigd en gekrompen is door de nierbekkenonstekingen werkte toen nog voor ongeveer 29% maar heeft inmiddels al weer een onsteking gehad dus bang bang bang :(

13. MissCK

MissCK Niet meer actief

@ zebra. onze zoon heeft tijdens het weekje ziekenhuis een echo gehad. de niertjes waren helemaal in orde.

@ asmama. dit staat er op de site van de nierstichting :

''

Vesico-ureterale reflux (vesica=blaas; ureter=urineleider; reflux=terugstroom) is een afwijking waarbij de urine tijdens het plassen niet alleen door de plasbuis het lichaam verlaat, maar ook wordt teruggestuwd in een of beide urineleiders naar de nieren. Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Wanneer de overgang van de urineleider naar de blaas niet goed is aangelegd, wordt de urineleider bij het samentrekken van de blaas om te plassen niet afgesloten, maar blijft openstaan. De urine gaat dan weer terug naar de nier. Ook kan door kleppen in de plasbuis of door een probleem met de spierfunctie van de blaas de druk in de blaas bij het plassen zo hoog worden dat de urine terugstroomt. Zelfs als de overgang van de urineleider naar de blaas goed is aangelegd. Doordat bij vesico-ureterale reflux altijd urine in de urinewegen achterblijft, is de kans op urineweginfecties verhoogd.

en er staat echt bij elke zin 'tijdens het plassen' .. dus ik denk dat er wel degelijk geplast moet worden..
    nou dinsdag naar het ziekenhuis voor uitslag dus ben benieuwd.

14. MissCK

MissCK Niet meer actief

@ zebra. ik herken trouwens ook wel veel in jou verhaal. onze man kreeg ook 3 keer een nieuw infuus. 2 keer in handje 1 keer in voetje. ook na de 5 nachten ziekenhuis heeft hij het oraal gekregen van ons.. eerste 5 dagen 3 keer daags. daarna een andere kuur en die alleen 's avonds.

15. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja had het artikel al eens gelezen.. inderdaad mischien toch nog maar een navragen aan de urologe.. maarja neem aan dat ze niet zomaar iets doen alhoewel tegenwoordig weet je het maar nooit :( heb al te veel slechte ervaringen kwa nalatigheid van het ziekenhuis bij mezelf en nu ook bij mijn zoon.. ik hoop het beste voor jullie kleine man maar een kleine troost mocht het wel reflux zijn daar is volgens mij best veel aan te doen zou niet leuk zijn natuurlijk maar een paar nierbekkenonstekingen achter elkaar word je helemaal niet vrolijk van geloof me.. ja infuus herken ik inderdaad ook mijn zoon heeft alle keren aan het infuus gelegen vooral omdat er acuut iets aan gedaan moest worden en het via het infuus meteen in de bloedbaan terecht komt.. veel succes

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    asmama, phoe wat heftig nog maar 29%!

missck, sneu he voor die kleintjes. Ons meisje vond de spuitjes de eerste dagen wel ''lekker'' maar daarna wilde ze er niets meer van weten dus was een heel gedoe
    Wij moesten nog 10 dagen oraal en dan 3x per dag

17. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja inderdaad een heel gedoe mt die antibiotica met die hummeltjes het is ook vies bah en leg zon kleintje maar uit dat het moet dat hij er beter van word daar begrijpen ze natuurlijk niks van! bij ons is het elke avond zo mijn zoon heeft onderhoudsantibiotica daar moet hij elke avond 1,5 milliliter van krijgen echt heel vies.. hij zou als hij 1 jaar werd mogen stoppen dat was 24 sept maar nu heeft hij vorige week weer een infectie gehad dus hij moet nu verder met de onderhoudsdosering.. dus afwachten maar weer.. pff

18. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina