Hoe bijvoeding verder opbouwen?

Discussie in 'Voeding' gestart door appelappel, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi allemaal,

Het eet-schema van mijn zoontje van 5,5 maanden is nu:

07.00 uur 200 CC
    10.00 uur half potje fruit
    11.00 uur 200 CC
    15.00 uur 200 CC
    17.30 uur half potje groente
    18.00 uur 200 CC
    21.00 uur 200 CC + 4 scheppen Nutrix

Vanaf 6 maanden mag hij vanalles eten. Ik heb echter géén idee hoe je het schema verder uitbouwt. Ochtend pap? Middag groente en dan aardappel erbij? Dan een fles later vervallen? Hoop dat jullie me een leidraad kunnen geven...

Bedankt!

Liefs
    AA

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi,

Het handigste is je kindje meer van de potjes te laten eten. Als dat niet vanzelf gaat dan kan je de melk alvast wat terugschroeven. De bedoeling is dat je naar 3 maaltijden per dag gaat. Probeer het per maaltijd aan te pakken zou mijn tip zijn. Dus richt je bijvoorbeeld op de warme maaltijd in de avond.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou die potjes gewoon helemaal gaan geven. Dan zal er ook 1 fles vervallen. Waarschijnlijk die direct na het avondpotje.
    En die na het fruit zal ook wel opschuiven, dus dan moet je even afwachten hoe die terecht komen.

In de eerste fles kun je wat papgranen gaan doen na 6 maanden. Van een lepeltje mag ook, maar zo'n papfles is makkelijker.

Dan heb je dus pap-fruit-fles-fles-groente-fles

Rond de 6,5/7 maanden kun je wat brood gaan aanbieden. Dat vervangt dan weer een fles, of een gedeelte daarvan
    Ook kun je ipv die 4e melkfles wat water/thee/diksap +koekje gaan geven rond theetijd.

Je wilt uiteindelijk iets als dit:
    ontbijt-tussendoor-lunch-tussendoor-avondeten-evt tussendoor.
    Waarbij tussendoortje fruit/cracker/koekje kan zijn.

4. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is gister 5 maanden geworden en hij krijgt alleen een fruithapje in de ochtend en soms komt het weleens voor dat hij geen fruit krijgt. Maar nu wil ik langzaam groente gaan geven, maar dit is eerst een paar hapjes en dan opvoeren tot een heel potje maar wanneer kan ik het beste beginnen met die paar hapjes geven en dan bedoel ik welk tijdstip? want ik wil uiteindelijk zijn schema er als volgt uit laten zien.

7.30 uur fles 180+6 met Nutrix (soms iets later wakker of soms iets eerder)
    10.30 uur fruithapje
    12.00 uur fles 180+6
    16.00 uur fles 180+6
    20.00 uur fles 180+6 Nutrix

Dit is zijn schema alleen dan nog zonder groente, de groente wil ik rond 17.30 uur gaan invoeren maar wanneer kan ik hem een beetje laten wennen aan de smaak?

Deel Deze Pagina