start bijvoeding, weigert mond open te doen

Discussie in 'Voeding' gestart door bunchy, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Sinds 2 weken zijn we gestart met bijvoeding inde vorm van fruit overdag en ´´s avonds groenten.
    Sinds een dag of 3-4 weigert onze zoon zijn mond open te doen.
    Ik weet dat het bijvoeding is en dat het er misschien wel bijhoort maar het irriteert me stiekem wel. Ik stop dan ook vrijwel direct ermee maar blijf het wel elke dag 2x aanbieden.
    Wat is jullie ervaring?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Goed dat je het iig blijft aanbieden en het hem niet opdringt. Dat is eigenlijk de belangrijkste 'regel'...

Waar je eens naar kunt kijken is hoe je het aanbiedt. Geef je hem gepureerd/geprakt van een lepeltje of bijv. in stukjes? Sommige kindjes vinden een lepel gewoonweg niet interessant of weten écht niet wat ze ermee moeten.
    Je kunt ervoor kiezen om hem met de lepel te laten spelen (uiteraard wel als je erbij bent), waarschijnlijk zal hij hem dan in zijn mond stoppen (baby-onderzoeksdrift ;)), desnoods dip je het puntje eventjes in de bijvoeding. Zo proeft hij toch wel iets en wellicht gaat hij dan snappen wat de bedoeling is.

Je kunt er ook voor kiezen om hem stukjes aan te bieden die hij zelf met zijn handjes kan pakken en in zijn mond kan stoppen. Dit vinden veel baby's ook reuze interessant! Dat gaat wellicht in het begin nog niet zo denderend (is voor de motoriek best wel uitdagend), maar ze krijgen het snel door.

En wellicht vindt hij bijvoeding sowieso nog niet interessant, dan komt het vanzelf wel.

Probeer dus een beetje te variëren en hem speelsgewijs kennis te laten maken!
    Succes!

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hoe oud is je kindje?

Een kindje dat niet wil eten moet je je vooral niet aan ergeren. Het wordt dan namelijk extra snel een machtsmiddel.

Kan hij misschien zelf eten met zijn handjes? Ons zoontje vond het ook niks om gevoerd te worden. Toen hij zelf at vond hij het heerlijk.

Deel Deze Pagina