Eerder sliep onze zoon van 20u tot 04u aan een stuk en daarna een voeding en dan sliep hij door tot een uur of 08u. Ideaal dus. Nu al sinds 2 weken... 20u, 23u, 01u, 04u, 06u... 2,5 week geleden kreeg hij oorontsteking en heeft hij een week een anitbiotica kuur gekregen. Wij zjin vrij radeloos. Zal het een fase zijn? Meneertje wil trouwens echt drinken, hij krijgt dan ook altijd de borst. Verwennen we hem hiermee?
onze zoon had dit ook ineens. Maar hier was het geen dorst. Rond de 19 weken zit een sprong, dus daar kan het me te maken hebben. Misschien is hij druk bezig met iets te leren (rollen bijv) Ik denk niet dat je hem verwend als je hem geeft wat hij nodig heeft als het echt honger is zou ik hem ook iets te drinken aanbieden, anders misschien speentje proberen of even laten huilen (jengelen) en kijken of hij vanzelf weer verder slaapt. Dat was hier het geval, speentje erin en hij sliep verder.... Hier begon die sprong overigens toen hij 4maanden oud was hahah. Het heeft ene tijdje geduurd, toen ging het ineens vorige maand weer goed en nu is er weer iets waardoor hij steeds wakker wordt hahaha. Zo blijf je lekker aan de gang. Liefs
Ons meisje is jonger, 4 mnd nu, maar komt ook al twee weken ineens strak elke 3 uur weer 's nachts Niet dat ze echt doorsliep, maar dit is erger. Heb ook geprobeerd haar weer te laten slapen, dacht toch dat ze geen dorst had, maar lukt absoluut niet, ze wil dan echt drinken. Blijkt toch aan mijn productie te liggen, terwijl ze niet aangeeft ontevreden te zijn na de voeding. Gister wilde ik nl. vroeg naar bed, had dus wat eerder gekolft dan normaal (kolf altijd even 60-80 cc 's avonds om de werkdagen ieg genoeg te hebben) en had dus niet genoeg voor haar toen ze rond 20u nog een keer wilde drinken, duidelijk merkbaar. Naast de borst de hele 80cc uit een flesje gedronken, liet ze ineens weer 6,5 uur tussen de voedingen!! Misschien heb jij de klassieke 4 maanden bv dip nu wel? Zeker ook doordat hij een paar dagen minder dronk toen hij ziek was? Ik ga ervan uit dat het wel weer goed komt, maar ga misschien op avonden voordat ik werk de natuur toch een handje helpen door een flesje bv te geven dat ik ook 's avonds kolf...?
bij ons hetzelfde. Het begon bij 4,5 maand en hield stand tot 6,5 a 7 maanden. best lang. Het is een sprongetje inderdaad. Wij hebben hem op een gegeven moment weer laten huilen. Dat heeft geholpen. even 3 nachten doorzetten en het ging weer goed. Maar omdat het een sprongetje was, keerde het wel af en toe terug en paste we de 3 dagen weer toe. Dus je kan ook kiezen voor afwachten tot de sprong voorbij is en dan eens de 3 nachten door laten huilen. Bij ons ging het nu eindelijk weer goed. De rust en de regelmaat terug. Krijgt meneer waterpokken. Ja uiteraard weer regelmatig wakker 's nachts. Klein zielig mannetje.
Het lastige is dat het ook wel lijkt dat meneertje echt honger heeft op die momenten alhoewel anderzijds ik me dat niet voor kan stellen omdat hij per keer gewoon twee volle borsten drinkt.. en dan twee uur later alweer honger krijgen? We hebben geen speen dus dat is geen optie en laten huilen vind ik ook zoiets.. hij is nog zo jong en hij wordt toch niet zomaaar wakker denk ik dan? lastig lastig.. ik wil hem 's avonds iig extra voeding erbij blijven geven en met 6 mnd krijgt hij natuurlijk bijvoeding dus dan kunnen we hem lekker volstoppen en weten we iig zeker dat hij niet te weinig binnenkrijgt.
Kan het niet zijn dat ie ontzettende pijn heeft van zijn oorontsteking? Geef je hem ook een pijnstillen naast de AB-kuur? AB zorgt dat de bacterie weggaat, maar neemt de pijn niet weg. Dit omdat je aangeeft dat hij wel elke keer de borst pakt (troost), maar niet leegdrinkt (dan is het niet echt honger zou ik zeggen).
maar dat is al een tijd geleden he_ kuur is vorige week al afgerond. overdag is hij verder erg vrolijk!
Laten huilen zou ik ook niet doen hoor! Hier werkte het ook niet! Hier wil ze 's nachts geen drinken meer maar ze wordt nog wel 2x wakker (uit gewoonte denk ik). Ik troost haar nu even, knuffel even met 'r, geef haar speentje en leg haar weer in bed. Volgende week ga ik haar gewoon in bedje laten, maar wilde de overgang niet te groot maken. De eerste keer is geen probleem, de 2e keer is ze het er niet mee eens en dan piept ze wel, maar dan laat ik haar gewoon. Uurtje later is ze stil. Het is meer een gejengel en tussendoor stil. Eerder hoefde ik dit ook niet te doen, dan was ze gelijk overstuur aan het brullen en dat wil ik niet. Ik zou proberen je productie wat op te krikken, 's avonds voor het slapen gaan een fles er achteraan en hopen dat het niet te lang duurt
Als jij een dip hebt, is dit gedrag toch juist logisch? En dan heeft hij wel genoeg om zich voor dat moment goed te voelen om weer lekker te gaan slapen. Tja, ook een dip zou natuurlijk wel weer over moeten gaan als hij vaker komt en dus meer wil dan je hebt. Waarom dat dan nu zo lang duurt - normaal is het volgens mij toch in een paar dagen echt wel "geregeld" - weet ik ook niet. Zal wel iets hormonaals bij de mama zijn?!
ik heb mijn kleintje ook nooit laten huilen hoor! Ik vind dat zo zielig. Hij zal heus niet voor niks huilen. Hij sliep door toen hij 6weken oud was, dus hij wordt er echt zelf ook niet vrolijk van dat hij elke keer wakker wordt! Het gaat echt wel een keer over, je kleintje heeft mamma/pappa gewoon even nodig omdat hij het zelf even niet meer snapt en niet lekker in zn velltje zit. Na deze heftige sprong kon Tycho ineens allerlei nieuwe dingen!! xxx