hoe bijvoeding bij kma en reflux??

Discussion in 'Voeding' started by ikkelies10, Mar 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imoan

Imoan Actief lid

Feb 11, 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    @ikkelies, ik denk dat dat een symptoom zou kunnen zijn dat hij er nog niet tegen kan. Maar misschien is het ook wel een bijwerking van rijstebloem? Net als bij nutriton, ene kindje krijgt er obstipatie van andere kindje juist hele dunne ontlasting.
    Ik zou het aankaarten bij de dietiste donderdag, dan weet je meer! Alvast heel veel succes, ook bij de echo!

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ja dank je wel!!

ik ben zins gisteren gestopt met de nexium.maar vandaag was echt een DRAMA dag de hele dag huilen of het nou toeval is of niet?

en dan ook nog een dochter wie met 4 snijtanden bezig is dus het is hier in huis 1 groot feest :D

3. Imoan

Imoan Actief lid

Feb 11, 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    @ikkelies.. Hoe was het bij de dietiste en hopelijk was de echo goed??

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ja de echo was helemaal goed!!
    het is gewoon een vetbultje.(gelukkig)
    die mag ook gewoon blijven zitten..

en bij de dietiste geweest,
    eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jou,alleen moet ik nog lanzamer beginnen(omdat hij er zo heftig op reageerd)
    ik moet beginnen met een halve eetlepel en dan de volgende dag een hele en daarna 2
    en als het mis gaat meteen stoppen en wachten tot het weer over is en dan weer wat anders proberen..
    als het goed gaat mag ik weer verder..

ik moet ook bij een biowinkel biobim gaan halen (een pap wat iets grover is als rijstebloem maar nog niet te grof en zonder koemelk)

heeft iemand daar ervaring mee trouwens? ik heb zitten kijken alleen zijn er 4 verschillende soorten welke moet ik nou hebben??

heb jij al iets geprobeerd?
    zoja hoe reageerd jou dochter hierop??

moet jij trouwens ook alles vers maken?

ik ga vandaag beginnen met meloen!

5. Imoan

Imoan Actief lid

Feb 11, 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Fijn dat het bultje niks is!!

Hmm, biobim heb ik nog nooit van gehoord, ik dacht dat in rijstebloem ook geen koemelk zat? Ben benieuwd hoe je zoontje er op reageert. Op de rijstebloem reageert pien eigenlijk niet, het enige nadeel is dat ze de afgelopen drie dagen koorts heeft gehad, dus zat ze al niet zo lekker in haar vel en is het moeilijk om te oordelen of ze reageert op de rijstebloem. Dus morgen maar weer geven en dan begin ik dinsdag waarschijnlijk met het groentehapje denk ik.

Ze heeft mij inderdaad ook geadviseerd te beginnen met verse groente, vooral omdat bijv. Olvarit anders smaakt en er meestal meerder groente-/ en fruitsoorten in één potje zitten oid. En je loopt het risico dat ze anders alleen maar potjes willen eten en het verse niet meer omdat dat lekkerder smaakt geloof ik.
    Maar ik was toch al van plan om het vers te gaan maken.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dank je..
    ik had deze ook gevonden,maar zat te twijfelen,
    hij is gewend aan rijstebloem maar verder nog niets.
    het moest wat grover zijn als rijstebloem.
    heb jij een idee of dat de 1 ste of de 2de beter is ?

8. zogelukkig

De eerste variante is van rijstemeel. Dat is dus gemaakt van de rijstkorrel met het vliesje; grover dus dan rijstbloem waar dat vliesje niet meer om zit. Het is het verschil tussen wit en volkorenbrood zeg maar!;)

9. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    kijk dat moest ik weten.. goed uitgelegd dank je
    dan neem ik die van 4 maanden

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    imoan hoe gaat het nu bij jou?
    heb je al wat anders geprobeerd?

hier was het na de meloen weer drama maar of het nou door de meloen komt of door evt tandjes weet ik niet..
    dus ben maar weer gestopt.totdat het weer beter gaat,en dan ga ik weer wat nieuws proberen..

11. zogelukkig

Heb je die pap al gegeven? Krijgt hij van (glutenvrije) granen ook last?

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb het besteld,maar nog niet binnen..

ik heb geen idee of hij daar ook last van krijgt.tot nu toe is alles wat we hebben gegeven nog niet gelukt. hij kan gewoon nog helemaal niks verdragen behalve petpi en rijstebloem

13. zogelukkig

Heb je geen biowinkel in de buurt dan? Daar verkopen ze het ook!

14. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nee volgends mij niet..
    ik ga nog even goed googelen

15. Imoan

Imoan Actief lid

Feb 11, 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Hey Ikkelies,

Ik heb vandaag voor het eerst sperzieboontjes gegeven.
    Vers gemaakt, eerst geprobeerd met de staatmixer, maar kreeg het daar niet fijn genoeg mee. Dus daarna in de blender, was beter. Maar dochterlief accepteerde alleen de eerste twee happen, en daarna zette ze het op een krijsen. Ik denk dat het nog te grof was, want ze had een stukje boon in haar mond. Dus nog maar een keer in de blender, opgewarmd en daarna weer geprobeerd. Dat at ze allemaal achter elkaar op! Gelukkig, pff wist niet dat het zo fijn gepureerd moest worden, hihi!

Tot nu toe merk ik niks anders aan haar. Dus hopelijk gaat het goed!
    Jammer dat bij jou de meloen niet goed gaat, misschien toch te "zuur" ofzo? Kun je geen groente proberen? Courgette ofzo, lijkt me aardig neutraal.

Groetjes

16. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    fijn dat ze het uiteindelijk toch wel lekker vond.
    hoop dat er geen reactie op komt!

ik denk eigenlijk dat hij tanden doorkrijgt want hij heeft vandaag en gister niks gehad en hij is toch de hele dag aant huilen!

dus ik wacht even tot het over is en dan heb ik broccoli in de planning staan (dat heb ik vandaag gemaakt en ingevroren)

17. Imoan

Imoan Actief lid

Feb 11, 2009
    124
    0
    0
    Gelderland
    Hey Ikkelies,

Hoe is het gegaan met de broccoli? Of heb je het nog niet kunnen geven ivm z'n doorkomende tandjes?
    Ik heb vandaag voor de derde keer courgette gegeven, zag vanmorgen al dat ze schrale wangen had. Maar dacht dat het toevallig was. Maar vanavond (vier uur na de courgette) spuugde ze de volledige fles er uit. Eerst dacht ik dat het een boertjes was wat dwars zat, maar na voor de tweede keer de fles te hebben gegeven spuugde ze m er weer helemaal uit. Echt zielig.
    Het enige is, dat het lijkt dat ze nergens last van heeft. Ze is gewoon vrolijk. Dus ben benieuwd wat het nou is.

Moet morgen naar het cb, dus kan het mooi even voorleggen.

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hij heeft nog geen broccoli gehad, ik ben zaterdag met de biobim begonnen ( toen ging het weer reelijk goed met ze tandjes)
    dat gaat tot nu toe nog goed hij heeft er geen reactie op gehad!
    vandaag moet ik smorgens naar het zhuis dus is er oppas en ik geef liever zelf de broccoli dus dat ga ik morgen doen ben benieuwd!

wat vervelend dat je meisje haar flessen uitspuugd.
    vervelend dat je nu niet nu weet of het aan de courgette ligt he?
    maarjah als zei ook al schrala wangen had vanaf dat je het gaf zou je wel zeggen dat het daar door komt.
    tja misschien over een tijdje weer proberen en dan kijken hoe ze dan reageert?
    succes met je meisje

Share This Page