Makkelijk met snoep/koek/patat ed

Discussie in 'Voeding' gestart door draak86, 3 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hey hallo!

Dit topic is niet bedoeld om te stoken maar ben gewoon erg benieuwd!

Wij zijn vanaf het begin af aan best wel makkelijk met Kyan en eten. Hij heeft al vrij vroeg veel lekkere dingen geproefd. Nu mag hij geregeld een koekje (nijntje of 1 van ons), of als er taart is een paar happen taart. Ook 1x id week lekker chippies oid. Een hapje proeven van chocoalde ook. Als wij patat of pizza of Mac oid eten mag hij dit ook gewoon mee-eten (dit laatste pas sinds een maand of 3). Qua drinken is het zo dat hij niet zo van het water is dus hij drinkt veelal Limonade (een bodempje Carvan Cevitan) of appelsap aangelend met water. Melk is nog steeds favoriet. Soms vruchten thee.

Let wel! Hij eet voor de rest gewoon netjes zijn boterhammen en fruit op. Ook zijn avondhap gaat er (meestal) netjes in.

Dus nog meer ontaarde moeders haha. Moeders die erg makkelijk zijn in het eten van hun dreumes?

2. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Tja, ik zie er niet zoveel kwaad in hoor de manier waarop jij het doet! Als hij alle belangrijke dingen ook gewoon binnen krijgt, waarom niet? Ik ben zelf ook gek op lekkere dingen dus dat zal ik mijn zoontje dan ook niet ontnemen :) Voorlopig begin ik er nog niet aan hoor maar mijne is ook een stuk jonger dan die van jou natuurlijk.
    Je zal vast wel andere reacties krijgen, we noemen geen namen maar er zitten er hier een paar die vooral uit willen stralen dat ze 'een perfect mom' zijn en dat ze zulke dingen dus niet doen. Nou, trek je er maar niks van aan :)

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ga ook alweer een tijdje mee op ZP dus I'll be aware!! ;)
    Naja ben er gewoon altijd al makkelijk in geweest. Geloof dat hij 8 maanden was dat hij voor het eerst een patatje heeft geproefd;)

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb gijs laatst 3 stengels nibbit gegeven.. vond ie lekker... hahaha:D
    Jammer voor hem dat papa vind dat t niet goed voor gijs is en daarom de zak zelf leeg gegeten heeft..;)

5. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    Ik zie ook niet zoveel kwaad in...je leest en hoort overal dat kinderen vanaf 1 jaar in principe bijna alles kunnen eten en meeeten met de ouders. Onze zoon is bijna 14 maanden en sinds een maand of zo laten wij hem veel dingen proeven..niet te overdreven veel geven natuurlijk.

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook een ontaarde moeder dan.
    Vanaf dat ze 1 jaar was kreeg ze ook steeds meer lekkere dingen, niet dagelijks maar zo af en toe.
    Nu ze wat ouder is krijgt ze ook wel eens een zakje chips, mac wordt ze helemaal blij van ( meestal 5 patatjes en een hap hamburger).
    Zie er ook geen kwaad in om af en toe wat te geven, zolang ze de gewone dingen maar goed eet.
    Dat gebeurt hier op moment niet dus dan ook niks lekkers, hebben we goed gegeten dan krijg je wel iets lekkers.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    J. heeft vorige week ook al een paar hapjes kwarktaart geproefd en ook heeft hij al lange vinger gehad....so what? Af en toe moet dat kunnen vind ik hoor.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier hetzelfde hoor, ze mag dan alleen geen producten met kippenei of koemelk maar verder eet ze ook lekker een happie mee wanneer we iets van de mac hebben of van de snack.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik kook bijna elke avond nog helemaal zoutloos voor haar. maar een lange vinger, kaakje krijgt ze hoor. toevallig vandaga een piepklein stukje cake gehad. ( 5 bij 5 cm) chocola weleens aan gelikt. schuimpje ook. dat vond ze niets. en verder pas een klein stukje gerookte zalm. pizza, chips etc heeft ze nog nooit gehad. 2x een pinnetje friet maar ook dat vond ze niks. en oja pas haar eerste pannekoekje

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#10 Polletjepiek, 3 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2010
    Hoi
    Ik word ook al wel 'makkelijker' met eten hoor.
    Van de week hadden we pizza en daar krijgt ons dochtertje echt wel een stukje van. Net als een paar patatjes en een stukje kroket heeft ze ook al wel eens gehad.

Niet heel vaak, maar soms moet dat kunnen hoor. En als er iemand jarig is, krijgt Lisanne ook een klein stukje taart en iets lekkers.

Verder krijgt ze ook natuurlijk haar bammetjes en fruit en melk en sap/water te drinken.

Zoetere drankjes als diksap wel alleen tijdens eet- en drinkmomenten maar een anti-lekbeker met water is altijd tot haar beschikking.

In het weekend hebben we altijd rozijnenbollen en die vindt ze toch lekker:D, daar krijgt ze ook altijd een stuk van.

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje drinkt vanaf hij 8 maand is alleen nog maar appelsap,diksap limonade wicky pakjes etc. maar geen water of thee,

ook heeft hij de hele dag door gewoon drinken, dus niet alleen bij zijn eetmomentjes, hij drinkt ruim een liter per dag

als wij patat eten dan eet hij eerst zijn eigen eten en daarna eet hij patatjes mee, ook mag hij best een hapje pizza mee eten..

toen hij 8 maand was en wij op vakantie gingen naar turkije zijn we zijn groentehap vergeten voor op schiphol... en daar verkochten ze geen potjes helaas... dus toen daar maar naar de mac geweest en heeft hij patat met mckroket gekregen..
    als ik ga zwemmen met hem 1 keer in de 2 weken dan krijgt hij in het zwembad om 12 uur een broodje kroket

en ook krijgt hij zobiezo wel 1 keer per week een bakje chips,

ik ben echt super makkelijk qua eten, als hij zijn ontbijt lunch en avondeten maar goed eet...

ik ben denk ik dus ook zo'n ontaarde moeder

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Oeh! Ik ben er toch nog voorzichtig mee hoor! Ben heel strikt geweest in het zlef maken van zn eten vanaf 4/5 maanden al en tot zn eerste jaar liefst alles zonder suiker en diksap alleen sterk aangelengd enz enz.
    Vanaf 1 jaar ben ik makkelijker geworden. Voor zn verjaardag lekker aan de slagroomtaart en chips gegaan en nu ook wat experimenteren met een frietje, broodje chocoladepasta enz.
    Ik vind: wat niet weet wat niet deert en hoe langer ik m van de o zo lekkere maar "slechte" snoepdingen af kan houden hoe beter. ik denk als ik hem stroopwafels of chips ga geven, dan neemt hij waarschijnlijk geen genoegen meer met een rijstewafel of een droog biscuitje?!
    Waarschijnlijk zal ik naarmate hij ouder worden ook makkelijker worden hoor.
    En zoals ik het hier lees gaat t snoepen niet ten koste van de gezonde dingen dus dan zal het weinig kwaad kunnen!

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mitch heeft al lang wat slagroom vd taart op.. nee wij zijn er absoluut niet steng in. zit juist te wachten op de tijd dat die gewoon mee kan eten. en hij ook hahaha
    alleen over cola en zo hebben we wel afspraken. niet voor zn 12de tenzij kindercola op een verjaardag. en max 1x per week frituur ofzo.
    maar dat is allemaal straks pas. en nu mag die af en toe een likje van ons eten.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben makkelijker geworden vanaf Justin's eerste jaar, maar ook omdat er heel veel voedselallergieën in de familie voor komen, vandaar. Laatst op het kdv waar ik inviel, kreeg een kindje van nog geen jaar nibbits. Ik heb het daar niet op, zelfs niet in overleg met de ouder. Ik vind ze daar gewoon persoonlijk nog te jong voor dan.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja hoor, wij doen ook niet zo moeilijk maar wel bij uitzondering. Het moet geen gewoonte worden. Mijn zoontje van bijna 20 maanden heeft heel veel al geproefd: chips, chocolade, stroopwafel, chocolademelk etc. Maar veel verder dan geproefd gaat het niet. Hij mag af en toe een heel klein stukje van ons. Geen dagelijkse of wekelijkse kost dus. Hij heeft één keer echt een frietmaaltijd gehad.

Iets anders zijn sappen. Wij geven vanaf 6-7 maanden verse sappen aangelengd met water (ongeveer de helft). Limonade is hier een no-go (vloeibaar suiker). Al met al eet mijn zoontje alles maar als gewoonte gewoon gezond en zijn favoriete eten is FRUIT!

Ontaard? Ach.. ik vind het belangrijk dat mijn zoontje alles durft te proeven en dat zijn soms de wat minder gezonde dingen. Voor mij gaat een zakje chips, fristie, regelmatige maccen, elke dag snoep etc echt te ver.

16. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron lust absoluut geen water en thee. Heb wekenlang geoefend, maar het ging er niet in. Dus hij krijgt sap zonder toegevoegd suiker.
    Wat betreft eten: hij heeft vorige keer van een frietje mogen proeven en hij heeft een Nibbit mogen proeven. Hij vond het erg lekker (hij is sowieso een zoetekauw), maar dit betekent niet dat hij het nu standaard krijgt. Daar vind ik hem veel te jong voor.
    Als hij ouder is, mag hij misschien ook 1x per week dat soort dingen maar voorlopig nog zeker niet ;).

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    druif78, hier eet mijn dochter inderdaad ook ontzettend graag fruit, groenten, olijven :p, kleine komkommertjes of tomaatjes etc.

Het is zelfs zo dat ze liever een banaan heeft als een patatje.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Tot het eerste jaar let ik aardig op, maar daarna maak ik me er niet te druk meer om. Gewoon in afgepaste hoeveelheden, maar dan vind ik het echt niet erg om wat 'minder verantwoorde' dingen te geven.
    Chips krijgen ze echt zelden tot nooit, misschien omdat ik zelf ook geen chipseter ben, dus hebben we het bijna nooit in huis.
    Patatjes vindt ze lekker, koekjes, kaas, een hapje slagroom en verder heeft ze nooit thee gelust (al tig keer geprobeerd), dus drinkt ze hier voornamelijk melk, water of diksap. Als we buiten de deur eten vaak appelsap of Fristi.
    Ach, ik maak haar ook altijd nog heel blij met stukken tomaat of paprika.
    Zolang het een extraatje is en ze haar normale maaltijden ook nog goed eet, vind ik het prima.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier mag ze ook van (bijna) alles proeven wat we hebben. Wel ben ik voorzichtig met veel zout.
    Bij de mc donalds is het geen probleem om frietjes zonder zout te krijgen en Fae maakt het ook niet uit ;) dus daar krijgt ze wel frietjes zonder zout. Net als knijpfruit en als drinken fristi of melk.

Verder als ik bijvoorbeeld weet, dat we ergens naartoe s avonds om te eten, waar ze weinig of heel ongezond zal eten, dan geef ik haar thuis -wat vroeger om half 5 / 5 uur, nog wel een prakje uit de vriezer, hutspot ofzo. Dan weet ik dat ze al wel wat gezonds op heeft en verder mag ze dan best mee 'snoepen' van de dingen die wij eten.

Maar oke, ik vind proeven sowieso niet verkeerd. Ook van dingen die ik zelf niet lust ;) . Gisteren heeft ze voor het eerst een stukje brie geproeft - vond ze erg lekker -vond ik toch wel grappig, had ik niet verwacht. Olijven heeft ze al veel jonger 'geproeft' en die krijgt ze af en toe als tussendoortje.
    Chocolade mag ze af en toe, maar liever niet, maar dat is vooral omdat ik het zo'n zooooi! vind worden :) , ik moet haar dan zo in de gaten houden om te voorkomen dat niet alles onder de chocolade zit.
    Maar oke, als we ergens komen, mag ze altijd mee pikken, maar natuurlijk binnen onze grenzen. Dus niet te veel.

20. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij zijn ook niet zo heel moeilijk. Vanaf een jaar krijgt ze heel af en toe 1 snoepje, een paar chippies of een lekker koekje. Maar dat is eigenlijk ook echt af en toe (denk aan 1x in de week en dan 1 van die dingen).
    En 1x in de week eten wij iets van pizza of patat, en dan eet zij gewoon lekker mee. Zolang ze gewoon nog haar brood, groente en fruit eet zie ik er geen probleem in.
    Als drinken krijgt ze vaak gewoon water en 2x een bekertje melk. Soms krijgt ze diksap of roosvicee (en dan veeeel water en weinig sap)

Deel Deze Pagina