hoe bijvoeding bij kma en reflux??

Discussie in 'Voeding' gestart door ikkelies10, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje, dat is precies hetzelfde bultje als wat Pien in haar nekje heeft zitten. Schiet ook weg als je er aan zit.
    Ik dacht zelf ook al aan een vetbultje, maar nu ik van jou lees dat er verder naar gekeken wordt, is het misschien wel handig om er even naar te laten kijken.
    Das allemaal wel heel toevallig, haha! Jouw zoontje ook heupdysplasie?? Pien zit al 8 weken in een Pavlikbandage (soort spreidtuigje).

Ik laat je zeker weten hoe het was bij de dietiste! Succes!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meiden
    het is net of ik mijn verhaal lees
    alleen ben ik nog niet met bijvoeding begonnen
    wil daar zo lang mogelijk mee wachten
    mijn zoontje heeft ook KMA, reflux enzo
    Ook een afwijking aan zijn heupen maar we moeten het nog een keer na laten kijken
    foto is al gemaakt en de stand was binnen de norm zei de ha
    maar nu nog even overleg met de ka

meiden heel veel succes bij de dietiste!

ik ben heel benieuwd wat die gaan zeggen
    ik lees nog even mee als jullie dat niet erg vinden ;)

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    imoan..
    nee gelukkig heeft mijn zoontje geen heupproblemen,wel echo's enz gehad omdat ik wel heupproblemen heb,maar die waren gelukkig allemaal goed..

carulli.
    ik zie dat jou kindje 14 weken is? dan zou ik ook nog even wachten met bijvoeden..
    mijn zoontje is al ruim 6.5 maand. maar hij kan nog niets anders als pepti verdragen..zelfs geen water!!
    helemaal niks
    hij krijgt wel een papje met rijstebloem,alleen gaat hij daarvan weer onzettend aan de diaree,maar hij vind het zooo lekker

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja ik was ook nog geen bijvoeding van plan ;)
    maar de rest herken ik wel
    kwa KMA, reflux, medicatie enzo
    maar ben heel nieuwsgierig naar hoe dat straks moet met bijvoeding
    dus vandaar dat ik even meelees
    kan altijd handig zijn toch?

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ja zker weten!
    misschien kunnen we je straks nog handige info geven!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goede plannen allemaal! Ik hoop dat het gauw beter gaat en dat het bultje niks ernstigs is!;)

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dank je!
    mijn afspraak voor de dietiste is trouwens verzet naar donderdag:(

8. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Balen dat de afspraak verzet is! Ik heb vandaag even aan een chirurg gevraagd of hij wist wat het bultje kon zijn. ( Ik werk als ok-assistent.) Maar hij zei dat ie zonder het gezien te hebben eigenlijk niet zomaar een diagnose kon stellen. Maar het klonk hem niet ernstig in de oren, en hij dacht nav mijn verhaal aan een cyste oid. Dus ik kijk het nog even aan, en wordt hij groter dan maak ik meteen een afspraak bij de ka!

9. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    @ Carulli, ook toevallig dat je in dezelfde situatie als die van mij en ikkelies! Pien heeft idd ook een echo gehad, nav daarvan hebben ze een foto gemaakt. De radioloog kwam eigenlijk meteen zelf vertellen dat het niet goed was en we een afspraak moesten maken bij de orthopeed. Die heeft besloten om te behandelen ondanks dat het slechts een milde vorm is van dysplasie. Maar wij zijn juist blij dat ze wordt behandeld, weten we in ieder geval zeker dat ze er op latere leeftijd geen last van krijgt!
    Hoe doet jouw zoontje het op de medicijnen en voeding? Gaat dat een beetje?

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    op dit moment gaat het redelijk
    alleen de zantac vind hij absoluut niks...
    het lijkt ook steeds minder te gaan werken
    maar volgens mijn ka is er niks anders wat beter werkt
    en beter weg te krijgen is
    maar goed had hier op het forum al rond gevraagd en zie toch wel andere middelen
    dus over 3 weken toch nog eens vragen ;)
    en dan ga ik ook gelijk vragen vanaf wanneer ik hem bijvoeding mag geven 4 of 6 maanden

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    als ik eerlijk mag zijn,zou ik zeker wachten tot 6 maanden,zeker als me medicijnen nog niet aan slaan.
    door bijvoeding,en zeker door fruit kan de maagzuur veel erger worden!
    dit gebeurd bij mijn zoontje ook..

wij zijn trouwens de nexium aant afbouwen,maar het gaat nog niet van harte hoor :(

12. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    @Carulli :Ik zou ook wachten tot dat je kindje 6 maanden is, wij mogen sowieso niet eerder beginnen omdat Pien kma heeft.

Wij geven haar nexium voor de reflux, ze heeft 3 dagen zantac gehad, maar net als bij jou kregen we dat niet bij haar naar binnen. Wat soms wel lukte was eerst 30cc melk klaarmaken en de zantac er bij in doen. Maar dat werkt natuurlijk niet als je borstvoeding geeft.
    Waarom vraag je niet gewoon om nexium? Drie weken wachten is lang hoor als je het idee hebt dat het niet helpt! Is ook zielig lijkt me... Succes!

13. zogelukkig

Nexium (esomeprazol) en Losec (omeprazol) zijn protonpompremmers; die worden voorgeschreven bij een verhoogde maagzuurproductie en maagdarmzweren of een ontstoken slokdarm. Zijn niet voor niets zonder recept verkrijgbaar zijn en worden meestal zonder uitgebreid onderzoek niet zomaar even aan baby's gegeven, want het is gewoon een heftig medicijn voor baby's. Mijn ventje kreeg Losec ivm een zijn slokdarmontsteking.

Zantac is van een andere categorie; het is ook een maagzuurremmer, maar is milder en ook vrij verkrijgbaar.

Domperidom (motilium) wordt wel voorgeschreven bij baby's die veel spugen, het zorgt voor een snellere maaglediging.

Hier wel goede resultaten met Gaviscon, dat ik meteen na de voeding gaf. Dat legt een beschermend laagje over de slokdarm zodat het maagzuur minder brandt.

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    volgens mijn ha mag nexium nog niet omdat hij daar te jong voor is?
    en tegen ons werd gezegd dat motilium voor de misselijkheid was
    omdat hij dat leek en nu is het weg...
    maar het is steeds maar zoeken naar waar hij last van heeft en wat er tegen helpt..

15. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Hallo meiden, nou ben gister bij de dietiste geweest. Leuk gesprekje, ze heeft me helemaal uitgelegd welke groepen voedingsmiddelen er zijn en waar we mee mogen starten.
    Ik ben ondertussen al begonnen met rijstebloem bij de fles in, dit moet ik drie dagen achter elkaar geven en dan elke dag afwachten of ze hier op reageert. Ze heeft het nu twee keer gehad en het lijkt tot nu toe goed te gaan! Na die drie dagen moet ik twee dagen wachten (kan zijn dat er alsnog een reactie komt) en daarna mag ik beginnen met een groentehapje. Eerst een eetlepel (= 1portie), volgende dag 2 porties en dag erna 3 porties. En net als bij de rijstebloem afwachten of ze erop reageert. Na drie groenten geintroduceerd te hebben mag ik een fruithapje geven zoals peer of appel. Dus we zijn nog wel even bezig om alle soorten groente en fruit te geven, haha! Maar wel erg leuk, ben zo benieuwd of het goed gaat!

Over die nexium, Pien gebruikt dit al vanaf 8 weken en ze doet het hier super op. De kinderarts heeft het voorgeschreven en in de tijd dat ze in het ziekenhuis lag hebben 5 kinderartsen haar gezien, als het zo'n verschrikkelijk zwaar medicijn is, zouden ze het niet voorschrijven denk ik maar.
    Ik had (en nu nog) het volste vertrouwen in de kinderarts en dat blijkt wel want ze doet het nu super. Misschien moet je je eens door laten sturen naar het ziekenhuis Carulli, daar weten ze waarschijnlijk beter wat het beste voor jouw kindje is. Een kindje wat niet lekker in z'n vel zit is verschrikkelijk en je wilt het dan zo snel mogelijk beter zien!

16. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    @Carulli, beetje dom maar kwas ff kwijt dat je al bij de ka onder behandeling bent. Misschien afspraak dan naar voren halen bij de ka?

17. zogelukkig

Een huisarts is geen kinderarts en kan geen gedegen onderzoek doen of er daadwerkelijk sprake is van reflux. Ook onze huisarts schreef het ook niet voor. Toen na een aantal onderzoeken door de kinderarts bleek dat ons zoontje behoorlijk verborgen reflux had en als gevolg daarvan een slokdarmontsteking, kreeg hij van de kinderarts Losec (zusje van Nexium) voorgeschreven.

Een kinderarts schrijft het alleen voor als het echt niet anders kan.
    In de bijsluiter staat: niet gebruiken bij kinderen.
    Ik heb jarenlang Nexium geslikt. Toen ik mijn internist vertelde dat ik een kinderwens had, moest ik eerst een half jaar met de Nexium stoppen alvorens met de pil te stoppen. Dat zegt genoeg lijkt mij.

18. Imoan

Imoan Actief lid

11 feb 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    @ Zogelukkig... Zoals je leest bij mij is het ook voorgeschreven door de kinderarts. Wat wil je bereiken door constant zo overdreven te reageren wat die nexium betreft? Ik vertel alleen maar hoe het bij mij is gegaan, en probeer daarmee iemand anders te helpen. En ik praat uit eigen ervaring, wat betekent dat Pien al 3,5 maand nexium krijgt en ze het supergoed doet.

19. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nou je hebt idd wat te doen :D
    ik hoop dat het goed gaat

ik moet donderdag dus ben benieuwd..
    wat ik me afvroeg wat verstaat ze onder een reactie op de rijstebloem bv?
    mijn zoontje krijgt (alleen nog) rijstebloem en raakt daarvan wel aan de diaree..

20. zogelukkig

Ik probeerde je alleen maar aan te vullen wat betreft Nexium of Losec voorgeschreven door ha of ka. Jammer dat je zo reageert.

Mijn ventje was ook snel opgeknapt nadat hij Losec kreeg, na 2,5 maand konden we ermee stoppen.

Deel Deze Pagina